Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Vilken jäää-la film då...

Av Elvira - 28 mars 2009 23:25

..såg just Seven Pounds..med SKYHÖGA förväntningar..


Helt klart annorlunda, å helt klart förutsägbar..


"Kärlek i sin renaste form" va det en vän till mig som kallade den, å jag va så klart tvungen att se..


För mig är kärlek liv..kraft, glädje, det renaste yttersta äkta, men allra allra mest så är det liv.


Nåja, jag behöver nog smälta den lite..imorgon kanske jag rent av älskar den..


Kram kram

 
 
Ingen bild

R

31 mars 2009 11:59

ja allti kommer vi tycka olika om vad kärlek är men o va villig o ge sitt liv för nån är så nära ja kan tänkamig o göra för bden man verkligen älskar . ädelt o fint o få ge liv åt nån . kramar om massor mysiga kramar

 
Ingen bild

Elvira

31 mars 2009 17:10

Okej, jag fattar hur du menar, absolut, det är inte det.. Men vem är han att döda, om än sig själv, vem är han att avgöra att hennes liv är mer värt..?
Då kommer vi in på nästa fråga, är det ok att leka Gud?
Är det ok att döda en människa som begått avskyvärda brott?
Är det ok att döda en frisk, för att rädda en sjuk?

Den är ganska osannolik, filmen, för med hennes udda blodgrupp stämde han in, å 6 till då..osannolik, men absolut fin, annorlunda,,men ändå..jag vill inte kalla det kärlek..inte i sin renaste form.
Men älskar dig fastän vi tycker olika, eller kanske just därför:)
Jag älskar Annika, fastän hon ser saker annorlunda, å jag älskar ganska många å ganska mycket..tycker att jag har en hel massa kärlek till människor..nåja..vi får diskutera vidare, det kan va spännande

Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards