Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Mamma, nu har du verkligen hakat upp dig...

Av Elvira - 26 mars 2009 22:27

..sa mitt lilltroll precis.

Jag sitter vid datorn å halkar in på en blogg, som ger mig lust att bli oförskämd mot en annan människa..snällt uttryckt.

Egon tycker bla att knarkare å alkoholister är parasiter, å sanitära olägenheter. De ska inte synas, helst inte finnas, de stör nämligen stadsbilden.


Nu va ju jag på en väldigt givande workshop igår, å som den goda elev jag är , använder jag det jag fick med mig därifrån...


-Jag försöker se igenom, känna in vad Egons egentliga behov är, varför han uttrycker sig som han gör, hans rädslor, hans bristande empatiska förmåga grundar sig i något annat än det han ger uttryck för,..


Egon är antagligen väldigt rädd, har ett behov av att känna sig duglig, och kanske rädd att verka "dålig/oduglig", så han hittar andra, att peka på, å på det viset mår han liiite bättre.


Å det här är inte giraffspråk, det här är kanske mer ett sätt för mig att inte skriva i text, det jag säger i tal just nu..

Mer kärlek till Egon, så blir världen en vackrare plats.


Kram

 
 
Henrik

Henrik

27 mars 2009 00:33

Ånej!!! Varför skulle du lura in mig på Egons blogg? En sån j*vla idiot!!!
Konstigt att man kan ha åsikter om huruvida en sjukdom är en sjukdom eller inte. Har aldrig hört nån ifrågasätta t.ex diabetes på det sättet.
Annars är det bara bra. Dag ett av min sockerfrihet har avlöpt väl. Jag har käkat råris, surkål, quinoa-pasta och massor av ägg så att magen står i fyra hörn. Hur ska man få ner allt. (och det här går man ner i vikt av, fattar inte hur???)

Kiraffgram Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
synne

synne

27 mars 2009 06:48

God morgon. Jag har öppnat upp en ny bloggsida för att barnen inte gillar allt jag skriver om.Så det blir lugnast så.Kram Synne

http://olmikhus

 
Ingen bild

Elvira

27 mars 2009 07:48

Oj då, förlåt Henrik..tyckte bara att jag skulle hänvisa till den jag va arg på..

Det låter som en jätte omställning, men alltså, ska du gå ner i vikt? Är det något du vill, eller menar du som sidoeffekt på att inte äta socker?

Kramkram

 
Ingen bild

Elvira

27 mars 2009 07:50

Ok, jag följer med till nya- såklart!
Lycka till å kram på dig

 
Kicki

Kicki

27 mars 2009 09:46

ja du viran, behövde bara läsa de första raderna så kokade mitt inre...så jag stängde genast ner sidan...tycker synd om denne man som inte kan se bortanför de han kallar parasiter...VI e alla människor å vi har nog alla en viss problematik inom vissa områden med MEN vad man INTE får glömma e att vi ALLA behöver få kärlek å känna oss behövda å inte bortglömda....ALLA har vi känslor som behöver lyssnas på, vi behöver få veta att det finns hjälp att få att någon tror på en oavsett vad det gäller...Kramiz gumman å härligt att se att du e på banan igen...å du, du fixade de med bravur!!!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Henrik

Henrik

27 mars 2009 09:52

Det är lugnt, jag kanske skulle bjuda Egon på en liten snabbkurs. Jag börjar ju kunna dom här sakerna nu, lite grann.

Nä, jag har ju aldrig brytt mig om vikten. Men många sockerberoende är ju jojo-bantare och överviktiga. Dom går ner med den här dieten, plus mycket mer fett, det måste jag ju hålla igen på p.g.a min tarmoperation.

Kramram Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

synne

27 mars 2009 11:25

Jag fick en kommentar av han med,gick in och läste och höll på att smälla av.Vilken jävla okunskap.Kram Synne

 
Ingen bild

Elvira

27 mars 2009 12:05

Ja visst har du rätt Kicki, i allra högsta grad tror jag det är så.
På banan ja..tillbaks på rätt spår igen..Tack!


Prova gärna Henrik, vore ju spännande att se om han skulle nappa...

Vet du Synne..en tanke..kan det va någon som skriver för att provocera..alltså inte en riktig sur gubbe, utan någon som försöker röra om lite..?

Kram kram allihop!

 
sniglon

sniglon

27 mars 2009 20:45

Im back;)

Håller med dig vildängel, tror bloggen är en bluff, helt klart.

Men med en tvist, tror faktiskt att han tycker så egentligen, innerst inne, men gör det för att synas i "bloggosfären". Billigt i mina ögon, men han lyckas ju om man ser till trafiken;))

Har "uppdaterat" mig lite nu;)

Sniglon versin 2.0
http://sniglon2.wordpress.com/

http://www.sniglon2.wordpress.com

 
Ingen bild

Elvira

27 mars 2009 21:47

Välkommen tillbaka!!

Ja, jag skrev en kommentar till honom, men den är inte godkänd än..
Klart man får bluffa å provocera bäst man vill, men fan aldrig trampa på redan liggande..

Ska genast fixa till det i min länksamling..skönt att ha dig så man kan se dig;)
*kärlek*

 
sniglon

sniglon

28 mars 2009 16:51

Exakt, det är därför den blir så genomskinlig. Om han bara gjort det för att provocera så hade det varit bättre (om man måste välja) Men nu faller liksom allting och det blir bara illa. Tittar man på hans språkanvändning så "tappar" han masken i flera s. k "kodord".

Ett tarvligt lågt försök med en underton av svart.

Sniglon

http://www.sniglon2.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards