Alla inlägg under december 2008

Av Elvira - 20 december 2008 12:31

..från en jobbkiddo, som ett bevis på att mina tofflor är löjliga..

Själv ser jag bara hur jäbbla linnet kasat ner, å hur ilsket det är att gå klädd så på jobbet...*gulp*

Vilket alltså hade något positivt med sig..att jag numera tänker mig för innan jag låter mig fotas i fel vinkel  =)


Ack så pinsamt..men att jag skriver det här, betyder ju att jag är väldans öppen å inte ett minstaste dugg ytlig..

Inget ytligt alls..NÄ!!!


Hehe..


Hur som helst, så älskar jag mina duntofflingar, å alla som brukar vara på mitt jobb ska få ett par i julklapp!..å så blir det dresscode..ingen får vara där utan tofflor..rosa!


Hah! Kom ihåg vem som bestämmer- onge!!!


Vänligen världens ödmjukaste Vira


Av Elvira - 19 december 2008 22:21

..varför julstämningen inte infinner sig..jag tror mig veta!

Det slog mig när lilltroll å jag stod å gungade till "tunggungsreggae" å kavlade ut pepparkaks elefanter, att julstämning är något man måste skapa..det kommer inte bara av sig självt...

Fel musikval å lite fel pepparkaksformar..fast.. de doftar alldeles rätt!

 Men det är ju svårt..utan julgransbelysning..*suck*

Tsss..tur jag har nåt att skylla på*L*


Blev uppringd nyss..av någon som tyckte jag svarade "fel" på frågan från "tomten" i förra..eller förrförra inlägget..


Jag svarar alldeles rätt tycker jag!!!

Frågan va, vad JAG föll för, å svaret är fortfarande näst intill omöjligt att ge..men det är vad JAG kan säga..


Sen undrar jag, för tanken fastnade ju så klart lite..

Vet man alltid exakt vad man faller för hos någon annan?

Kan man alltid peka på en egenskap, en händelse..eller något enskilt drag..?


 Tittar jag tillbaks, så är det tveklöst en viss typ av män jag dragits till..å han stämmer inte in i den "mallen"..men jag kan inte peka ut något mer precist än så...

Nu ska jag äta pepparkaks noshörning..den ser smarrig ut=)

Love E 







Av Elvira - 19 december 2008 19:01

Morr!

hittar inte julgransfoten..samma sak varje år..

Köpte iallafall en ny, å så skulle jag ha ljusslinga till granen åxå..men icke sa nicke picke pö..finns inte i den här byn...

Sånt som får mig att tycka att jag flyttar härifrån..till en större stad, med fler affärer iallafall..


Somnade en stund när jag kom hem från jobbet idag..skönt..

Jag verkligen älskar att sova..


Å precis när jag tänkte skriva en massa gnäll om hur jag tappat all inspiration, å skylla på dumma affären som inte säljer sånt JAG vill ha, så satte lilltroll på min "städ-cd"på hög volym i köket..å jag blev inspirerad!!!

Älskade kiddo, hon vet hur man gör...


*ler stort*


Förresten, köpte iallafall pepparkaksformar idag..en kamel, en krokodil, en häst, en fot, å en elefant!!

Tsss.. :D


Nu ska jag ut till musiken då..

Kramar

Av Elvira - 18 december 2008 21:33

Känner ju att jag haft bilden i bloggen innan, men hittar den inte..?

Alicia sitter nämnligen precis bakom mig å bläddrar bland en massa pappersfoton, å klämmer ur sig att

-Här sitter du å nördar dator..

-mhmmm..?

-alltså, jag menar här!

-öhh...?


Det hon menade va att hon tittade just på den här bilden..

(men på vanligt foto, alltså , ett sånt där gammalt hederligt..!)

=)

ser ni åxå hur jag stavar med munnen?

Hihi...


Av Elvira - 18 december 2008 17:34

Tänker inte bli SJUK!

Tänker INTE bli sjuk!

VÄGRAR faktiskt!!


Känner mig frusen ..lite allmänt vissen..både i kropp å själ just nu..märkligt, det är som alltid snabba svängar..hehe

Jag i nötskal, kan man säga...


Ska leta fram julgransfoten straxt..men inte just precis nu..

Har en liten energisvacka just för tillfället..

*suck*

Svårt att sätta fingret på vad som hände åxå..luften gick plötsligt ur mig, precis innan jag slutade idag..

Men det FÅR vara så, kanske ska bädda ner mig med mjuka filtar en stund? Det brukar hjälpa*ler*

Jag och mina filtar..jag vet, ,men jag älskar dem..mjuuuuka, lena, gosiga..

Jo, jag gör´t, som lilla jobbistjejen brukar säga =)

Kram kram så länge

Av Elvira - 18 december 2008 12:54

Min bästa Roger kom med julgran till mig igår!!:D

Tack tack!

Ska öppna den idag, alltså ta bort nätet å hänga finkulor i den...längtar hem lite nu..


Hade en riktigt tuff dag igår, eller egentligen inte så tuff..

Hamnade mitt i ett omedelbart omhändertagande av barn, å all den ångesten som blir runt om, så man kan ta på den..

Ibland tror jag att jag har svårt att skilja på vad som är min å andras känsla..

Låter kanske underligt, men i vissa situationer, speciellt såna här då, som är akuta, och alltid jobbiga, är fortfarande lite svåra att hantera..


Hur som helst, tog några timmar innan oron släppte, men nu mår Vira bara bra=)

Solen skiner, jag har ena tassen i en Aladin ask, å det är frid å fröjd på mitt jobb, där jag är just nu...


Men nu kom det people här, så kram så länge...

Av Elvira - 16 december 2008 17:51

Av läkaren alltså!

Han va snäll, hade hört en massa gojja om att han skulle vara osympatisk o tjurig å haaaata människor som knarkat..men han va supergullig!!:)

Jag frågade om jag va frisk, å han svarade att det inte va vad han kollade, utan om jag verkade leva mitt liv på ett sunt sätt, å DET tyckte han absolut att jag gjorde *lättad*

Ett prov till, imorgon, sen är jag helt klar...


 Sen ska jag ta körkort å åka till Västerås, å hälsa på Helena! Jisses vad jag saknar att "titta in"hos dig..bara se vad du gör å hur du mår....

Är ett vanedjur så, svårt att bryta ´mina vana mönster..iallafall vissa..

*ler*


Har varit ensam på jobbet idag, eller inte ensam, men jobbisarna va lediga, så det va bara jag där av oss..

Annars va det full rulle hela dan nästan..hade en massa trist skrivgöra att ta i tu med, hann knappt hälften..nåja, gjorde det mest akuta iallafall..


Pratat med Thomas idag..han är ju på en avd där de jobbar med 12-stegs behandling..

Hehe..han har fortfarande svårt att se att han har problem (å ändå sitter killen på ett 6års straff för grovt narkotikabrott(!))

Tycker att vi hade ett bra samtal ändå..han har börjat lyssna..inte baaara höras, å vara centrum..det finns hopp än..

Hoppas de ändrar beslutet om att jag ska anses vara en säkerhetsrisk på anstalten, så att jag  får komma dit.

Inte för min skull, , men så att jag kan följa med Alicia, för det känns inte bra att låta henne gå in med någon annan..vet faktiskt inte riktigt vem det skulle vara heller..

Svårt fall..

Ska straxt äta här, bara vänta in trollisen som är på handbollsträning..

I´ll be back

Kram

Av Elvira - 16 december 2008 14:48

Ska på läkarbesöket nu..ni vet det där svindyra..hoppas han är snäll..å skriver bra saker..*rädd*

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards