Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Tacksam..

Av Elvira - 28 maj 2009 19:26

..för mina mardrömmar, är jag.


Tänkte på det när jag läste Kickis kommentar på inlägget under..


Ja, jag är ju knappast tacksam när jag vaknar genomsvettig med bultande hjärta och gråter så kudden blir genomsur, men en halv dag senare, när det lagt sig.


För precis som jag svarade, så funkar det som en påminnelse.

Jag har varit precis där, jag känner till den där känslan allt för väl.

Så när jag går omkring och tycker att allt är illa ställt, å inte ser det jag faktiskt har, så ger drömmarna mig en välbehövlig vink om det.


Jag har lärt mig så mycket, som att jag ska passa mig noga för att låta det jobbiga ta över, att låta missmod färga mina dagar allt för länge, för då är jag snart där igen, och börjar romantisera..

Övertalar mig själv att tänka i banor som "en gång, bara en" och att det tar bort det jobbiga..för visst, klart det tar bort det jobbiga, men den där inneboende smådjävulen jag har, berättar ju knappast om hur det ser ut några veckor senare..bara den "första", möjligen den andra och tredje också, men sen är det med största säkerhet ganska kört.

Hur mycket jag än vet det egentligen, så är ju lilldjävulen ganska listig o med stor övertalningsförmåga..

Börjar fundera på om det inte tom är så att det är just lilldjävulen som skapar det "jobbiga"..för att kunna växa sig lite starkare så..?


Då är en dröm som den inatt, en äkta gåva..en mardröm att vara innerligt tacksam för helt enkelt.


Tror faktiskt det är mina sidekickänglar som planterar drömmarna i mitt huvud:)

Sen får det verka hur vrickat som helst, men själv är jag övertygad *ler*

Å satananammatacksam!!


Fick en ledig vecka förresten, tog Maritha på orden,och ringde och frågade, och det va inga som helst bekymmer med det.

Men å andra sidan, så trodde jag ju knappast att jag skulle få nej heller, han är ganska klok och snäll så, chefen..som för övrigt är på bortamatchen(IFK) just nu..hålla hålla alla tummar!


Kram kram




 
 
Ingen bild

synne

29 maj 2009 03:09

Visst är det så Elvira.Du har fattat galoppen.Det är lilljävulen som försöker övertala dig hela tiden.Han skapar det jobbiga bara för att växa sig starkare och få dig att lägga dig platt ner igen för att allt är skit ,pest och ett rent helvete.När man/vi kommit på det så har vi kommit långt.Då kan inte lilljävulen lura oss till ett fall igen.Kram s

 
Kicki

Kicki

29 maj 2009 12:16

...kanske vi kan ses när du e ledig...får jag släpa med dig till mitt paradis å andningshål...det e nog en väckarklocka som ringer när de där drömmarna kommer...att va aktsam å även tacksam för hur lycklig du ska va över att du faktiskt e en otroligt stark person som lyckats med det många (tyvärr) misslyckas med...kramar om å skänker dig tusen lyckostärkande tankar!!*L*

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

30 maj 2009 21:13

Ja, det känns enklare att tänka så..att veta att det är lilljävulen som kidnappat min hjärna.. Faktiskt, slutade ju röka precis så..genom att hela tiden påminna mig om att min vilja blivit kidnappad, av en lilldjävul med cigg:)

Kram kram

Tack Kicki, för lyckostärkar tankarna!
Skulle vara toppen att passa på att titta över då ju, absolut!

Kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards