Alla inlägg under december 2008

Av Elvira - 10 december 2008 17:31

Här är bamseklistermärket på mobilen...

Idag bidde det inget..*snyft* för att det gick så "smidigt"

Huhhh, om det inte vore så osmakligt så skulle jag lägga in en bild på hur ett smidigt blodprov ser ut..men nu nöjer jag mig med att skriva att det är lila, å rödstrimmigt...å ganska ont..å som vanligt "synd om"..*ler*

Men jag är glad, för nu är det färdigt-för den här omgången.


Ska straxt på födelsedagskalas, så jag ska utfodra mitt lilltroll å sen dra..

Mina jobbisar tvingade mig att vara ledig i morgon, för att hon "minsann visste hur många dagar i sträck jag jobbat"

Jag va ju ledig i måndags, men det gilldes tydligen inte, för att jag haft mitt möte i inköping till sena kvällen då..gulligt hur som helst..Å lite sant är det, för det blir ruskigt många timmar mellan varven, så jag passar nog på ändå imorgon.

Kanske ska dra igån lite julstök? Iallafall få upp ljusslimgan på balkongen..eller nåt..


Kram kram på er

Av Elvira - 10 december 2008 09:48

..titta och njut...vilken MAN!!!

4 minuter...You dont need hands to hold a heart..så sant!

( Tack för tanken brossan, älskade den)

Av Elvira - 10 december 2008 09:42

EN väldigt bra liten mini film..precis så är det!

Av Elvira - 10 december 2008 09:30

..av mina söta jobbisar idag.

Superskönt, men jag har ju ändå lilltroll som ska upp tidigt, så mycket sova blir det ju inte..

 Ska lämna prover idag, har ju läkartiden på Tisdag, å innan dess ska man ha klämt in 3 prov till..fniss, å tanken är ju att proverna ska vara små "överraskningsmoment".

Jätte överraskande nu då, skulle jag dricka eller knarka, så kan man ju iallafall tycka att det vore  synnerligen korkat att göra det just den här veckan...

 Jag har sååå svårt för provtagningarna, löjligt, jo jag vet det, men ändå släpper inte känslan över att jag blir kränkt..(jag kan alla argument för att det är bra för mig, hurför å varför, men känslan är den samma)

Sist jag lämnade blodprov blev jag precis trasig, spräckta vener..såg ut som kriget faktiskt, men jag fick faktiskt ett Bamseklistermärke, för att jag va sååå duktig..*fniss*

Är lite mallig för det, satte det på min mobil..

Min buss går om 40 min, så jag ska väl försöka få lite fart nu..ha en jättefin dag alla

Kram

Av Elvira - 9 december 2008 21:51

Kom hem från jobbet, lagade mat åt lilltroll, läste lite läxor med henne..å somnade, nästan med boken i handen..

Så nu har jag lyckats sova bort hela dan..hmmm, känner inte att jag skulle ha problem att somna om nu heller, så jag ska nog göra så...

Kramisar

Av Elvira - 9 december 2008 08:16

..såg just en reklamsnutt med låten i..så sockersöt ju=)

Av Elvira - 9 december 2008 07:36

..men vägrar va hemma från skolan.

Fick henne iallafall lova att skippa handbollen idag, men när vi pratade idrotten i skolan så blev hon riktigt ledsen-vill inte missa den..

Tuffaste kiddon i stan!

Nåja, kom på att det är idrott först i morgon, är hon lika dålig då, så får jag ringa läraren å skvallra på henne helt enkelt..


Va ju ledig från vanliga jobbet igår, men hade styrelsemöte i Linköping, så jag va ju iallafall inte hemma förrän efter 22. Är skittrött nu..hehe, men det skulle ju kunna bero på att jag fastnade vid datorn till kl 1 i natt..eller kanske tom senare..dålig koll på uret.


Hur som helst, så hade jag snackat med Johnny (han bor ju i Linköping)ett par gånger, å vi hade planerat att träffas å ta en fika..istället bjöd han på middag hemma. Har ju inte träffat honom sen i somras, å ni som läst ett tag vet ju hur det slutade..

Hur som helst, så kändes det helt ok, inget märkligt alls, inte ens en antydan till spänning av något slag i luften.

Skönt!

Mina ex annars är ju mina närmare vänner, eller iallafall, han är den första jag skilts som ovän med..eller från...eller vad man nu säger, nåja, poängen är att jag skarpt ogillar att lämna olösta knutar efter mig, så det känns bra..


Tror aldrig vi blir några superbästisar, märker ju idag hur väldigt olika vi är, ganska fascinerande att två så motsatta människor kunde fastna för varann..? Jag satt länge å väl och funderade på hur det hade "gått till" , men kom inte fram till något, well, historia nu..

Kan ju ändå känna en viss tacksamhet, för jag lärde mig massor om mig själv där...


Fick en massa strålande ideer igår under styrelsemötet, fniss, så innan jag kom därifrån hann jag snacka ihop mig med verksamhetschefen om att ha studiecirklar på jobbet..Finns ju massor man kan göra, fattar inte att jag inte tänkt på det innan..

Helt klart ska ju kidsen få sy sin inredning i lokalen själva tex, å helt klart kan de, eftersom de kan lära sig under tiden..blir ju faktiskt roligare om de gör det själva? Eller iallafall att vi gör det tillsammans..å så kommer vi ju ifrån en massa kostnader, vilket är attans bra, med tanke på finanskrisen så att säga..


Nä, nu ska jag sätta lite fart här, kram så länge..

Love E



Av Elvira - 8 december 2008 12:35

Om jag fattat det hela rätt, så är det den sista de släppt?

Hur som helst..vassego!

=)

Ovido - Quiz & Flashcards