Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

" fan va trött jag är ..

Av Elvira - 26 maj 2009 19:22

..på att va singel, jag vill va kär & hångla å sånt.." 

Ja, det är direkt knyckt från en väns facebook status.


Kan inte göra annat än att instämma, iallafall i delen om att vilja vara kär.

Seriöst, jag tror det är fel på min "bli-kär-skruv"

Vore väl självaste den om jag ska sitta som en torr gammelnucka när jag är runt 80, men jag fattar inte riktigt vad som hänt..

Kan den där "förmågan" att bli kär, eller vad det nu kallas försvinna?

Jag undrar verkligen på riktigt, kan den liksom bara ta slut..?

Fan så hemskt..men jag börjar nästan inbilla mig det.


Hehe..det är nog just i såna här funderingar jag ska låta bli att fastna.


Tycker ju å andra sidan om mitt singelliv, massor, den där friheten att göra vad jag vill,när jag vill.

Att inte behöva kompromissa..man blir lite ego efter en tid, men det är okej för mig, det stör ju liksom ingen..

Men jag vill ha känslan, fjärilarna i magen, det där rosenrosa skimmret, det där som slukar upp en helt och fullt..

Funderade faktiskt över det igår, för hur det än är så har jag ju snubbar runt om, som är världens "kap", jag ser det och förstår det, men nix, inte ens en antydan till pirr..


Kan ju säga att det rimmar dåligt med den bekräftelsesvamp jag nog varit, eller kanske är i viss mån..

Bahh, nä, nu ska jag släppa taget om det.


Appropå släppa taget, så missar jag mitt tisdagsmöte just nu.

Har varit på ett annat möte, om lilltrolls skola, eller klass då.

SÅ häftigt så att jag fick ståpäls stundvis, för det är häftigt när man som en grupp föräldrar kan ha ett engagemang som inte viker en tum, utan som nästan går att ta på ..

Nu är det bara att hoppas på att rektorn och hans chef, lyckas trolla och bolla på något vis, för försöka är jag övertygad om att de kommer göra, tveklöst så förstod de problemet, trodde ett ögonblick att hans chef skulle börja gråta, när historian rullades upp.

Hur det än är, så kan man inte spara in på något, som slår så orättvist som en resursminskning gör i en klass, som redan är sargad och kaotisk.


Håller alla tummar, å fortsätter vidare om inte detta hjälper.


Nu ska jag kanske fixa något att äta, kom precis på att jag inte ätit något sedan igår kväll..har glömt det(?) Udda för att vara jag!!


 
 
Hillevi

Hillevi

26 maj 2009 23:11

Jag kan känna igen mig lite i det där med att ha svårt för att bli kär, men i mitt fall så har det nog att göra med att jag bara blev kär i alla hopplösa killar förr, bara en massa "bad guys" och då är det fasiken så mycket bättre att vara singel insåg jag väl till slut.
Ha det bäst!

http://hillevitony.blogg.se

 
johnny

johnny

27 maj 2009 10:38

Det är garanterat inte nåt fel på din "skruv", den har nog bara tagit lite semester i eftertänksamhetens tecken.Tror jag i alla fall för jag har haft samma funderingar ett tag nu.kramis

http://joasson.blogspot.com

 
Ingen bild

Elvira

27 maj 2009 15:52

Precis, helt klart fastnat för fel..ständigt..eller så har det varit jag som inte riktigt va klar för förhållanden..å i ärlighetens namn, så är jag nog inte det idag heller..hmmm..men saknar känslan ändå..
Ja ja det kommer när det kommer.

Kan det va så? Att den tar semester..? ;)
Ja det känns iallafall bätt´re än för evig trasig..

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards