Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Känslor..

Av Elvira - 5 mars 2009 21:32

..är inte ett dugg farliga..jag vet det, men ändå är jag fantastiskt bra på att mota alla "dåliga" så långt jag bara kan..

Undrar om jag någonsin blir så frisk att jag bara kan låta mig översköljas av jobbiga känslor, å inte få en känsla av att vilja fly..?

Hmmm...


Skumt det där..

Va på en helt underbar kurs igår..eller en typ låååång föreläsning, med en låååång diskussionsrunda, om beroende, dysberoende..å vedisk filosofi..

Så häftigt, men oj oj oj vad det satte fart på tankar i mig..inga otäcka jobbiga, utan väldigt hoppfulla, kan känna att jag i mångt å mycket faktiskt är på rätt väg..

Nu mera kan man faktiskt gå "intensivkurs" en vecka, för att fixa till gammalt groll i ryggsäcken..kanske vore en bra ide, tänker jag..


Fick en hel drös aha-upplevelser igår..massa poletter trillade på plats..


Min jobbistjej som va med uttryckte att hon blev hjärntvättad, så vi hade ett långt samtal på hemvägen om begreppet "hjärntvätt"..


Så negativt laddat ord, men faktiskt, å det får nog stå för mig, vad är så farligt med att omprogrammera en i åratal,för min del  i mer än halva livet, felprogrammerad hjärna..?

Eller "hjärna"..hmm...snarare "vilja" eller "egot i mig"..


Man blir ju långt ifrån hjärntvättad, så som i att någon annan,än jag själv har glädje av det...


Å så har jag börjat tänka på varför i hela friden jag fick bensodiazepiner utskrivna som nybliven tonåring..har inte ens funderat i undermeningen i det, att man på något vis ger signaler om att "ät medicin-det är fel på dig"


Då, när jag fick dem tyckte jag att jag hade en jäbbla hyvens doktor..

Idag, iallafall efter gårdagen funderar jag på om jag någonstans bara fick nån slags känsla, av att "inte duga som jag va-känsla" bekräftad...?

Att det va ett okej sätt att må bra  på  , att preparera bort allt som kändes dåligt...?


Eller är jag bara tillfälligt hjärntvättad nu, i mina funderingar..?


Fick blommorna idag, som blivit inringda för en vecka sen..på adresskortet utanpå stod det skrivet med bläck "Obs! Inget kort"

Tre röda, vackra rosor.. Å det är bara jävligt ledsamt..

Kan inte bli arg längre, för ett år sen hade jag blivit vansinnig å gjort smulor av dem, för två år sedan hade jag..njae..då hade jag definitivt inte fått dem, å för tre år sedan hade jag grinat av en helt annan anledning , men idag tycker jag bara att det är sorgligt..tre röda rosor, betyder på blomsterspråk "jag älskar dig" å blomsterspråket är absolut något thomas kan, å känner till, å alltid använt sig flitigt av...jag har fått kaktusar-ja!


( Utan att skvallra på nån kan jag säga från säker källa att de kommer från Thomas)


Å jag har egentligen inga problem med att bli älskad..eller nåja,men  det hör inte riktigt till saken, men i det här fallet, så handlar det om riktigt missbukad feltillverkad kärlek..å det är sorgligt, på riktigt bara så ledsamt...


Nåja, ska fixa till tvätten nu, å sen ta mig in i en snabbdusch..

Ska fan uppp vid 6 imorgon igen..men utbildningen i morgon kommer jag bergis ha nytta av i resten av livet, har en bestämd känsla av det, så bestämd att jag ringde som en besatt å nästan tvingade in mig, fastän den va fulltecknad..hehe..Vira kan!:)


Massa kramar

 
 
Ingen bild

R

5 mars 2009 22:48

VILLE BARA TITTA IN O KRAMA OM DIG , SÅ GOD NATT O STOR KRAM ,

 
synne

synne

6 mars 2009 06:01

Vilken otrolig tur du har som får gå dessa utbildningarna. Jag kan känna en udd av avis !"ler" Vi gamla missbrukare kan aldrig få för mycket kunskap om denna skiten.Kan riktigt känna känslan du fick av din ah upplevelse.Skulle önska att du orkade dela med dig lite av vad du lär dig på kurserna.-Vi är många missbrukare som läser din blogg. Det är det iallafall på min blogg har jag förstått.Det är ju så man känner sig förstådd på ett helt annat sätt.Sen känns det helt änkelt som man känner varann bättre när man delar ett missbruk. Så fundera på om du orkar skriva lite då och då om det du lär dig.Det skulle säkert vara väldigt uppskattat.Ha en bra dag Kram S

http://synne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

6 mars 2009 06:18

Tack å kram tillbaks Roger, fast mer en morgonkram nu..eller..hehe..det är nästan natt, så nattkram tillbaks..

 
Ingen bild

Elvira

6 mars 2009 06:28

Kommentar till Känslor..
Åh..ja, så har jag ju inte riktigt tänkt på det..känns mer som "å hur intressant är den här grejjen för andra?" Men du har nog vääääldigt rätt i mycket...

Ska absolut dela ut det jag får in*ler*
..idag däremot är det en rent praktisk kurs, inte alls spännande som den sista...tror jag?
Handlar om hur man drar igång en "praktikbank"...

Å nu har jag straxt himla brådis, så ha en underbar dag..massa kramar:)

 
Kicki

Kicki

6 mars 2009 11:15

Hej vännen å en superduper härlig helgkram till dig från mig!!. Ja känslor e jäkligt jobbiga ibland å det e ju där mitt matmissbruk kommer in men KBT gruppen jag går med där alla har ett matmissbruk e sååå bra även fast jag känner att jag inte riktigt mäktar med det ibland, men märker ändå att jag börjar tänka annorlunda i vissa situationer...de e heeelt fantastiskt!!!...kramiz du fina cybervän!!

http://gammtackan.blogg.se

 
sniglon

sniglon

6 mars 2009 17:41

Kan bara hålla med Synne;)

Och ge dig en stor helgkram;)

Sniglar hemmåt nu;)

http://www.sniglon.wordpress.com

 
Ingen bild

Elvira

7 mars 2009 10:44

KBT funkar, på väldigt mycket..bra att du själv kan se förändringar, sånt sporrar ju till mer..

Största helgkramarna tillbaks till er båda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards