Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Manlig-kvinnligt= Dilemma

Av Elvira - 6 maj 2009 10:39

Jag har ett litet tankebekymmer, å behöver er hjälp!


Låt säga att en man/kille är tillsammans en tid med en tjej/kvinna, efter ett tag vet han ju ganska säkert vilken som är hennes favorit parfym..visst?

Och en doft är ju personlig..visst?


Sen tar förhållandet slut, och efter ett tag så hittar killen/mannen en ny kvinna som han småraggar på, och bestämmer sig för att ge henne en parfym(här kommer dilemmat)

-Hur tänker han när han ger den nya kvinnan samma doft?


Ringde min Carina, som höll med, självklart gör man inte det..men för att vara på den säkra sidan, ringde jag hennes sambo o kollade, å han fattade inte alls, varför man inte skulle kunna göra det..


Hehe..så nu har jag alltså lyckats göra min Carina åxå upprörd..


Är vi ute och cyklar här?

Är det våra förvridna hjärnor..eller är det bara en skillnad här mellan män o kvinnor och vårat sätt att se..?


Som sagt..morr..lite upprörd är jag allt..


Puss!

 
 
Gubbfan

Gubbfan

6 maj 2009 11:09

Oj vilket bekymmer!
Jag tror inte du behöver vara lite svartsjuk på den "gamla" tjejen/kvinnan, eller sur på att killen/mannen på något sätt jämställer den nya med exet.
Du har bara uppmärksammat att vi killar/männ/gubbar har ruskigt dålig fantasi.
Killen/mannen bryr sig helt enkelt inte om parfymer. Helst vill han ha sin tjej/kvinna med hennes naturliga doft. Det är den tjejen/kvinnan han har fastnat för.
Parfymer bara förvirrar vårt doftspråk!
Det är kanske dags att inse att parfymer från början var till för att dölja att man inte tvättat sig på länge.
Med vänliga hälsningar från
Gubbfan

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

6 maj 2009 11:25

Tack snälla Gubbfan:), jo, jag börjar ju inse att ni män är lite anoorlunda så..

Nu är inte jag den nya i det här, utan den gamla..å det är ingen svartsjukegrej heller..men va fasen,,det är ju MIIIIN doft..
*ler*

Å det där med naturlig doft, jag tror jag har hört det förr, å det stämmer nog egentligen åt båda håll..

Ha det bäst!

Kram

 
peter

peter

6 maj 2009 15:08

Va ska man tänka på sånt också när man köper en parfym... ojoj... jag som skulle bli glad om jag hittade en fräck flaska... doften tänker jag nog inte så mycket på... parfymen tar ju ändå bort den.

Det enda jag lagt märke till är att de kvinnor som jag varit tillsammans med aldrig luktar utan bara doftar... om ni förstår... så doften är nog jätteviktig eftersom jag tydligen väljer rätt mycket efter vad min näsa säger (omedvetet)... parfym är lite förvillande... men det finns rätt fräcka flaskor *L*...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
peter

peter

6 maj 2009 15:12

kom att tänka på en sak till... jag har ingen som helst aning om vilka favoritparfymer mina tjejer haft... herregud jg är nog helt hopplös *L*... men tack för tipset...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Henrik

Henrik

6 maj 2009 15:18

Gubbfan har helt rätt. Parfymfritt blir bäst. Jag är dessutom doftöverkänslig så jag kan bli rejält sjuk av vissa parfymer.

Gubbkram Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Kicki

Kicki

6 maj 2009 15:55

...ja du vännen...jag skulle tycka som dig...det e ju min doft...men å andra sidan så e det ju något positivt...då gillade han ju den...å ska jag dra det vidare så har John ingen aning om min doft på parfym som jag har haft i all oändlighet...han kan kommentera att jag luktar gott men mer än så e det inte...vore ju faaan om han sa nått annat...då skulle boxnäven komma fram!!! *L*...skojja bara...kramiz å ha en fortsatt bra dag!!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

synne

6 maj 2009 16:48

Har det inte slagit dig att den parfymen kanske är en som killen gillar.Sen vem som har den på sig är skit samma.Jag har en favorit parfym till en kille som jag mycket väl kan köpa till alla killar.Ler.Kram S

 
Ingen bild

Elvira

6 maj 2009 16:54

Ja hör ni, jag tog upp det på mitt jobb idag..å det utbröt nästan fullt krig!
swopp swopp sa det, å så hade vi två klockrena läger..det ena sa "varför inte" och det andra sa "vilken jä...la idot"..
Behöver nog inte nämna att det va övervägande kvinnliga i det ena och det andra manligt?

Men faktiskt, fick medhåll av två killar åxå..

Kul med flaskor , ja verkligen Peter..
Det påminner mig om min dotters pappa..han köpte alltid parfymer med ögonen, och jag använde dem aldrig..*ler* Men å andra sidan, så hade han verkligen ingen aning om det heller..

Jag lider med dig Henrik, för dofter är kul.
Det enda som är skoj med att tvätta, är ju att välja sköljmedel, för det luktar såååå gott..vissa iallafall.
Men jag vet ju vilket helvete det kan vara åxå, har folk i min närhet ibland som BADAR i parfym, och det är långt ifrån angenämt..

Klart det blir boxnäve Kicki, helt klart!;)

Nu är det såhär, att i det här fallet så är det inget misstag, den här snubben är mer än medveten om det..å det är ju där tankarna börjar spinna, "hur tänker människan..?"

Jaja..livliga diskussioner blev det iallafall, alltid uppfriskande*ler*

Kram kram kram

 
Ingen bild

Elvira

6 maj 2009 17:01

Waow..där sprack min teori Synne..*ler*

Fasen..för mig är det något så högst personligt..
Men vet du..kanske är det inte riktigt samma med killdofter?
Eller?

Nu blev jag dessutom sjukt nyfiken, vilken är det du gillar så mycket?
Kramis

 
Kicki

Kicki

6 maj 2009 17:41

..får jag sticka in med en undebar karladoft?!?...gör det iallafall!!!...Ferarri...mmm...den sätter igång doftlökarna!!!...håll tummen ikväll...träningstävling 18.30 börjar den sen vet jag inte vilket startnr vi får!!...bye vännen å tack för din kommentar...den värmer gott ända in i hjärteroten!!!=P

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

6 maj 2009 19:35

Håller så klart tummen-Hårt!

Men är som sagt helt säker på att det går kalasbra:)

Kramkram gumman

 
Kicki

Kicki

6 maj 2009 20:10

YYYYYYYYYYiiiiiiippppppiiii!!!!
Vilken pärla jag har!!!...186p av 200 å en förstaplats!!...3 m Kicki stoltseras...ajjj...slog huvet i dörrposten =P
kramelikramå ha en fin kväll

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

syster

6 maj 2009 20:32

Jag skulle ialla fall inte köpa samma doft till 2 killar, även om det är en doft som jag tycker mycket om. En doft är ju något personligt, något som man oftast kopplar ihop med en viss person. Killen kanske hade dålig fantasi. haha. kram.

 
Ingen bild

Elvira

6 maj 2009 21:16

Det är fult att säga "vad va det jag sa" men ibland är det såååå svårt att låta bli..Ni är ju ett vinnande team.punkt
*stolt som satan*:D

Kramar tillbaks på er..å akta huvet!

Ja Systeryster, dålig fantasi..(även om jag för min del är inne på nåt mycket skevare..hmm)
Men jag håller med dig..å eftersom pappa sa samma, så är det från honom vi ärvt vårt dofttänk, så måste det va!:)

Kram kram, å det va himla skoj att se dig idag, kom mer!!!

 
Hillevi

Hillevi

6 maj 2009 21:48

Det kan ju inte vara så roligt för den nya tjejen heller att få en parfym som killens ex brukade använda.
Kram till alla med eller utan parfym!

http://hillevitony.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

6 maj 2009 21:51

Nä eller hur Hillevi, håller med dig helt o fullt här.
Antar att hon inte har en aning..

Kram kram själv..snart med en helt annan sorts parfym =)

 
Kicki

Kicki

7 maj 2009 19:11

Heej Virvelviran!!!...hur gick det idag??

http://gammtackan.blogg.se

 
MissEvo

MissEvo

7 maj 2009 22:12

Klart att en doft e personlig.. jag skulle bli riktigt ledsen om nått av min ex gjorde så=(

http://Www.missevo.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

7 maj 2009 22:29

Gick ganska bra Kicki, fick livstecken..
Om du menar det jag menar..hehe..låter inget hemligt alls ju:)

Tack sötskrutt, vet inte om jag blev ledsen..eller njoo..kanske lite..iallafall väldigt störigt..

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards