Alla inlägg under november 2008

Av Elvira - 20 november 2008 10:08

Hur gammal är du om fem år?

39

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Har knappast hunnit umgås alls idag..


Hur lång är du?


1.72

Vem ringde du senast?

Eva


Vem ringde dig senast?

Daniel


Hur löd det senaste sms:et du fick?

Saknar dig min sköna Puss O kram


Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Det beror på, men oftast att ringa, får ju snabbare svar på vad det nu må vara då..


När såg du senast din mamma?

..ehh, snart2 år sen..? shit va länge, när jag ser det så här..


Vilken är din favoritjulsång?

Tror inte jag har någon..


Vilken är din favoritplats?

Alla platser, så länge jag får va inlindad i mysig mjuk filt, älskar filtarJ


Var tror du att du befinner dig om tio år?

Har massor med tankar på vad jag vill göra till dess, men hur långt jag kommit..ingen aning..hoppas i Hälsingland eller på västkusten någonstans..


Vad skrämde dig om natten som barn?

Oftast fulla människor..eller bristen på människor kanske?


Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Carina, igår på konserten, vi fick en sån där fnissattack som är omöjlig att hejda..huu :D


Hur många kuddar har du i sängen?

5-6 st..älskar kuddar…å mjuka filtar


Hur många landskap har du bott i?

4 tror jag..jo, 4


Vilka ställen har du bott på?

Huu, många, riktigt många…


Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Barfota..eller klackar


Är du social?

Oftast, men kan åxå vara grymt osocial i kortare perioder( laddning av batterier)


Vilken är din favoritefterrätt?

Kladdkaka..


Tycker du om kinamat?

Jupp, men föredrar thai


Vad dricker du till frukost?

Kaffe..med mjölk


Kan du spela poker?

Ja, kan, men gör det sällan


Tycker du om att mysa/kela?:

D Gör inte alla det..?


Är du en beroendemänniska?

*skratt*ja, är det något jag med säkerhet är, så är det just beroende


Känner du någon med samma födelsedag som din?

Ja, min chef


Vill du ha barn?

Har ju redan två, vill nog inte ha fler


Har du någonsin åkt ambulans?

Ja


Föredrar du havet eller en bassäng?

Bassäng, lite rädd för vatten


 Vad spenderar du helst pengar på?

Allt! Har fortfarande ett litet shopoholicdrag..


Äger du dyrbara smycken?

Nix


Vilket är ditt favoritprogram på tv?

House


Vem är den roligaste människan du känner?

Carina tror jag..


Vad har du för ringsignal?

Den heter ”dub” går i baktakt..


Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Nix                                                                   
             

 Kan du byta olja på bilen?

Ja.


Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej. He he..har ju aldrig haft körkort, så det jag däremot har blivit stoppad för, är olovlig körning..hmm, bot å bättring utlovas..ska straxt få börja med kortet ju..:)


Vilken var den senaste boken du läste?

 Häxan från Portobello/ Paolo Coelho


Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej.                                       


Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Ett telenr 


Av Elvira - 19 november 2008 20:36

..alltså, att ha de där kärleksfulla glasögonen på sig!

WOOOOW va duktiga de va, bjöd på en riktig show...

En tjej sjöng den här, så håren reste sig på mig..fick nästan liten tår i ögat..

Tydligen är jag den enda i landet som aldrig hört låten..?

Hursom helst, föredrar faktiskt tjejens version, texten gick rakt in i hjärtat, med bara ett svagt pianokomp till..


"jag vill känna att jag LEVT mitt liv..."


Precis så vill jag åxå känna..

Av Elvira - 19 november 2008 17:18

Laddar just för att kolla blåsorkesterkonsert.. Mitt lilltroll ska spela på sin tvärflöjt, å det är ju ett ganska mysigt instrument, låter liksom mjukt..men de som spelar trumpet..å bastuba, klarinett å ..ja..gulp, alltså, jag har ju sååå svårt för ljud som låter orent, och jag känner redan hur jag tar en stor risk bara genom att gå dit..

Har fått Carina att följa med, och River...som "närmast sörjande" typ...;)

Men men, får försöka ta på de kärleksfulla glasögonen:)


Va å köpte nya ögonbryn idag, som sagt, blev supernöjd!

Men faktiskt, börjar inse att jag går dit för lyxen av att ha helt egen tid, nästan mer än själva "tortyren" jag genomgår när det ska noppas å plockas!

Så till nästa gång beställde jag syrabehandling (modigt va?) så jag får stanna riktigt läääänge:)


Nähe, dags att packa kakförrådet då..ha det bäst

Kram kram

Av Elvira - 19 november 2008 11:56

Snäll och ödmjuk..hehe..eller kanske bara lagom illmarig!?

Kan knappt skilja  dem åt för stunden:S

Jag tycker att jag är så pedagogiskt riktig just nu så jag seglar på ett äkta högmodsmoln, fniss!

Fick ett mail igår, som jag besvarade med en sån len ton, att jag nästan spydde, men faktiskt, det får mig att må bra, just att tala till idioter med en sån pepparkakslöjlig ton så att de får känna sig stora å duktiga en stund, fniss

Men, jag märker, att det tar kraft å tanklar åxå..hur farao lär jag mig att hantera människor som stör mig?

Ähh, har ju min sponsor, får ta det med henne.

Ska ta i tu med mina viktigare människor här en stund, innan jag piper iväg å köper nya ögonbryn om 45 min..

Kram så länge, ill be back!

Av Elvira - 18 november 2008 18:11

till min bästa lejonnina, för att hennes blogg är borta, så den ledde liksom bara ut i tomma inget..*snyft*

Bara förklarar, om någon undrar...

Av Elvira - 18 november 2008 12:10

...häftig kombination av röster på något vis..å SÅÅÅ vansinnigt vacker hon är då..

Av Elvira - 18 november 2008 11:18

Fniss, det rimmar ju.. ;)

Sparkade liltån i ett bordsben med all kraft igår, ganska dumt kan man tycka, så här i efterhand..

Tån är fint lila, och nästan i storttå storlek! Snitsigt värre..

 Va på mitt sista samtal på beroendeenheten här, om mitt läkarintyg för "lämpet", så skönt!! Det är inte sååå långt kvar nu.. :)

Pratade med en av personalen där, om att komma och berätta om hur mitt liv sett ut, för en ungdomsgrupp de har!

Snacka om direkt återkoppling till mitt sista inlägg!

Blev helt paff när de frågade faktiskt, slumpen är fantastiskt träffande ibland..inte sant?

Nu kom det förresten några sötisar att ta hand om här, så på återseende..

Kramis

Av Elvira - 17 november 2008 10:14

.. skriven av en exheroinist.

Det som fick mig att fastna, va hennes tankar, om att fd missbrukare, informerar på skolor. Hennes syn på saken va, att man ger ungarna signaler, som att det är ok att knarka i 20år, för titta på mig-jag kunde ju lägga av.

Grubblade på det en stund, första gången jag hör just det argumentet faktiskt..

Sen pratade jag med en vän om det, och fick veta att det är ca 5% av alla missbrukare som lyckas lägga av, å sen låta bli att ta upp drogen igen, med andra ord- 95 av 100 lyckas inte!!

Nu är ju detta något jag jobbar med, så klart jag blir partisk, men VEM i hela världen, kan på ett mer trovärdigt sätt, berätta om alla baksidor av medaljen, all misär, alla konsekvenser, än någon som varit där?

Soctanten? Kuratorn? Någon annan som inte har en susning, och som ungarna definitivt aldrig skulle identifiera sig med!?

Tro mig, att när jag har mina kids på jobbet, å pratar med dem, så är det knappas någon förskönande bild de får, men inte heller skrämselpropaganda...å de lyssnar, garanterat utan att tycka det är något de vill ha!!

Minns själv, hur jag nästan hånflinade, när det va droginfo i skolan när jag va liten, där man sa att "farligt, farligt-du dööööör"  -va fasen, jag visste ju att det inte va sant, för jag hade ju provat, massor, å det syntes ju inte på mig...?!!

Nä, jag tror visst man ska informera, för jag VET att de lyssnar, och tar åt sig, så länge man ger dem en någorlunda verklig bild. Rätta mig gärna, jag kan ta det!!



Ovido - Quiz & Flashcards