Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Elvira - 5 februari 2009 18:42

..en lite udda betraktelse..när jag tittar lite i min egen blogg här, så inser jag, att svordomar gör sig inte i lila..hmmm..de passade bättre mot en eldig röd å svart blogg layout faktiskt..

:D


Betyder att jag får vårda språket, å bara skriva milda å kärleksfulla saker ett tag..blir nog bra det.. ;)


Fick just en tidig födelsedagspresent av Carina idag..en sån där syrabehandling som vi va på straxt före jul..

Beställde tid till den 20-nde..men så fick jag precis veta att det är begravning då,så jag får boka om tiden i morgon..


Nåja, nu ska jag slita lite på sofflocket ett tag.

Förresten från det ena till det andra, så är jag inne på mitt heeeelt nikotinfria "dygn två" nu, efter helgens återfall i nikotintuggummin, å den som säger att nikotinabstinens inte finns på riktigt, ja den är inte helt sann i sitt tal...*kärlek* (jo jag förstår tanken, men den stämmer inte...)


Kram


Av Elvira - 5 februari 2009 15:11

..med blogglayouten..


Känner mig nästan lite torrpundig, så jag bryter nu..den få vara lite så länge.


Love

Av Elvira - 5 februari 2009 13:21

.. feber, och "ont i överallt" har jag..mest i huvudet, men har fått höra att man inte kan ha ont i en protes, så det är väl fantomsmärtor maybe..

 *ler*

Ska jobba imorgon, hur som helst, för nu är jag mer rastlös än däckad, å det är nog ett gott tecken.


Har suttit vid datorn, å spanat lite på utbildningar runt om, hittar en massa spännande..antar att det är ett tecken så gott som något, att bara "tanken" på att läsa, gör mig på gott humör..?

Måste kontakta csn i dagarna, för att kolla hur möjligheterna att få studiemedel ser ut bara, så jag inte sumpade fööör mycket på slutet, eller så att jag kan läsa in det jag missat lite på distans eller så..


Fick mitt lämp igår..appropå (jäbbla svårtavat ord..blev det rätt nu?) det ja..ska genast beställa tid för handledarutbildning åt Roger, man får tydligen inte övningsköra hur som helst utan specialutbildningar.


Vad mer då..hittade just en flaska "leftovers" efter mammans besök, så jag ringde Carina, som räddar mig från den så fort hon kommer hem.

Kan ju enkelt hälla ut, eller slänga bort, men där går min gräns lite..*ler*


Sen har jag hittat en vän från förr, internet är fantastiskt så.

Blev tom medbjuden på deluxhotell en weekend ;D 

Nåja, som den sanna bekräftelsetorsk jag ju är, blir jag förstås smickrad så, men njae..alltså..


Inser än en gång hur mycket jag måste förändrats på senare år.

Hur livet går vidare, antingen med stoooora kliv, eller så står det helt still, år efter år..precis som man sjä'lv väljer...

Ganska så fascinerande tanke.


Kramisar



Ovido - Quiz & Flashcards