Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Hemma å sjuk..

Av Elvira - 5 februari 2009 13:21

.. feber, och "ont i överallt" har jag..mest i huvudet, men har fått höra att man inte kan ha ont i en protes, så det är väl fantomsmärtor maybe..

 *ler*

Ska jobba imorgon, hur som helst, för nu är jag mer rastlös än däckad, å det är nog ett gott tecken.


Har suttit vid datorn, å spanat lite på utbildningar runt om, hittar en massa spännande..antar att det är ett tecken så gott som något, att bara "tanken" på att läsa, gör mig på gott humör..?

Måste kontakta csn i dagarna, för att kolla hur möjligheterna att få studiemedel ser ut bara, så jag inte sumpade fööör mycket på slutet, eller så att jag kan läsa in det jag missat lite på distans eller så..


Fick mitt lämp igår..appropå (jäbbla svårtavat ord..blev det rätt nu?) det ja..ska genast beställa tid för handledarutbildning åt Roger, man får tydligen inte övningsköra hur som helst utan specialutbildningar.


Vad mer då..hittade just en flaska "leftovers" efter mammans besök, så jag ringde Carina, som räddar mig från den så fort hon kommer hem.

Kan ju enkelt hälla ut, eller slänga bort, men där går min gräns lite..*ler*


Sen har jag hittat en vän från förr, internet är fantastiskt så.

Blev tom medbjuden på deluxhotell en weekend ;D 

Nåja, som den sanna bekräftelsetorsk jag ju är, blir jag förstås smickrad så, men njae..alltså..


Inser än en gång hur mycket jag måste förändrats på senare år.

Hur livet går vidare, antingen med stoooora kliv, eller så står det helt still, år efter år..precis som man sjä'lv väljer...

Ganska så fascinerande tanke.


Kramisar



 
 
Kicki

Kicki

5 februari 2009 14:29

E sååå imponerad av ditt sätt att hantera saker som dyker upp...du e så jäkla stark...önskar jag hade hälften av din styrka för att klara av mitt matmissbruk, men jag har tagit ett litet myrsteg framåt...Tyvärr blir det ingen tävling för vår del...Annie e inte på långa vägar frisk så vi avvaktar till den 4 april istället!!...kramiz å ha det bäst!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

5 februari 2009 14:48

Neeej va trist med Annie!!
Men det är ju bättre hon frisknar till..å så får ni ju ännu mer tid att träna då..

Jag vet inte om jag är ens hälften så stark, som jag tydligen ger intryck av..
Men jag har ett väldigt enkelt sätt, att lura mig själv framåt, å det är "imorgon"
Imorgon ska jag knarka, röka å supa mig skitfull..
En dag i taget, så blir det plötsligt en hel radda dagar..
Men jag är långt ifrån expert, jag har bara en tydlig bild av vad jag vill ha, vem jag vill vara..å det underlättar massor att ha en bild av "vart jag vill", inte bara en av "vart jag inte vill", om du är med..(ja, jag är fortfarande febrig, så det kanske blir lite snurrigt här *ler* tur man har nåt att skylla på..)

Hoppas innerligt att du får all hjälp du behöver med ditt åxå..
Såg en dokumentär på tv igår, om framförallt fetma, men där man pratade om just "matmissbruk"..å det är ju faktiskt exakt samma sak som vilket beroende som helst..som med droger eller alkohol..ja, whatever..

Bamsekramisar från mig, å många krya-på-tankar till Annie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards