Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Bloggångest...

Av Elvira - 9 maj 2009 11:03

..kan ha flera ansikten , börjar jag inse..eller betyda olika saker, iallafall för mig.


Ibland handlar det om toktorka..ni vet, jag känner att jag är nästan tvångsmässig i mitt skrivtänk..nu jäbblar måste jag skriva kloka saker, så det slutar med att jag inte skriver alls..

Å sen skriver jag iallafall, å då blir det bara svammel..

Men nu va det inte alls det jag tänkte på, utan bloggångesten idag, handlar om att jag inte riktigt längre vet vad som är okej..


Jag vet ju att jag har så blandade läsare..så syftet ibland försvinner.

Jag träffade en kvinna för ett ganska bra tag sen nu, och  när jag insåg att hon nog måste läst här,för att känna till vissa saker, svarade att hon inte velat tala om det, för att jag inte skulle känna mig begränsad..


Sen har jag inte tänkt på det mer, jag har svamlat vidare precis som vanligt.

Men nu, till saken då för bövelen Vira ;) , så inser jag, att visst fan blir jag begränsad ibland.


Jag berättar nog inte mina ibland idiotiska tilltag, för att de helt enkelt inte är ett dugg politiskt korrekta..


Ger jag intryck av att vara präktig här?

Ibland inbillar jag mig att jag dragit på mig nån helig gloria..så bara så ni vet..den är inte helt sann!!!

*ler*


Har en liten smårebellisk lurig filur i mig, som vill härja o gapa fritt, säga en massa upprörande stygga saker, å väsa "hehe" .

Eller knappa in en länk till min lilla tillflyktssida, och tala om att här hittar jag en oas , när livet blir för enformigt, inrutat och farligt nära bojjat, men inser att jag är lite rädd för vad människor skulle tro, och inte ha en möjlighet att bemöta det.

Ja det finns helt enkelt en hel massa saker, jag ibland vill skriva ner här..


Men jag "fegar loss" (jäbbla bra begrepp, Carina) och inser, att jag inte längre har en aning om varför jag bloggar...


Nåja, bara en tillfällig blogsvacka då, å har ju sett att jag är långt ifrån ensam om det, även om den kan se olika ut..

Samtidigt har jag ju människor i mitt liv idag, som jag vill behålla resten av det, livet alltså, just tack vare bloggeriet..så jag fortsätter,såklart!


Love E







 
 
Ingen bild

sniglon

9 maj 2009 15:25

Tycker att du tänker helt jävla klokt om jag ska vara rak;) Förstår ditt dilemma helt och hållet. Du har ju massa människor runt dig som du kanske MÅSTE ha en viss förhållning till. Ansvar tror jag det kallas i den vuxna världen. Det är ju jätte bra om du har en "smygsida" som du faktiskt kan häva ur dig allting på, du är ju inte en övermänniska, utan behöver väl som alla andra få "skrika" ut allt som samlas i dig.

Ang din gloria så tycker jag inte att du försöker framställa dig som något helgon, tvärtom! Det är ju det som är en riktig gloria ju;)

Skriv vad du vill, var du vill och när du vill, jag stannar hos dig oavsett om du är krokig, rak eller knölig, fin, vacker eller helt jäkla galen;)

bara så du vet;)

*kärlek*

 
Hillevi

Hillevi

9 maj 2009 19:12

Jag tycker inte att du verkar vara präktig i det du skriver snarare rak och ärlig. Känner igen mig i det där med bloggångest, ibland har man absolut ingenting att skriva om men känner sig nästan tvingad att skriva och ibland kan det vara precis tvärtom att man som jag gjorde, gick upp mitt i natten för jag kom på så mycket som jag ville skriva om. Jag kan också känna att jag inte vill lämna ut mig själv och andra allt för mycket i och med att man inte vet vem som läser ens blogg.
Ha en bra helg!

http://hillevitony.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards