Alla inlägg under november 2008

Av Elvira - 27 november 2008 22:41

Min stora tjej har lagt in sin överväxel nu, i att övertala mig att låta henne göra piercing..i naveln.

Problemet är att hon ju bor hos farmor å farfar, å de säger blankt nej.

Hur som helst, hon är väldigt medveten, om att vårdnaden ändå står på mig och pappan.

I allafall- gumman har tjatat, å tjatat , i över ett år, så det är knappast någon tillfällig ide´..

JAag har försökt prata med farföräldrarna, å de är tjurigt oresonliga, ett nej är ett nej, å pappan vill bara att hon ska va "hans lilla bebis"så han vägrar gå med på det åxå..( Ja,han uttryckte sig precis så!)

Alltså, frågan nu, gör jag väldigt fel, om jag ändå tar med henne å gör piercingen?

jag tycker att hon har önskat det såååå länge, att risken att hon ångrar det är mini, å eftersom hennes ett år äldre bästis har massor-som hon SJÄLV gjort, hemma, så känns ju risken överhängande att hon gör det samma straxt, å då riskerar man ju verkligen komplikationer...

Huuu.."svårt fall-doktorn grät";)


Har varit i Norrköping å kollat på Mia Thörnblom och Susanne..eh, vad hon nu hette..i 2,5 timme..om självkänsla och personlig coachning.

Vet inte om det va så mycket nytt, men Mia som person är ju själv inspirerande. Härlig, spontan, sprudlande..lite "trollig" så:)

Hur som helst ett trevligt avbrott i vardagslunken..


Skrev alla papper med D idag åxå, så på måndag börjar han jobba "på riktigt"

Attans va skönt, för alla parter *nöjd å glad* :D

Alltså D är killen som jag skrivit om förr, min nya"jobbarkompis", hade honom ju bara" till låns" innan..


Ska bädda ner mig straxt, så nattinatt fina människor..

Kram



Av Elvira - 26 november 2008 21:02

Bara måste tillägga en liten sak, att när jag skrivit förra inlägget å loggade in på min mail,så hade jag fått reklamerbjudande(alltså FÖRSTA mailet) om billiga resor...

Gissa vart?


Precis- Barcelona!


Ska man någon gång tro på "tecken" så är det nog detta...

Va bara tvunget att tala om det..

Kram

Av Elvira - 26 november 2008 20:42

Nån som vill följa med?

:)

Det är världskonvent där i Augusti..coolt..tror jag, har aldrig varit på konvent (NA)så varför inte göra det ordentligt då?

För visst kan man väl ta med kids på sånt?

ähh, ska genast ringa å kolla med nån som är mer insatt..å genast ta mig ifrån datorn, å genast fixa tvätten..suck



Men..tycker tanken va helt suverän ju..!!?

Tur att jag fick en tanke i god tid, för en gångs skull, hehe..så jag inte blir kallad impulsiv, fniss, eller spontan hette det ju, visst Helena?

Spontan är bättre!

Nä, svammel hos mig är ofta tecken på trötthet, så nu är det handling som gäller, annars sover jag snart m huvudet mot skärmen


Love E

Av Elvira - 26 november 2008 19:58

..va jag i morse, irrade som en tokig här hemma , ett bra tag, med en känsla av att jag glömt nåt, kunde inte komma på vad..

Satte mig på bussen, å kom så gott som direkt på vad-mobilen!!

I mitt jobb är jag ganska beroende av den( hehe, skyller på jobbet, men är nog lika beroende av den när jag är ledig också)

Hur som helst, har ju inte ett nr i huvudet, så det står helt still när jag försöker komma på vem som skulle kunna skjutsa mig hem å tillbaks.

Dessutom går det ju inte ringa mobil från jobbet..

Hur som helst, får tag i skuts, å tror ni inte jag glömmer mina hemnycklar på jobbet istället!?!

Jo precis så va det...


Känner mig mindre snurrig nu, mer trött å tagen efter jobbet. Har haft en helt underbar dag där, med mina hjärtan..

Vi satte ihop ett råd idag, med 5 kids, som fick skriva nykterhetskontrakt för 3 månader, å så bestämde de/vi tillsammans egna regler å bestämmelser, planering osv, å de va så engagerade, så jag blir nästan tårögd.. Det va inget snack om hur de skulle vakta varann, utan hur de skulle stötta å peppa. En kille föreslog att de skulle ha veckoansvar för städningen å jag log..hehe

(m talade om för dem att det inte va deras jobb,men de VILLE- Jag looovar att det va så!!!)

Mycket prat om betydelsen av kamratskap, och solidaritet, å de satt som tända ljus..

Shit, va mitt jobb ger mig glädje! Kan känna mig riktigt rik såna här dagar:)


Nu ska jag kila ner i tvättstugan, men inget helnattsprojekt idag..


Å imorgon blir det superspännande föreläsning med MIa Thörnblom, ser massa fram emot det..


Kram kram


Av Elvira - 25 november 2008 23:53

..men råkade gå förbi datorn..eller, ähum, förbi är kanske inte sant, anings fel väg då men, hur som helst, tittade jag lite som hastigast in på några bloggar, som jag brukar läsa..log lite här, nickade lite där..å så kommer jag in på den sista då, å börjar storgrina!!!


Fattar inte vad som händer riktigt, börjar bli blödig, känslig..men är heeeelt  genuint slagen av hur man kan skriva så äkta,så enkelt å så träffande att det känns in i benmärgen?

Inget ledsamt alls, utan bara så fint å med värme som jag knappt sett någon få ner i skrift..


Hur som helst, va gör man? Går å lägger sig, å hoppas det går över, att en lite mer distanserad Vira återkommer snarast?


Knepigt det där..inbillar mig stundvis att det är jobbigare att se å känna riktigt bra saker, än riktigt dåliga..fuck, bakvänt det där.


Men att bli berörd till tårar av vad jag läser, hör inte till vanligheterna..förutom Paolo Coelhos böcker då, men det är ju lite annan sak..*ler*


Nä, ska masa mig i säng nu, ska jobba i morgon, längtar faktiskt dit(har ju inte sett det grå väggarna på 4 dagar, snart 5!)

:D

Love E

Av Elvira - 25 november 2008 22:49

..försökte lämna kommentar på din blogg om låten, men morr å grr, har ingen blogger ID, however, för att du ska slippa leta inlägget här (hittade det knappt själv) å svar på kommentar, osv , så heter låten NUMB, av Amanda Jenssen...

Av Elvira - 25 november 2008 16:12

Det verkar va på modet att ha besöksräknare, så nu har jag åxå en.!!

Fniss!

Eller så beror det bara på att jag fattade hur man gjorde, å va tvungen att visa det..shit, jag kommer bli äkta datanörd på den här bloggen..

Väntar på att Roger ska komma straxt, kiddsen leker kurragömma, å jag skriver..helt klart på bättringsvägen alltså!

Ska åka till Norrköping å försöka hitta jacka till lilltroll..å termobrallor..borde finnas större urval där än här hur som helst.


Kram

Av Elvira - 25 november 2008 15:33

Fick ju inte plats i din kommentarsruta, så du får lite plats här istället!!!


...å så håller jag tummarna för att det är rätt dag:D

STOR KRAM


Ovido - Quiz & Flashcards