Alla inlägg under december 2008

Av Elvira - 13 december 2008 12:02

KokoVira ska sluta röka snart, helt säkert.

Alla tecken pekar mot att det är dags..

Stod lite lagom nonchalant å rökte i balkongdörröppningen, babblade i telefon, å skrööööt om hur duktig jag är som gjort ditten å datten..hehe

Så 1. Låser jag som vanligt ut katten.

Går ut i köket för att fixa med något, vet inte vad, men tid tar det, å när jag kommer på att katten är utlåst, å ska släppa in honom, så går jag in i vardagsrummet å upptäcker att 2. det brinner i mattan!

Alltså , nu har jag snart samlat ihop anledningar så det räcker tror jag..

Fattar inte hur jag lyckades tända eld på mattan, men det måste ju ha med ciggen att göra...( nåja, inte om lilltroll frågar-lyckades NÄSTAN dölja det för henne-jäbbla brand att lukta)

Hur som helst, jag skulle ju spara en massa pengar..å kunna köpa ny dator..för det här eländet är på väg att lägga av..*suck*

Sen skulle jag vara en bättre förebild för jobbkidsen..

Å sen skulle jag inte lukta bläää...

Skulle säkert få bättre kondis..

Å slippa vara sjukt beroende av gift...


Meeeen, för det finns ju alltid ett aber..är livrädd för att gå upp i vikt..

Verkar säkert fåfängt som bara den, men när jag slutade med droger gick jag upp 20(!)kilo..har gått ner 14 av dem..men vill INTE gå upp ett gram igen..

Baahhh..svårt fall, kommer nog på en bra lösning, å behöver ju inte bestämma mig idag..men ska genast fixa brandvarnare..bra att ha grej!




Av Elvira - 13 december 2008 11:34

I love lussekatter..men ska jag ha några idag, så får jag nog vackert köpa dem..hinner inte baka själv så..*suck*

Å andra sidan så gillar jag ICAs 5-pack väldans mycket, så det gör inget..


Tog med lilla jobbisgumman på hennes livs första möte igår..cooolt!

Är så in i hel-te stolt över dem, att jag för en stund inbillade mig att de va "mina" människor..hehe

Ska ta med henne på flera, det blir så tydligt olika karaktär på mötena,man kan nog behöva vara med på flera, innan man kan uttala sig egentligen..


Hur som helst..va va det nu jag hade på hjärtat..ehh..minnet..nä, jag återkommer senare...

Ha en finfin lussedag iallafall

Kramis

Av Elvira - 12 december 2008 08:08



Du är 24% ond!




Du är en aningen ond, fast i smyg!

Fler http://www.testportalen.se/\">test> hittar du på testportalen.se

Av Elvira - 12 december 2008 07:36

..å regionsmöte med mitt jobb..

Vårt första, alltså Daniels å mitt..

Spännande, har alltid undrat va de gör på regionsmötena..hehe, som att det vore en spoooky sekt på något vis *ler*

Nä då, men ska bli kul att träffa andra å byta lite tankar..kanske stjäla några goda ideer..


Just idag för 1år och 9 månader sedan, tog jag mitt livs absolut viktigaste beslut..att drogen jag precis stoppat i mig skulle bli min sista..att jag skulle göra något helt annat med resten av livet..

Hade verkligen kört allt i botten då, precis, 3 dagar innan blivit släppt ur häktet, efter att ha suttit ett par månader med fulla restriktioner, misstänkt för grovt narkotikabrott, å blev mer eller mindre mirakulöst släppt..

Lång story, men poängen är iallafall att jag såg mig omkring och insåg att det måste funnits en mening, att jag skulle göra något bra av livet istället..


Jag skojade om att jag nog fått psykos, att jag pratat med änglar, å att de sagt åt mig att det va dags att sluta, att ge livet en, alltså EN chans..

Eller skojade förresten..hmm..vet inte om det inte va lite allvar i det åxå, men hur som helst, sagt å gjort

Nä, det beslutet va nog det viktigaste, och på någotvis det enklaste jag tagit..?

Ska inte sitta här och snöa å bli nostalgisk, utan ta mig in i duschen nu..


Stora kramar

Av Elvira - 11 december 2008 21:32

Min dator börjar tydligen spåra ur rejält... Först började den bråka mitt i en msn konversation, sen fortsatte den med att stänga ner program lite som den ville..plötsligt kände den inte av usb-enheterna..märkligt värre...

Stängde av å satte på , å då funkar den igen..än så länge..

Är lite tacksam över att jag har ett äkta datasnille bland kidsen på jobbet, å han har lovat att fixa den..igen.. Har ju fått hjälp förr så..

Ska straxt bädda ner mig, tänkte mest bara säga godnatt..

..å du brossan, jag dissade dig inte, som sagt , datorn är dym här..


Kramisar

Av Elvira - 11 december 2008 18:19

Som minsann lät bli att ringa mer till jobbisarna...mmm


Jag gjorde en massa andra bra saker..åkte å handlade..skurade lite i badrummet..klackade om stövlarna..lagade mat (lasagne.smask smask)

Å nu tvättar jag*stolt*


Tänk att så lite gör så sabla mycket för skälvkänslan ändå...


Kom på idag, att min julstress inte gjort sig påminnd än..funderade på hur det kan komma sig, å faktiskt tror jag att jag kom på svaret..idag har jag ett program som funkar i precis allt jag gör.

Tack tack för det!!

Tack tack till mig själv som gav det en chans..


Förr om åren har jag varit så trasigt stressad inför julen, så att när själva julafton kom, va jag ett riktigt vrak..så kraftigt doserad, först uppåt för att orka, å sen neråt för att  dämpa det, å sen mer uppåt då för att häva det andra..ja, ruskigt vidrigt faktiskt..eller, det vidriga är ju att mitt lilltroll växt upp så..å det sjuka är att jag va övertygad om att det såklart inte märktes något,,

Så förra julen då, som ändå va drogfri, men ändå jobbig..nä, ska släppa det, vara glad att det ser annorlunda ut nu, å packa mig ner i tvättstugan..

Kram

Av Elvira - 11 december 2008 14:15

Satte en timer..disken tog exakt 12 min..så de där tre laddtimmarna kan ju verka underliga så här i efterhand..


Från det ena till det andra..fick höra för några dagar sen att jag va för ytlig i min blogg..här alltså..

Har funderat lite över det, å kommit fram till att det för det första är MIN blogg, så jag skriver naturligtvis vad å hur jag vill..men undrar ändå hur han menade.. Jo då, klart jag frågade, men fick inget riktigt svar..

Ska inte låta det bygga bo i skallen mer än så, men fick mig ju en funderare, undrar om jag uppfattas som ytlig?

Kan ju säga att jag aldrig hört det förr så..äh, sak samma..


Lilltroll kommer snart från skolan, så jag ska väl komma ur morgonrocken, ifall hon har nån kompis med sig..inbillar mig att en mamma i morgonrock är ganska pinsamm, när klockan är 14.30..hehe


Kram



Av Elvira - 11 december 2008 13:42

..när det tar mig tre timmar att ladda för att ta itu med disken..huhhh

..å ännu mer inser jag det, när jag hellre skriver om det här, än faktiskt tar i tu med det..

Snälla söta tomten, Vira vill ha diskmaskin!


Jag inser att jag har problem, när jag har kommit överens med jobbisarna, om att vara LEDIG, men lik förbannat ringer stup i kvarten om saker som ska göras, kolla,s å kommas ihåg..

Sista gången jag ringde så SVOR Daniel åt mig..TVÅ svordomar faktiskt..

"Men för i hel-te-kom vi inte överens om att du skulle va ledig.." Å sen muttrade han "jä-la arbetsnarkoman"...precis så sa han!!


Hehe..nåja, han är ju ganska färsk än, inbillar mig att han snart är lika dan...

Även kallat kontrollbehov..*biter mig i läppen*


Släpp, släpp taget Elvira! ( Bara liten påminnelse till mig själv)


Ska ladda timern nu, Tack än en gång Peter, för "15-minuters regeln"


Disken först..

Love e




Ovido - Quiz & Flashcards