Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

-Jag tror jag börjar bli fixerad..

Av Elvira - 14 mars 2009 13:27

..vid vikt, sa jag till Carina, när vi kom in från en mini promenad nyss..


Börjar misstänka att det mesta jag tar mig för, blir en fix ide´..


Att sluta röka har i precis denna minut, inneburit att jag lagt på mig prick 2,7 kg..

Knappast nån katastrof, men i mitt huvud är 2,7 hg katastrof.

Inbillar mig att idiotin kan försvinna om jag skriver om det här..eller att jag själv kan se det, som jag ju vet är absurt..


Så vad gör jag åt det? Jo, jag illstirrar på vågen, morgon å kväll, å går raka spåret till skafferiet å spanar..


Å jag VET vad jag måste göra, jag måste röra mig..gå ut å gå, det funkar, jag veeeet, men nähe, jag sätter mig tex här å gnäller  istället..


Å det är inte hela sanningen, nä, för jag inbillar mig att jag har en magisk kur mot detta..

Fick en karta med tappa-kilo-piller av en vän, för ett par dagar sen,

som jag tänkte testa.

Slog upp dem på nätet, efter att ha hört en massa märklig skrämselpropaganda om dem, å det visade sig vara illasinnade rykten, ingen har dött, inte vad jag kunde se iallafall.

Å helt klart händer det något, va i affären med Carina, å impulsköpte inte en enda godisgrej..

Har ingen hunger känsla, inget sötsug (å för att vara jag är det absolut annorlunda) . Fick nästan tvinga mig att äta upp hela mackan i morse, så visst funkar det..


Men så börjar jag nojja iallafall..å inse hur dum jag är mot mig själv..

Skulle jag själv gå till läkaren,, skulle jag aldrig få dem utskrivna, för det behövs det ganska många kilon mer än vad jag har..

Å kanske har jag egentligen lite för mycket kunskap om hur det blir när man laborerar med hormoner, för att stoppa i mig dem med helt gott samvete..


Fan!


Antar att det här inlägget säger en satans massa om mig,  och  min inre diamant..*ler* Alltså-den är liiite svår att nå ..

(min inre diamant, är mitt sanna jag, enligt den vediska filosofin, som jag blivit lite "förförd" av..)

Om jag förändrar det yttre så får jag ett mycket lyckligare inre,  återstår att se..men nånstans så tycker jag mig redan ha genomskådat min egna bluff här..


Annars då, ja, jag ska jobba ikväll, vi ska göra Tacos med kidsen..

Inbillar mig att de blir många, lite skoj, men jag tänker faktiskt lätta i tid, för att kolla melodifestivalen med mitt lilltroll..

Har lovat att stödrösta ju.. :)


Kram kram




 
 
Johanna

Johanna

14 mars 2009 14:14

Släng ut vågen och börja motionera istället så mår du bättre! :)

http://gr8shag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

14 mars 2009 14:27

Men *suck*..jaaa, jag vet ju det!

Egentligen vet jag det väldigt väl tom, men tack för tipset..


 
Ingen bild

R

14 mars 2009 15:03

Hej tänkte bara krama om dig vännen , så stor kram till dig , hoppas ni får en mysig o fin kväll , hadde gärna vare där i dag ju så gott med tacos. ha det bäst vänen

 
Ingen bild

Elvira

14 mars 2009 15:29

Kramar tillbaks!
Det går fler tåg ju.. :)
Ha en fin kväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards