Alla inlägg under december 2008

Av Elvira - 16 december 2008 00:55

Kan inte sova..får ingen ro alls..

10 000 tankar i skallen..

Funderar på om jag inte borde plugga vidare..å att jag knappast kan plugga vidare nu, för att jag ju först å främst ska vara kvar tills min förening är på benen ordentligt..men sen..

Började ju läsa, först sociologi, å sen betendevetenskapligt grundår..ska jag fortsätta på samma linje..jo..sen..kanske..antagligen

Suckar, å tar itu med disken..tar ett bloss, vill inte röka..ska sluta..sen..snart,. måste köpa nikotinplåster..å tuggummin(ser felstavat ut!)

Bäddar rent i sängen..svär lite över att det är osnyggt på grå katt i svarta lakan..blä..suckar, går ner å zappar på tv´n..

Vet att jag ska upp tidigt..ändå svårt att somna..har säkert ADHD..jo så är det..ska ju förresten till läkaren i morgon..få intyg, min jobbarkompis Peter fick körkort idag-GRATTIS!


Ja, alltså, det boxas många tankar i skallen, å alla på samma gång..ska lära mig att på riktigt meditera..eller yoga kanske..sen..en annan dag..

Puuuh..jag är jobbig , tom för mig själv ibland..

Bla bla bla..säger hjärnan..å John Blund är någon HELT annan stans..svikers..


Men nu gör jag ett nytt försök..

Hoppas ni sover gott där ute..KRAAAM

Av Elvira - 15 december 2008 23:03

..å det är fullt att tycka att man själv är duktig!

Å det är nästan lika illa att skryta om sina ungar,  men just nu struntar jag högaktningsfullt i det..

Så här är det, min lillkiddo har haft diagnosprov i engelska. Idag fick de tillbaks provet, å lilltroll hade ALLA rätt!!

För övrigt den första som haft alla rätt, på flera åååår!

Det ni!

*mallig*


Av Elvira - 15 december 2008 21:51

..å som andra vågar har hon en väldigt utpräglad känsla för allt som är vacker..mat ska se fint ut för att hon ska äta, musik ska vara harmonisk, å saker som luktar gott  i hennes nos, är värda att tycka om..å framför allt tycker hon om att se på vackra saker..


Kom att tänka på det idag, när det va en sån där typisk "smältande is" dag..

När hon va ca 4 år..kanske något mindre, så älskade hon istappar(!)

Det va nog det finaste hon visste..andra ungar slickade å sög på istappar, men min stod bara fascinerad å tittade..tills hon fick för sig den brillianta iden att spara dem..gullunge..

Naturligtvis va det stor sorg å många tårar när hon la dem i fickan, å upptäckte att de va borta..förstod ju inte att de smälte, utan va bara otröstlig för att någon tagit hennes tappar..

Gissa vem som hade frysen full med istappar, fram till sommaren, efter det??

Hjärtskärande..å så gulligt..


Vet inte varför det poppade upp i skallen just idag, men fick nästan en tår i ögat, när jag kom på hur fort åren faktiskt går...


Av Elvira - 15 december 2008 21:10

..men har en djupt rotad misstro mot Jamba, som säljer den..humm

40 spänn kan väl va helt ok, men sen har man plötsligt utan att fatta hur, tecknat nåt abonnemang som kostar ett par hundra varje månad..å då blir det en ruggigt dyr signal..men gullig är den;)


Mitt antisociala humör, har släppt idag,,gjorde det nog redan igår kväll, men jag har ju jobbat idag åxå, å där funkar det inte att vara folkilsken riktigt..hehe, skulle se ut det...


Ska göra lite the, å kommer säkert tillbaks sen, har en massa bubblig överskottsenergi, så ..kram så länge



Av Elvira - 14 december 2008 16:04

..är jag idag..å det ordentligt dessutom...

Har inte varit en cm utanför dörren...vill inte svara i telefon..känner mig som en huggorm nästan..

Men jag känner ändå att det är ok..att vissa dagar får vara såhär, att jag inte alltid måste göra saker, å umgås med andra..

Carina va här en liten stund nyss, å jag kände hur jag nästan kastade kaffekoppen på henne..huhh..nåja, bara nästan;)


Jag undrar om man kan köpa en julgran redan..? Jag vill ha en julgran..idag!

Är det inte underligt, jag som försöker undvika julen, önskar mig plötsligt mer än något annat en julgran..som luktar barr å gott..med alla mina kulor som jag älskar..

(märkligt kanske, men jag gillar mina julkulor, det är bara hysterin, å alla "lyckomåsten" som är jobbiga)


Ähh, ska försöka ta mig ut en stund, en promenad skulle förmodligen ändra min dämpade stämning lite..skallen brukar ju vakna till lite, av frisk luft..så kram så länge




Av Elvira - 13 december 2008 20:53

Dreggel...

:P

ehhhehh...

AAlltså, när jag nu ändå va inne på olika versioner av låten, så hittade jag denna...Nu behöver jag inte lyssna efter fler...

Finns det någon kvinna, som ser den här, å som inte håller med om att snubben är ..ehh..superlativ..vilket som..!?

*slurp*

Gottegris jag..hehe

Av Elvira - 13 december 2008 15:39

Mina tjejer är smartast i världen..så är det!

Vi hade en diskussion om tro..att tro på Gud, och att tro på tomten..

Stora säger att - det är skillnad, Gud har ju människor alltid trott på, att många milioner tror på Gud, men antagligen inte så många på Tomten..

Lilltroll kontrar med att - men vadå, Tomten har man iallafall sett..han åker moppe!!


*skratt*

Jag älskar dem..

Av Elvira - 13 december 2008 12:30

Åkte bil med Marita igår, å hörde en låt på stereon..blev kääär!

Tryckte tillbaks å lyssnade på den tills hon tröttnade på mig

( Å Marita blir inte så snabbt trött på mig)

Här är den...

Gränsar till Gammeltjo, visst?

hehe

Jag kan "ta" det..gillar den massor...

Ovido - Quiz & Flashcards