Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Sicken TUR att jag hann...

Av Elvira - 8 juni 2009 09:45

..få på de positiva glasögonen, innan jag klev ur sängen i morse..


Började min dag med att missa ett trappsteg på väg ner från sovrummet, vilket innebär att jag skavt sönder hela hälen, å den gör ONT!

Å den SER ont ut åxå..har satt på ett skavsårsplåster, vet inte om det är rätt grej, men kanske kanske kan jag få ner foten i en gympadojja..har inte riktigt vågat prova än.

Sen kom min stora trollunge hem, precis som jag stod å tyckte synd om mig själv, tror hon är lite känslig så.. ;) Hon såg alldeles svimfärdig ut , å gick nästan direkt..men hon lämnade kvar en hel massa glad o positiv energi, min lilla gudagåva.


Min mobil krashade ju igår, så jag har lyckats hitta en stenåldersmodell i en låda, å direkt när jag fått igång den ringer det, en trevlig kvinna från kronofogden..


Nu hade hon räknat o räknat lite till, o kommit fram till att det nu ska dras en massa pengar på min lön varje månad..HURRA!!

hmmm...


Men faktiskt, det känns bra, det gör faktiskt det.

Hon tyckte jag skulle överklaga det till Tingsrätten, eftersom de inte tar någon hänsyn till läkarkostnaderna i samband med mina intyg till länstyrelsen.

Alltså de jag måste lämna in för att få behålla mitt lämp, eller kanske tom mitt körkort om jag har lite tur (snaaart:))


En liten nätt summa om 15 000 spänn bara i år.( 8550:- i februari, nu har de sänkt kostnaden så nästa i augusti kostar "bara" 6500:-)

Kan ju tycka en massa om den saken, jag kan absolut förstå att man inte vill ha påtända människor i trafiken, den biten är inte underlig alls, men att det ska vara såååå dyrt, är faktiskt på gränsen till orättvist, särskilt eftersom det skiljer så mycket mellan olika landsting..


Ska nog göra det, överklaga alltså, för jag är förmodligen inte den enda som sitter i den här sitsen, eller kommer hamna där, så att det iallafall prövas.


Summan av morgonen då, efter att ha varit vaken en timme ganska prick, är alltså en sabbad fot, och ekonomistrul för ett x antal år framöver..men jag har kramat på ett vackert solstrålebarn, å det väger väldigt mycket tyngre..


Kram kram



 
 
Ingen bild

sniglon

8 juni 2009 13:36

Gumman
Fanken jag beundrar dig som kan hålla humöret uppe trots en sådan start på en vecka;) Jäkla måndagar! Vem uppfann dom? Men blir samtidigt varm i själen, för du tänker så bra, det är ju så man måste tänka. Har mycket att lära av dig

 
Ingen bild

Elvira

8 juni 2009 17:53

Nähhh..det handlar verkligen om valet av glasögon..
Har ju blivit fullt laddad med hopp o kärlek i helgen, inbillar mig verkligen att allt bara kan bli bra, att det i slutänden finns en mening.
Har ju vetat om detta med fogden några veckor, och har en plan, att ansöka om skuldsanering, och faktiskt, i det avseendet är jag ganska ung så, kan ju faktiskt vara helt skuldfri när jag är 40..å det känns toppen bra!
Har levt läääänge utan tankar på konsekvenser, men faktiskt, jag VILL betala tillbaks mina skulder, VILL göra rätt så..

Å foten, ja den läker, å det va bara en tidsfråga, min trappa är aningen för brant..
Kan ju bara vara tacksam att jag slipper va full, för då hade jag bergis slagit ihjäl mig i den, flera gånger om =))

Massa kramar, å tack för att du får mig att känna mig lite klok ändå;)

 
Ingen bild

synne

8 juni 2009 20:45

Hallå!!Vad var det för kurs tänk den skulle jag nog behöva gå en sådar 10 gånger.För det spelar nog ingen roll vilka glasögon jag tog på mig idag för det har bara varit tråkigheter hela tiden.Är så trött efter mitt nattvak och så ska jag orka en natt till.Det suger om jag säger så.Kram S

 
Ingen bild

Elvira

8 juni 2009 20:52

Njae, ingen kurs direkt, va ju på NA konvent, typ som AA, men för beroende av alla sorters droger..
Blev ju onekeligen lite "jordad" igen.
Att du känner som du gör är ju knappast märkligt, med död och oro så inpå..
Kan bara hoppas att du orkar ta dig igenom detta, och att ni får ha kvar er sista lilla fina..Har du någon som löser av dig alls?
Håller tummarna, hårdare än hårt, å kramar dig, massor!

 
Hillevi

Hillevi

9 juni 2009 00:00

Får du betala 6500 för att lämna prover, det låter ju helt vansinnigt. Tony tog ju om sitt körkort för fem år sedan, kommer inte riktigt ihåg hur mycket han fick betala när han lämnade prover men det var ju definitivt inte så mycket. Helt sjukt tycker jag, bara en körlektion kostar väl runt 450 kronor och sen dessutom behöva lägga så mycket extra på prover, det finns väl ingen som har råd med det. Hur tänker dom egentligen.

http://hillevitony.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

9 juni 2009 07:58

Jo Hillevi, visst är det vansinne..dessutom så vet man ju inte hur länge man måste fortsätta.
Men det är inte 6500 per prov, utan per läkarintyg, i ett sådant ingår tre prover, under 6 månader.

Helt absurt, tyvärr innebär det också att alldeles för många ger upp, får sina körkort återkallade, men fortsätter köra ändå.
Men eftersom de har sänkt intyget med 2000 spänn nyligen, så finns det nog hopp om mer sänkningar..*håller tummarna*
Ja, här kostar en lektion 440..så visst blir det pengar..

Kram kram

 
Ingen bild

rebecca :))))

9 juni 2009 10:34

ditt sår såg ju nästan livshotande ut ju :(
stackare ..

 
Ingen bild

Elvira

9 juni 2009 11:25

Ja jädrar i min låda, det gjorde det faktiskt..tur att foten sitter kvar ändå;)

Glad att du tycker lite synd om mig ändå..
Puss puss finaste du..förresten..är inte du i skolan nu? Eller skriver du från skoldator? Det är faktiskt inte sommarlov förrän imorgon vet du..*L*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards