Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Om jag fick önska mig EN egenskap..

Av Elvira - 16 mars 2009 21:35

..så skulle jag önska att jag va mer stabil.


Jag skulle inte vilja vara så där torr å snusförnuftig, å kanske som jag inbillar mig då, därmed trist.

Men mer..ja..mindre höjd på svängningarna(går det ens begripa hur jag menar..?)


Jag kom på det idag, efter jobbet..när andra krisar, ja då funkar jag kalasbra, som en klocka.

Jag kan komma med en massa pedagogiskt riktiga tankar, bolla diffusa bekymmer å göra dem mer eller mindre klara, och hanterbara.

Jag kan ha ett tålamod, som är nästan överjordiskt när jag måste det, för någon annans skull, eller i vissa lägen på jobbet..

Men sen, när jag bara är helt vanliga jag, då kan jag slå över fullständigt, för nästan ingenting, jag fastnar i små bekymmer å gör dem helt gigantiska, ja, jag blir som en helt annan..


Är liiiite tacksam för min prydliga sida, liiite så, som imorgon när jag ska vara föreningens face på ett möte, jag är ganska trygg i att jag kan vara sansad å förnuftig där..


Sen ska jag med en vän som ska få en del av levern utplockad, å jag vill verkligen följa med, för när andra är lite oroliga, ja då är jag skitbra på att vara lugn, å ta bort det läskiga en stund.

Å jag kan nog vara bra sällskap, under tiden som man tydligen ska vara kvar efteråt..jag blir inte ens rastlös, när jag är "hel"för någon annan..

( Å rastlös är annars mitt mellannamn)


Men här hemma, i mitt lilla egna jag, är jag kaos personifierad.

Fullständig å total katastrof..jag kan leta efter något, i typ 3 sek, sen får jag fullständigt spader, å beter mig som en alkis med delirium..

*suck*


En liten balans, hade varit såååå mycket värd..*ler*


Någon som har en smula bättre begagnad balans till övers..?


Isåfall, säg till-just idag är jag beredd att betala bra!



 
 
Kicki

Kicki

16 mars 2009 21:59

Ja du hade jag det skulle vi dela systerligt!!*L*

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

16 mars 2009 22:03

..åh tack, det är tanken som räknas vet du =)
Men jag har hopp om att att jag kommer samla på mig mer..med tiden..
Kramis

 
AnnelieH

AnnelieH

16 mars 2009 22:26

Känner igen mig så fullständigt i ditt inlägg. Är obalansen själv just nu annars hade jag slängt iväg balans straight away..//AnnelieH

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

16 mars 2009 22:31

Alltså, man kan ju knappast glädjas åt andras brister, men det känns faktiskt bra att inte vara ensam, om du förstår ..*ler*
Hur som helst, hittar jag lite nånstans, så delar jag med mig..

Kram

 
Ingen bild

R

16 mars 2009 23:14

Hej så glad att du vill följa med . kram ses i morgon på sjukan ,

 
Ingen bild

Helena

17 mars 2009 17:58

Känner också igen mig! hmm.....Jag gillar dig tokvira. kjam

 
Ingen bild

synne

17 mars 2009 18:43

Ska din vän göra en leverbiopsi?Kram s

 
Ingen bild

Elvira

17 mars 2009 20:42

Så klart Roger, anytime! Å nu är det ju en dag senare, å titt så bra det gick;)
Kramisar

Jag gillar dig med Helena! =)
Stoooor kjam


Ja Synne, eller i skrivande stund så HAR han gjort en! Kram kram

 
peter

peter

17 mars 2009 20:57

Jo jag kan allt känna igen mig rätt så bra i vad du skriver... det är ju skitbekvämt att kasta sig in i andras liv så att man slipper träffa sig själv ibland *L*... det är betydligt enklare att behålla en viss distans i andras problem...

... men mina egna kan jag lätt som en plätt bygga en hel hönsfarm av en fjäder med... å snabbt går det... *L*...

Vi kan ju alltid fixa varandras liv... då blir det säkert bra *L*...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

17 mars 2009 22:18

Så gör vi, fiffiga du ;)

Ja, kanske är det som du säger, att det är ett smidigt sätt att slippa träffa sig själv..huhh..jobbiga tanke

Nä..nån bra balans..det vore modellen!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards