Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Har haft en underbar dag...

Av Elvira - 29 mars 2009 21:36

..med världens klokaste finungar!!!


Har lärt mig att som man frågar får man svar..man undrar inte vad de vill ha till middag, om man inte kan tänka sig att satsa ett par timmar i köket..humm..

"-..å va ländge sen det va, sen fick fick sån där randig potatis.."

(hasselbackspotatis,tar en evighet att skära!!)

"åhh..mamma, jag vill ha mockarutor..."

Fan att Egon hakat upp sig på feminister, skulle vilja vägra baka, bara för att vara såååå anti kvinna, bara iallafall idag..för att jävlas lite.


Dessutom har jag diskat HELA disken..OCH torkat alla skåpsluckor..OCH varit och handlat rengöringsmedel..men inte koprkat upp det å andra sidan..


Vi diskuterade internet, kidsen och jag..hur människor hittar varandra där, får nya vänner, blir kära, att det är bästa sättet att verkligen lära känna nya människor..

Jag inser att det för dem är helt naturligt, för de är uppväxta med det..medans människor i min ålder å äldre, nästan ser det som lite kufigt och udda..


Sen kollade vi på Kalla fakta, varpå stortroll va väldigt frågande och undrade vad de ville komma fram till..min ängel, min kloka ängel, för faktiskt..jag undrar precis detsamma...


Nu ska jag ställa om alla klockor här, å försöka komma på vilka som redan är ställda och inte.


Kram

 
 
sniglon

sniglon

29 mars 2009 23:51

Talade just om samma sak med en vän i veckan, att just självklarheten med Internet hos unga människor. Fanken jag känner mig som en dinosaruis ibland;))

http://www.sniglon2.wordpress.com

 
Ingen bild

Elvira

30 mars 2009 09:54

Du är inte ensam om dinosauriekänningarna;)
Men jag är faktiskt beredd att hålla med dem, många av mina viktiga människor, kommer faktiskt just från cybern..
Massa kraaam

 
Ingen bild

helena

30 mars 2009 10:55

hejsan! jag hitta din blogg och börja läsa från början! måste bara fråga dig, jag såg att du hade höga järn värden? eller är jag helt ute och cyklar? jag har nämligen oxå det och läkarna vet inte vad det beror på. får man fråga dig om du vet vad dina värden ligger på?

 
Kicki

Kicki

30 mars 2009 11:22

Jag träffade min gubbe på Mötesplatsen å se hur lyckat de blev...haha..jag som har tio tummar när det gäller datorer men fick hjälp att starta upp den!!!datorer kan va bra emellanåt när man oxxå kan träffa fantastiska människor som tex dig!!! kramiz

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

30 mars 2009 21:02

Hej Helena, va kul..då känner du mig himla väl nu;)
Njae, inte höga järnvärden, det är mina levervärden som varit skyhöga..järnet däremot får jag faktiskt som tillskott periodvis, för att det är nere runt 100..

Har faktiskt haft en jobbarkompis som led av samma som dig tror jag, å minns jag inte fel så blev hon "tappad"på blod mellan varven..
Låter ju ganska makabert, men om jag minns rätt så va det så det gick till..
Hoppas du får hjälp, å att de hittar felet..

Kram kram

 
Ingen bild

Elvira

30 mars 2009 21:05

Jaså?! Okej, ja, jag har en hel samling lyckliga människor runt om som hittat sina kärlekar så, coolt!!
Å jag är glad att ha dig åxå:)-mycket!!

Massa kramar till fina du!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards