Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Elvira - 26 mars 2009 22:27

..sa mitt lilltroll precis.

Jag sitter vid datorn å halkar in på en blogg, som ger mig lust att bli oförskämd mot en annan människa..snällt uttryckt.

Egon tycker bla att knarkare å alkoholister är parasiter, å sanitära olägenheter. De ska inte synas, helst inte finnas, de stör nämligen stadsbilden.


Nu va ju jag på en väldigt givande workshop igår, å som den goda elev jag är , använder jag det jag fick med mig därifrån...


-Jag försöker se igenom, känna in vad Egons egentliga behov är, varför han uttrycker sig som han gör, hans rädslor, hans bristande empatiska förmåga grundar sig i något annat än det han ger uttryck för,..


Egon är antagligen väldigt rädd, har ett behov av att känna sig duglig, och kanske rädd att verka "dålig/oduglig", så han hittar andra, att peka på, å på det viset mår han liiite bättre.


Å det här är inte giraffspråk, det här är kanske mer ett sätt för mig att inte skriva i text, det jag säger i tal just nu..

Mer kärlek till Egon, så blir världen en vackrare plats.


Kram

Av Elvira - 26 mars 2009 21:26

Läser ju fotbollsfruns blogg, inte alla dagar, men när jag missat, så läser jag "ikapp"..

Verkar vara en jävligt känslig sak att nämna vad som är kvinnlig/manligt, hon får en skopa ovett hur hon än gör eller uttrycker sig..


Hur som helst så undrar jag om jag är lite bakom flötet..?


Jag är Elvira, först å främst.

Jag är kass på att hålla ordning hemma, kan bara sticka räta maskor, å har inte frysen full med hembakade bullar..


Men det är inte alls för att göra kvinlig revolt, eller för att jag är särskilt manhaftig..


Har läst en del,  när jag läste sociologi,om genusperspektiv hit å dit, å jag må vara en dålig kvinnosakskvinna,

för jag tycker det är såååå  trist- faktiskt!



Men någonstans känns det som att det inte ses med blida ögon, för man ska vara så prettorätt, å engagera sig..nä, jag är, å vill vara människa, en bra människa, å det stör faktiskt inte mig ett dugg att det finns fler manliga chefer, å bla bla bla..så länge de gör bra jobb, varför bry sig?


Nåja..svammeltanke bara..

Kram


Av Elvira - 26 mars 2009 19:37

...jag varit idag!

Eller känner mig iallafall sabla duktig..


Har lyckats få undan en massa jobb som gnagt på mig en tid, satte mig helt enkelt å dumglodde på datorn i ett par timmar, sen bestämde jag mig för att göra något åt det, sluta skjuta upp, helt enkelt..

Jag är förbannat bra på att skjuta upp saker annars, eller bra..mår ju inget vidare av det, men har ibland svårt att ta mig för tråkgörat..


Sen har jag bollat med trafikskolor, å till slut bestämt mig för en, å ringt å bokat in mig, å beställt ett lite "hemsnickrat"( egensinnet-igen) paket, till kanonpris =)

Det har kommit en ny obligatorisk kurs, om alkohol å droger, som alla måste gå..känner ju på ett sätt, att DET kan jag ju redan..men nåja, ska göra som de säger, annars blir det tji körkort..å det är ju inge bra.


Min älskligsgrabb på jorden fyllde 12 idag..har ätit tpårta å bullar så det är på väg ut genom öronen nästa..äckligt gott*ler*


Nä, ska va lite sällskaplig nu, så ha en finkväll alla


Kram


Ovido - Quiz & Flashcards