Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Den märkligaste av dagar...

Av Elvira - 23 februari 2009 19:31

..har jag haft..


Känner mig som ett stord vandrande eko..eller vaccum kanske..?

Hade ett möte idag, som gick hur bra som helst..började med att tala om vad som rörde sig i mitt huvud, att jag hade svårt att vara "här å nu", å bad om lite tålamod med mig..tror ändå jag höll ihop ganska bra..tills mötet va slut, för sen har det varit rena rama luftade ballongen..ni vet en sån där som man släpper upp knuten på å den far mellan golv å tak, med ett långt tjuuuuut...?

För att falla platt ner!

Pladask platt i backen platt typ..huhh

Ja ni fattar nog...å jag känner mig bara så jävla ekande tom..pratade med min sponsor en stund, å när vi lagt på kände jag mig bara ännu mer tömd..slut helt enkelt.


Förresten kan jag nu tala om att jag in i minsta detalj kan beskriva hur ett riktigt drogsug känns..!

Har liksom aldrig försökt analysera känslan innan, utan bara motarbetat den med näbbar å klor..å det va länge sen den va såååå påtaglig som idag, kom från absolut ingenstans, å anföll mig när jag satt på bussen hem nyss..

(ja, jag skolkar, åkte hem två timmar tidigare..)

För första gången kunde jag faktiskt nästan "roa"mig, med att känna på det..hur sjukt det nu än låter..?


Men att acceptera det , är en jäbbla stor grej för mig..har varit livrädd för dem innan, äkta livrädd..inbillat mig att det betyder nog att jag kommer kliva ut snart igen , ja att jag nästan är där rent av..

 Förnekat, förträngt, flytt ur, ja alla möjliga sätt har varit bra, utom att bara stanna å riktigt känna in det..


Å nu när jag skriver det så ler jag i tanken iallafall, tror det har varit dåligt med leenden på utsidan idag, men nu känner jag ett inuti..lite spirande så..

*suck*

Det hjälper mig verkligen att svammelskriva av mig här känner jag...


Blev ombedd att följa med på möte imorgon fm, med politiker, soc  o div folk, om var A-laget i byhåla ska vara, eftersom det inte passar sig, att de har parkeringshuset i centrum som värmestuga..

Vet inte vad det är tänkt att jag ska tillföra, å är jag tillbaks i vanlig form igen, så lär jag förmodlkigen ha fullt skägg med att hålla tyst..nåja, har lovat att komma, så jag får väl gå dit lite förutsättningslöst. Pratade med jobbistjejen om att det förmodligen blir några uppsmällda baracker utanför själva centrum, där man får hålla till..

I min by har vi ett STORT A-lag, typ 20 man iallafall..går väl åt minst tre baracker då...


Så  hon frågade om jag menade allvar, eller skämtade..eller bara va

sarkastisk, å NU kom jag på att jag  faktiskt fortfarande inte svarat henne..ska ta å ringa å göra det på en gång...


Stor kram, från en mycket mer lik-sig Vira, än den som började skriva det här inlägget..*ler*-på riktigt!




 
 
Kicki

Kicki

23 februari 2009 20:09

Visst kan de va sköönt att bara få svamla av sig på sin blogg...orden bara rinner ur en...och man kan nästan känna hur det "lättar upp" stämningen lite...det e då som man bara älskar att få era underbara kommentarer, känna att det finns någon som "lyssnar" på en...som både ser å hör mina ord som från början kanske va jättetuffa att skriva men när det finns sånna som dig å sniglon då kan man bara le efter att ha läst era underbara kommentarer...kramar om dig å sänder mycket varma, stärkande tankar!! =)

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

23 februari 2009 20:15

Ja precis så är det..å tack för att du ser å hör mig nu..
*kärlek*

Massa tacksamma kramar tillbaks

 
synne

synne

24 februari 2009 06:46

God morgon Elvira.
Jag förstår precis vad du menar med det här att få ett sug!!"ler" Jag fick panik i börja när det kom,det flög bara på mig.Jag blev skiträdd precis som du skriver.Men jag har haft turen att inte få så väldigt många sug under mina fria år,men när dom kommer så blir jag lika ställd varje gång.Men i början vet jag att jag gjorde som du prata om det sa att nu är jag sugen som fan. När man tar det orden i munnen så betyder ju det inte att man ska ta ett återfall utan att man bara behöver få det ur sig.Men jag har kommit fram till att mina sug kommer när det är något jag vill fly ifrån,jag får då hitta sätt för att klara av att tackla det som jag vill fly ifrån istället.Men du Elvira du är duktig,du fixar detta.Jag är stolt över dig.vill du vädra mer privat så kan du alltid maila till mig. Ha en bra dag.Kram Synne

http://synne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

24 februari 2009 13:42

God morgon själv..eller mer God middag nu..:))

Ja du kan nog ha rätt i flyktgrejjen där..även om jag ibland inte alls ser det själv..just då!

Men idag, när solen skiner, å himlen är klarblå, å jag vill stanna i precis det ögonblicket jag är i..ja..då har jag inget drogsug alls..så det ligger kanske nåt i det...

Ha en alldeles underbar dag du med..Kram,kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards