Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Elvira - 24 maj 2009 21:31

..nådde the chapelroad i byhåla!

Hehe..

Äkta genius är jag, har lyckats installera en webcam, mikrofoneländet bråkar fortfarande, men va gör väl det..en bild säger jus om bekant mer en tusen ord..å roligare än så här blir det inte i byhåla en söndagkväll..

;))

Av Elvira - 24 maj 2009 16:36

,,för full hals..


..going through changes..


=D

Av Elvira - 24 maj 2009 14:32

...så har jag alltså varit duktig igen då..

Som alltid när jag får nån slags förändringslust så tappar jag skallen en aning, å rusar i väg utan att tänka..

Den här gången blev resultatet korpsvart hår..borde ju känt igen förpackningen..

Visserligen bara toning men ändå, *gulp* nästan så jag nojjar på att visa mig ute jue..


Samma visa varje gång, jaja..jag vänjer mig säkert..


Ska på kris-möte med föräldrarna i lilltrolls klass ikväll, fick jag just ett samtal om.

Kommunen har spardille, det fattas visst en massa milioner, å då är lillans lärare en av dem som ska sägas upp, och det är verkligen en katastrof.

Den här klassen har haft det supertufft i flera år, och va verkligen på god väg att spåra ur, tills Camilla som hon heter, kom för två år sen.. Hon har faktiskt, utan överdrift, uträttat mirakel..och nu ska hon då alltså bort.


Lite viktigt då att göra vad vi som föräldrar kan , för att hindra det. Det är kidsens sista år innan högstadiet, och som sagt en ganska trasig uppsättning ungar, man behöver inte vara något snille för att räkna ut hur omöjligt uppdrag det kan bli för (ännu) en ny lärare att försöka få förtroende här..


Jaja, ungarna ska ju iallafall veta att vi försöker..


Kram kram

Av Elvira - 24 maj 2009 00:06

..bli en äkta god kristen, kom jag precis på.

Jag tror nog, att jag har alla dödssynderna i min lista över egenskaper.

Eller förresten, tillhör dödssynderna bara katolicismen?

Shit va jag är kass på religionskunskap..


Men en sak jag ska diskutera med första bästa präst, är varför vrede är en dödssynd?

Är inte vrede en känsla?

Hur kan en känsla vara fel? Eller tom synd?

 Eller lust?

Hur blev lust en synd?


Borde nog gå och lägga mig innan jag fastnar i allt för djupa funderingar, men skrevs dödssynderna ner som någon slags förteckning, för att ta ifrån människor känslan av "liv"?


Hmmm..


Livet skulle såklart vara enklare om det gick på någon slags slät rak linje, men jag är ju inte sådan som person, nä, jag kan vara kolsvart och i nästa stund sprudlande glad, jag kan vara superseriös o klok när jag måste men helt kokolora i andra stunden..

Eller vänlig mjuk och omhändertagande ena stunden, men ilsket arg såp

 det slår gnistor också..


Jag kommer nog aldrig bli måttfull o balanserad, och jag vill nog inte bli det heller.

För visst kan jag känna avund, och visst kan jag ägna mig åt frosseri..hehe..och lättja är jag äkta bundis med..

Min Gud gillar ju mig ändå, det är jag heeeelt övertygad om, med alla brister, eller kanske synder då.


Ska borsta tänderna och bädda ner mig, ska ju vara tidigt på morgonmöte imorgon..och somnar jag inte så skriver jag säkert vidare, för den här tanken slog lite rot tror jag..*ler*


Love E



Ovido - Quiz & Flashcards