Alla inlägg under juni 2009

Av Elvira - 18 juni 2009 13:43

ALLA FEL gjorde jag..körde för fort..missade högerregeln-TVÅ gånger!

Va livrädd, svor, nojjade..men jag har kortet nu!!!

Högsta oddset gick in!!!


Har just kört med min dotter bradvid mig till mitt jobb i norrköping..hon såg rädd ut, men mer en skräckblandad förtjusning..


Mitt huvud funkar inte helt som det ska, så nu vill jag ju hälsa alla mina gamla vänner- Dissa drogerna, ta körkort istället..nååågot dyrare, men det fäster, mycket bättre , faktiskt ASBRA!!

hehe..


Kram å ha en underbar midsommar alla,I´ll be back..på  lördag=))



Av Elvira - 18 juni 2009 10:32

..regnar det nu, en timme före uppkörning..


Gudarna är visst med mig..det minimerar ju med säkerhet antalet cyklister, visst?

Eller betyder det att cyklisterna cyklar fortare ändå?

Jaja..

Önskar mig en massa kärlek o snälla tankar till eftermiddan..så ni vet!


Kram kram från en snart med hjärtflimmer tiltad Elvira


Av Elvira - 17 juni 2009 21:49

...studsar som en boll här, mellan golv å tak..


Ska egentligen packa nu, inför helgen på Sjöberga, men gissa vem som får NOLL o INGENTING gjort?

-Vira!!!


Det är så det yttrar sig tydligen..nervositeten


Högst motvilligt ska jag göra ett extra erkännande då..jo, jag gillar faktiskt känslan.

Den känns ut i fingertopparna, det är verkligen LIV jag känner, äkta rumlande nästan så det "kickar" lite.


En glad nervositet på något vis, det får gå hur det vill imorgon, jag har kommit grymt långt ändå...


Mitt lilltroll bor med sin bästis i tält i trädgården i natt, fan va kallt..visst?

Det har tjatats om tält i flera dar nu, fattar inte tjusningen alls..nä fan, tält är inte alls min grej så.

Men mina tältminnen är kanske mer av det där "vakna bakfull å det är svettigt/inregnat/skållhett/lufttomt/trångt" slaget..å jag gillar det inte alls.


Så jag kan poppa hela natten om jag vill, önskar jag hade en film..eller en nattvaken kompis att ta med på långpromenad..eller bara en liten aning lugn i kroppen.

Men jag får väl komma dit i vrak-skick, det får vara så.


Thomas ringde innan ikväll, sa att jag får en bil om jag får kortet i morgon.

Kan ju lugnt påstå, utan överdrift alls, att det är fullt krig, mellan min egenvilja och mitt sinne för ja..eh..etik?


Jag förstår å andra sidan att det är just egenviljan/egensinnet som skriker högst just nu.

Pratade med min sponsor nyss, å hon sa bara att jag ska tänka mig noooooga för..å det ska jag, men det blir svårt att övertala den här som vill ha allt, helst redan igår...


Jaja, ska ner i tvättstugan å försöka få lite struktur på packeriet straxt..


Kram kram alla


Av Elvira - 17 juni 2009 10:25

..i skallen(!)


Så nu när jag har nynnat på den sen mitt första vakna ögonblick..ja, då lämnar jag nu över den till någon annan att sjunga på... ;)

(VARNING-den fastnar)


Ska ha  info på jobbet straxt, hade bokat in det två timmar före öppningsdags, smart Vira, smart;)


Sen är det Norrköping som gäller idag, å en jobbarmidsommar, det blir kul, en massa folk från hela landet.


Ha en underbar dag alla som läser detta..


Kram

Av Elvira - 16 juni 2009 20:37

..upplevde jag idag, när jag satt å språkade på en uteservering med min Carina..


Så här va det, från början då, vi har levt ihop i flera år, hon har varit med i alla mina bergodalbanor, följt mig "näranära" genom varenda diffepryl jag gjort, genom långa förhållanden, å genom en rad korta misslyckade, och det hon aldrig någonsin ens varit i närheten av, är att gilla mina märkliga val..inte EN enda gång.


Men idag, minsann, så kom det..en snubbe jag träffat på, å det är ABSOLUT inget ens i närheten av något seriöst alls, men HAN vore som klippt o skuren för mig, sa hon, helt spontant!!!


Svårt att skriva ner i text hur stort det faktiskt är..

=))


Å jag, ja..jag "kanske maybe perhaps" för att sno just Carinas favorit uttryck, eller ett utav dem iallafall, borde ta in det?


Annars då..ja, jag körde mina sista lektioner idag, fick en extra, för att jag så gärna ville..den va bokad, men jag fick själv avgöra om jag ville ha den.

Kändes inte som nåt svårt val, å som jag sa till henne, jag känner mig inte alls så säker som jag trodde att jag skulle göra i det här läget,men å andra sidan har jag inga skräckscenarion heller..mer än cyklister då..hehe..


Wish me luck..om några dygn si så där


Love E






Av Elvira - 15 juni 2009 21:19

*pust*


Jag har, å detta är helt ärligt, ALDRIG varit så rädd, i hela mitt liv, som jag va imorse..


Alla krav jag ställer på mig själv, alla galet orimliga krav ibland, men detta va hemskt..


Insåg när jag skulle åka hemifrån i morse, att jag suttit med helt fel prover, å tragglat, de sista veckorna, åkte ner till jobbet helt panikslagen, å satte mig vid datorn där, å när jag trycker fram "rätt" test, klarade jag inte ett enda av de tre jag hann göra innan jag va tvungen att slita mig från jobbdatorn..


Va uppenbarligen ganska blockerad, hade visst pratat med Maritha i en halvtimme, och jag har inte ett minne utav det..lite läskigt, men sant.


Blev klar på under 20 min, först av alla, så när det strulade med utskriften, frågade jag om jag va tvungen att ha den ..eller om jag snälla snälla inte kunde få gå nu..? 

Det fick jag så klart.

Hur som helst, jag fixade det, med god marginal..hade 5 fel, och jag fick ha 12, men det spelar inte nån som helst roll, jag va såååå säker på att det hade gått åt fanders, så jag satt säkert en minut å tvekade på "avsluta test"-knappen.


Nu är det "bara" lektion imorgon kvar, för att träna mig på att se cyklister;) å sen är det uppkörning..å den gör inte ett dugg om jag missar nu, på riktigt, för ingen, allra minst jag själv, kräver det utav mig.


Är läskigt trött nu, så där så jag mår illa, kom nyss hem, så jag ska lägga mig framför tv´n..eller bara på soffan,stirra lite i taket, å vara såååå nöjd..


Vira är en sabla duktig Vira- så ni vet =))


Av Elvira - 14 juni 2009 23:25

..jag spelat näst intill sönder idag..


Hittade den i en blogg i förmiddags, sen har den gått varm...

*gillar*

Av Elvira - 14 juni 2009 19:20

...sluta ?

Fick 68 av 70 precis , på ett test prov..jag behöver 52!

Kan jag vara så duktig så att jag släpper taget här?

Eller kommer jag boxa hårt på mig själv för det, om jag misslyckas imorgon?


Jag är ju ganska bra på detta nu..felen jag gör är konstant de samma, vikter på släpkärror, å jag får ju ha några fel, det innebär ju inte att jag blir trafikfarlig, för jag kommer iallafall dubbelkolla sånt den dan jag ska ha släpkärra till nåt..


Har vari ute en liten sväng, hade iallafall en ambition att gå, sen att jag råkade bli upphittad på vägen av en sällskapssjuk bilförare,..ja, det är ju en helt annan sak..


Fan, jag är tvärnojjig för imorgon, det är så sjukt höga odds på att jag ska kunna ta ett körkort, så det borde kliksom inte vara så enkelt..eller svårt då..eller ähhh..sak samma, jag gör vad jag kan imorgon, å släpper detta nu..försöker..försöker så jag nästan går itu :s


Skickade en länk till min Becca innan idag, med en låt,  som ett litet speltips..två timmar senare fick jag ett svar, att nu kan hon den.

Hon har nåt, gehör eller vad det heter, lyssnar två gånger, å sen spelar hon..å jag tjuter..VARJE GÅNG!!!

Här är låten, fiiiin:)


Ovido - Quiz & Flashcards