Alla inlägg under december 2008

Av Elvira - 4 december 2008 18:10

..fyller huset, det vibrerar i golvet, å rutorna skallrar..

-grannen har skaffat ny stereo, å det KÄNNS!!


Gillar mina grannar, tycker om att det finns levande människor i min närhet..iallafall så länge jag inte försöker sova..men å andra sidan, har ju sovrummet en trappa upp, så det känns förhoppningsvis inte samma lika där :s

Nu är det avancerad matlagning på gång här..lilltroll ska få currykyckling när hon kommer hem=)

hehe..


Å för alla som känner mig, ska jag erkänna att det är Uncle Bens..Thai Curry..*suck* Men det är faktiskt näääästan hemlagat..får ju steka kycklingen själv..å koka riset..minsann!


För att precis ha gått en matlagningskurs, är jag fortfarande närmast usel på det...men jag försöker..*ler sött*


Kramisar


Av Elvira - 4 december 2008 17:43

..den här va gränsfall till överkurs..men visst är det rätt?

Men här va jag faktiskt tvungen att detektiva lite=)

..svåååår

Av Elvira - 4 december 2008 14:27

..som snabbast kom han in och tog en fika..

När Thomas torskade i Mars 2006, så åkte han in tillsammans med grannen å gode vännen.. (alltså i en och samma person)

"I" fick kortare straff, 4 år, å muckade för ett par veckor sedan..

Hur som helst, att träffa honom drar igång tankar,,allt jag gjort om i mitt liv, allt jag börjar få ordning på, känns så bräckligt..

Plötsligt inser jag att det inte är en livstid tills Thomas är ute, och hur mycket skyddsmurar jag än bygger uppo omkring mig, så känner jag mig fortfarande inte övertygad om att jag kan stå pall där..huhh..jag vill, och jag måste..

Lägger inte någon skuld på honom, för jag har alltid haft en egen vilja, fri vilja är en sanning med modifikation, men egen vilja-joo..


Läste just kloka ord, där någon skrev att "inget i det förflutna kan hindra dig att leva här och nu"..å så är det nog.

Det förflutna spökar, att jag vet hur det har sett ut, gör mig rädd för hur det ska bli..

Fastän jag egentligen vet, att det är bara jag själv som kan tillåta mig själv att rasa, eller tappa det jag har..


Hehe..kan tro att tankegången är svår att följa..


Hur som helst, har ett å ett halvt år kvar att bygga upp mig själv på, å ser jag på hur långt jag ändå kommit nu, så går det säkert superbra!

Jepp!

Så är det, utan tvekan!

Å än en gång blev min oro lindrad av att bara skriva ner den lite..å komma på att lösningen har jag inom mig, bara våga lita på den mer..så ordnar sig allt!!

Love E

Av Elvira - 3 december 2008 23:38

..kom jag på, när humöret började lätta en aning..

Jag har ju massor med människor...! Fina helt underbara människor, som finns där, å står kvar, heeeela tiden!

Jag kan bläddra i min inkorg i mobilen, å snabbt konstatera att jag idag har en hel knippe fina vänner, som vill ingenting, bara skriva en söt rad..att de finns där,,och att jag är viktig för dem=)

Pratade med en vän om det nu ikväll, hur minnena fortfarande kommer tillbaks, över hur det såg ut sista tiden..nåja, sista åren , när drogerna fortfarande va det viktigaste..

Hur min syn på alla omkring va, att de va ute efter något, att de bara smörade´och lismade..å jag som va sååå skarpsint, såg ju igenom det, å svarade med att oftast vara utstuderat elak..

Det absolut enda jag hade koll på, va att inte låta en enda människa komma mig nära..

Hur sjukt är inte det?


Jag är verkligen så lyckligt lottad som får en andra chans, som har mina nya kärleksfulla fina, omkring mig..I Love U all!

(härlig känsla att avsluta dan med=) )

Ska sova straxt..hade såklart lyckats stänga ut kissen på balkongen förut, inte så länge , men ändå..märkte att det saknades något, men visste inte vad..huuh

Nu stryker han kring mina ben, tror han säger att det är läggdags..så nattinatt

Kram

Av Elvira - 3 december 2008 20:17

..har jag tydligen..jag vet att jag haft den förut, men den är så fiiiin , så ha förbarmande=)


Av Elvira - 3 december 2008 13:51

har jag just nu..

Lite tappade sugars melodi, liksom.

Tycker inte om att läsa i tidningen först, det som berör mig o föreningen jag står som lokalt ansvarig för. Tycker inte heller om att det spekuleras om vad vi sysslar med, högst ovetande människor som ska ha en massa åsikter, å gapa jävligt högt..

Sammantaget blev det en trist start på dagen, meeen, nu tar jag av mig offerkoftan(hehe, jag kände precis igen den själv-på knapparna)

Hur som helst, jag vet i själ å hjärta att det vi har att komma med är unikt, och ovärderligt. Tänker inte ge mig med mindre än att de som gapar högst åxå kommer få veta det:)

Så, bättre nu.

Nu ska jag ta hand om min medarbetartjej en stund, så kram kram


Av Elvira - 3 december 2008 10:04

http://www.nt.se/finspang/artikel.aspx?articleid=4560412

Min buss går om en kvart, så jag återkommer med säkerhet senare..

En sak att veta, en annan att se det på pränt..?

Meeen..vi fixar det ändå, är helt säker.

Ska försöka låta mina tre reaktionstimmar gå nu, å sen sätta igång hjärnan

Love E

Av Elvira - 2 december 2008 14:53

..hehe, läste att såna som va "tvugna"att fylla sin blogg med tubklipp, egentligen led brist på kloka saker att skriva...så jag liiiider-big time=)

Ovido - Quiz & Flashcards