Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Elvira - 29 mars 2009 21:36

..med världens klokaste finungar!!!


Har lärt mig att som man frågar får man svar..man undrar inte vad de vill ha till middag, om man inte kan tänka sig att satsa ett par timmar i köket..humm..

"-..å va ländge sen det va, sen fick fick sån där randig potatis.."

(hasselbackspotatis,tar en evighet att skära!!)

"åhh..mamma, jag vill ha mockarutor..."

Fan att Egon hakat upp sig på feminister, skulle vilja vägra baka, bara för att vara såååå anti kvinna, bara iallafall idag..för att jävlas lite.


Dessutom har jag diskat HELA disken..OCH torkat alla skåpsluckor..OCH varit och handlat rengöringsmedel..men inte koprkat upp det å andra sidan..


Vi diskuterade internet, kidsen och jag..hur människor hittar varandra där, får nya vänner, blir kära, att det är bästa sättet att verkligen lära känna nya människor..

Jag inser att det för dem är helt naturligt, för de är uppväxta med det..medans människor i min ålder å äldre, nästan ser det som lite kufigt och udda..


Sen kollade vi på Kalla fakta, varpå stortroll va väldigt frågande och undrade vad de ville komma fram till..min ängel, min kloka ängel, för faktiskt..jag undrar precis detsamma...


Nu ska jag ställa om alla klockor här, å försöka komma på vilka som redan är ställda och inte.


Kram

Av Elvira - 29 mars 2009 19:07

..att det är bäst att ha sin KRIS-jacka på sig, fram tills idag, sen skulle den bara vara jobbig..


Å egentligen, så har jag ingen åsikt här, mer än att jag är precis lika övertygad just nu, om att vi är nödvändiga, å att vi gör förbannat stooooor nytta, som jag kommer vara om en timme..oavsett vad!


Det har ringt halva dan här, div folk undrar å har funderingar..såklart.


Men min åsikt står kvar, det vi gör hjälper massor med människor, som för länge sen fallit igenom samhällets skyddsnät å tappat förtroende hos alla tänkbara instanser..å vi gör det jävligt bra!

Punkt!

..å nu till tv´n då..


Kram

Av Elvira - 29 mars 2009 16:23

..men texten sitter fortfarande kvar i huvudet..


Ovido - Quiz & Flashcards