Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Jag kommer aldrig kunna...

Av Elvira - 24 maj 2009 00:06

..bli en äkta god kristen, kom jag precis på.

Jag tror nog, att jag har alla dödssynderna i min lista över egenskaper.

Eller förresten, tillhör dödssynderna bara katolicismen?

Shit va jag är kass på religionskunskap..


Men en sak jag ska diskutera med första bästa präst, är varför vrede är en dödssynd?

Är inte vrede en känsla?

Hur kan en känsla vara fel? Eller tom synd?

 Eller lust?

Hur blev lust en synd?


Borde nog gå och lägga mig innan jag fastnar i allt för djupa funderingar, men skrevs dödssynderna ner som någon slags förteckning, för att ta ifrån människor känslan av "liv"?


Hmmm..


Livet skulle såklart vara enklare om det gick på någon slags slät rak linje, men jag är ju inte sådan som person, nä, jag kan vara kolsvart och i nästa stund sprudlande glad, jag kan vara superseriös o klok när jag måste men helt kokolora i andra stunden..

Eller vänlig mjuk och omhändertagande ena stunden, men ilsket arg såp

 det slår gnistor också..


Jag kommer nog aldrig bli måttfull o balanserad, och jag vill nog inte bli det heller.

För visst kan jag känna avund, och visst kan jag ägna mig åt frosseri..hehe..och lättja är jag äkta bundis med..

Min Gud gillar ju mig ändå, det är jag heeeelt övertygad om, med alla brister, eller kanske synder då.


Ska borsta tänderna och bädda ner mig, ska ju vara tidigt på morgonmöte imorgon..och somnar jag inte så skriver jag säkert vidare, för den här tanken slog lite rot tror jag..*ler*


Love E



 
 
Kicki

Kicki

24 maj 2009 13:15

...vet du vännen!!!...vet inte om det e nått å sträva efter...en god kristen??!!??...har hört div häpnatsväckande tankar från människor som ser sig som goda kristna...menar inte å dra alla över en kant men när diskussionen kommer till homo bröllop tex så flippar många ur å anser att det e åt fanders fel, det ska bara va för kvinna å man...kärlek som kärlek...var i ligger problemet???...jobbade på en skola med kristen inriktning å de e fanimej de värsta jobb jag haft...så mycket "knivstick" i ryggen på kollegerna har jag aldrig varit med om...näe du gumman du e bäst som du e å du ska sträcka på dig för du e en underbar person med en väldigt klar insikt av dig själv!!!...kramar om å tack för ett trevligt telefonsamtal!! =)

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

24 maj 2009 14:25

Hehe..nä, tror inte det heller..inte kristen i den bemärkelsen.
Har ju en präst som brukar komma förbi på mitt jobb ibland, och hamnade just i diskussionen om homoäktenskap med honom..hmm..har faktiskt inte sett honom sen dess:)

Kunde ändå inte låta bli att tänka lite, jag är ju uppväxt, eller mina första år bodde jag hos min mormor, som va fanatisk , katolik dessutom..Tror hon skulle vända sig i sin grav om hon såg mig idag, men är helt övertygad om att det egentligen inte är MIG det är fel på..*ler* Är ganska glad för att jag är just jag..

Tack själv mysiga du, å kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards