Alla inlägg under december 2008

Av Elvira - 2 december 2008 10:00

..resa, har jag gjort.

Hoppade på bussen för att åka till jobbet, å i min by åker bussarna stora omvägar..av någon outgrundlig anledning. Hur som helst, när bussen är som längst bort från min slutdestination, så går den sönder. Stendör.

Jag ringde taxi, å fick slänga mig i den istället, 120kr fattigare när jag kom fram.. ,,,,,,,,

Positivt tänk- Jag är glad att taxi finns..ehum..

Nåja, busschauffören ropade att jag skulle skicka faktura, så jag får säkert tillbaks pengarna..


Skulle ju länkat artikeln igår, men hittade den inte på nätet.

Hur som helst, så har jag ju hunnit lugna mig något nu, å har inte bara svordommar att komma med-MEN NÄSTAN!!!

Det är sååå sorgligt, så urbota*svordom*dumt, så omänskligt..å så börjar jag morra igen, hmm

Snacka om att ge upp, ta smidigaste, snyggaste vägen..För vems skull?

KNAPPAST heroinistens, snarare får man bort problemet lite i skymundan, man får förhoppningsvis en något snyggare stadsbild..?

Fuck! Arg blir jag, fastän jag inte vill...

Va på drogseminarium i våras, å gick igång lika mycket där, eller mer tom, för jag hade ju någon att diskutera med, när några damer stod å berättade att subutex/metadon behandlingen torde bli livslång, eftersom heroinister har "HÅL I HUVUDET"(med andra ord, men samma innebörd)

Vad ger det för signaler till 20-25åringar, som fortfarande har ett helt liv framför sig..?

Å till råga på allt, så va de tvugna att komma å lämna prover, positiva på just heroin ELLER subutex(!!!) i ca 3 år för att komma in i programmet..


Nä, släpp släpp Elvira..skulle kunna lägga ut texten massor, men nöjer mig med att säga att jag tycker det är fel!

Så!

Släpp..släpp...

å återgå till jobbet..kramis alla!

Av Elvira - 1 december 2008 10:41

Slog precis upp morgonens blaska, å såg en liten notis, om att from Januari, delar danska staten nu ut heroin, ack så kontrollerat, till vissa missbrukare.

Shit..ska försöka hitta artikeln på nätet så jag kan länka den.

För jag vet ju med mig själv, att jag har en reaktion-eftertanke tid på ca 3 tim, å den ska jag hålla på , även när jag skriver, men fan, å mutter, å tandagnisslan, så det står gnistor..hehhh..


Släpp, släpp Elvira!


Såja, det positiva i det va att min obehagskänsla från i morse byttes ut mot frustration, som jag kunde sätta fingret på..

Nä, nu ska jag sätta lite fart, sen kväll på jobbet idag, så jag kommer bergis tillbaka..

Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards