Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Ännu en aha-upplevelse..

Av Elvira - 9 maj 2009 15:25

..ja nu duggar de tätt här..


Insåg just, när jag verkligen totalslaktade en paprika i köket, att jag nog är lite för intensiv i vissa lägen.


Igår när jag skulle rada upp mina bättre o sämre sidor, så hade jag "att jag älskar" som en positiv sida..

Jag gör det, jag tycker om att tycka om ..eller rent av att älska.

Det är faktiskt en ganska ny grej för min del, för jag har varit duktig som få, på att känna väldigt lite förr.


Hur som helst, är i skrivande stund heligt förbannad på en person, som alltid dessutom samma person..som jag alltid är ilsk på alltså.

Så inser jag, att jag verkligen är en motsatsmänniska än en gång, för jag kan verkligen älska den här människan så gränslöst, å samtidigt känna att jag vill ta mig fan strypa honom, låååångsamt.


Å då är detta en vän, nåja, just nu känner jag mest att jag aldrig mer i hela mitt liv vill se fanskapet, men det är en vän, på det viset, att det inte är mer än en vän.


Å då slår det mig, att det är nog jävligt bra ändå, att jag inte har någon närmare relation med män, för det här drogfria livet, gör mig dels friskare, men i vissa lägen låååångt mycket sjukare..Eller?

Kanske inte så sjukt att reagera, men undrar om jag inte tom överreagerar en smula..hehe

Det kanske är så här det är att vara levande på riktigt?

Att känna saker så intensivt så att de fullständigt tar över, så att det blir svårt att hålla i en förskärare utan att mörda det man nu ska skära?


Får ju se det som en bra sak istället..jag är inte galen, jag är passionerad!

SÅ lät det ju mycket bättre..dåså, än en gång hjälper det att skriva lite..


Va det förresten så att jag tappat bort varför jag bloggade för bara ett par timmar sen? Jooo..hörni, jag tar tillbaks det! På stubben!


Kram kram

 
 
Ingen bild

synnöve

11 maj 2009 09:07

Det tillhör nog tyvärr att vi lagt av att missbruka.I över ett och etthalvt år så var det mitt ex som drabbades av följande,jag svor,hata och ville mörda han.Anklagade han fö gammal skit osv.Men det går över jag lovar.Det är en prosess som tydligen man ska gå igenom.Nu är det lugnare men ser inte att något annat har förändrat mer än jag då kanske.Ler

 
Ingen bild

r

12 maj 2009 16:18

Hm intresant läsning jo men vist gick det bra o strypa den vännen som jag myyckett väl tror är ja . ja i bland räcker man inte till. önskar dig all lycka du kan få . du o hur ja en har agerat sissta tiden så ville ja inte att det skulle bli så här . kram kram . tro det eller ej men ja saknar min vän

 
Ingen bild

Elvira

12 maj 2009 21:24

Det handlar inte om, att inte räcka till..det handlar om att stå för sitt ord, å särskilt i ett läge där man såååå jävla nyss, förstått vikten av det..

Eller att respektera andra, att inte ta förgivet att man finns när det passar o behagar bara, för vet du, en dag, när det passar o behagar, så har man faktiskt förlorat något...

Saknar åxå den vän jag hade i dig-massor, men i helvete heller att jag kompromissar bort mig själv för att bli ständigt besviken..

Vet du, jag är viktig-för mig, å jag tänker vara rädd om just MIG..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards