Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Är jag feminist....?

Av Elvira - 26 mars 2009 21:26

Läser ju fotbollsfruns blogg, inte alla dagar, men när jag missat, så läser jag "ikapp"..

Verkar vara en jävligt känslig sak att nämna vad som är kvinnlig/manligt, hon får en skopa ovett hur hon än gör eller uttrycker sig..


Hur som helst så undrar jag om jag är lite bakom flötet..?


Jag är Elvira, först å främst.

Jag är kass på att hålla ordning hemma, kan bara sticka räta maskor, å har inte frysen full med hembakade bullar..


Men det är inte alls för att göra kvinlig revolt, eller för att jag är särskilt manhaftig..


Har läst en del,  när jag läste sociologi,om genusperspektiv hit å dit, å jag må vara en dålig kvinnosakskvinna,

för jag tycker det är såååå  trist- faktiskt!



Men någonstans känns det som att det inte ses med blida ögon, för man ska vara så prettorätt, å engagera sig..nä, jag är, å vill vara människa, en bra människa, å det stör faktiskt inte mig ett dugg att det finns fler manliga chefer, å bla bla bla..så länge de gör bra jobb, varför bry sig?


Nåja..svammeltanke bara..

Kram


 
 
Egon S

Egon S

26 mars 2009 21:43

Mannen och kvinnan är olika skapta och således ämnade för olika uppgifter. Det är det radikalfeministerna inte har förstått. Idag manipulerar man med könsroller så att karlen får göra hushållssysslor och ta hand om barnen medans kvinnan arbetar och gör karriär. Det är så fel det kan bli. Barnen behöver sin mor de första levnadsåren.

http://egonsv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

26 mars 2009 21:49

Men å andra sidan lever vi ju inte på stenåldern heller..tror säkert att en pappa kan vara lika viktig som en mamma, å en man lika bra eller dålig, som en kvinna, på vad det nu än må vara.. Jag förstår ärligt talat inte tjafsandet, som att det vore så livsviktigt, att man ska ha bestämda roller åt något håll..
I min värld är det mycket bättre att alla gör det som de trivs bäst med, oavsett kön..

Tack för titten förresten=)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards