Alla inlägg under november 2008

Av Elvira - 11 november 2008 19:18

Min kiddo gör negerbollar åt mig, så tvättar jag hennes tvätt!


Hon gnäller, tycker det är orättvist, bla bla bla...


Jag lagar mat åt henne, hon gör the åt mig!


Hon gnäller, tycker att jag ju måste laga maten eftersom jag är mamman..


Fniss, lite gulligt! "mamman" som att det är lite på lek..

Kan va hur mycket lek det vill, Vira vill ha negerbollar nuuuu!


Shit, det är helt klart nåt fel på mig..

Av Elvira - 11 november 2008 16:25

..men har vaknat till lite nu..

Kollade knölen, å som sagt, det är ju min läkare som ska ge mig resultaten sen, men det verkar inte vara nåt jag dör av..Ultraljudsdoktorn såg lugn ut, så då är jag det också!:)

Fick ett samtal precis, en av mina stackars medarbetare, i total affekt ringde..

Morr!

I min by, är det lite sån att alla instanser, dvs kommunala, AF, F-kassa..m.fl vill bestämma å ta beslut, ingen har befogenhet att göra något själv, å alla har för mycket stolthet, för att försöka samarbeta med varann = enskilda människor hamnar i mellan..

STOR suck, och pust!!

Lovade att ta tag i det i morgon bitti, så det får bli morgondagens bekymmer..

Idag blir det fortsatt latmaskeri på soffan..

Kram

Av Elvira - 10 november 2008 22:10

...ska va på röntgen kl 9.15 imorgon för att "kolla knölen"-håll ALLA tummar!

Får tydligen inte resultatet direkt, för det ska delges av den remitterande läkaren..minsann, omständigt ska det tydligen vara..suck

Hursomhelst, jag är inte vidare nervös, men vill gärna veta vad det är, eftersom hel...et ju växer, å det känns liksom fel..


Har haft långdag på jobbet idag, och vet ni, jag är verkligen sååå privilegiad, som får ha alla dessa underbara tonårskids omkring mig!!

Tog med mig en "lilltjej" på bussen, när jag skulle åka hem, å busschauffören undrade om hon va min, och när jag svarade att hon va det just för stunden, så log hon mot mig å sa "tack"!

Så man bli tårögd ju..

Skulle lätt kunna ta hem varenda vilsen kiddo jag hittar- lätt, om det inte vore så att jag lärt mig att ändå sätta en gräns, för att orka i längden.


Men, någon gång, när jag blir stor, hehe, ska jag fixa en stor gård i Hälsingland, å där ska jag laga trasiga tonårsbarn!

Har varit en dröm länge, men jag har ju förstått att jag först måste laga mig själv, idag känner jag faktiskt, att jag är en bit på väg..


Men men, fortfaranade långt kvar också, för den delen..


Stora kramen


Av Elvira - 10 november 2008 11:20

Medan jag va på landet å körde skidskytte med kidsen, å körde fyrhjuling, å smidde spikkedjor,å kastade lasso, å lockade minigris..å fröööös, så VANN mina finaste fina IFK Norrköping säsongens sista match, med 5-2!!

Jag VISSTE VÄL att vi kunde, visste visste visste!!

Nåja, kan hålla med att det va i senaste laget, men tro mig-

WE´LL BE BACK!


Av Elvira - 10 november 2008 11:04

..har jag!

Tycker det är helt underbart att sova ut lite, så det är ju inga konstigheter.

Men, på något vis inbillar jag mig att jag har sååå gott om tid, så att jag inte får ett dugg gjort, klockan är 11, å jag dräller fortfarande ikring i min morgonrock..hmm

Varit inne hos grannen å snackat gojja lite, å hämtat några cigg, för min älskade Molle lekte sönder mina!

Vet inte om katten har något nikotinberoende, men har han en minsta mäjlighet att komma åt ciggen, så tar han dem, å då är det bara smulor kvar.. fniss, tur jag har grannar som är snälla, annars ha´de kissen legat pyrt till..

Nä, kaffe å en dusch nu..

kramkram

Av Elvira - 10 november 2008 09:12

http://www.folkbladet.se/nyheter/finspang/artikel.aspx?articleid=4135176

..med en hel del missförstånd i..

- Nej! Det är inte alla ungdommar som skriver på nykterhetslöfte, bara de i ungdomsrådet..de får å andra sidan ganska mycket tillbaks för att de gör det..

Huu,nåja, det är bara detaljer ju..

Av Elvira - 9 november 2008 10:41

..och ser fram emot den;)

Ska ut med kidsen till en gård på landet, och ha 5-kamp, typ köra 4-hjuling med sked m ett ägg på, i munnen, smida en krok..ja, har lite dålig koll på exakt vad de skulle få göra, men det blir säkert superskoj..


Hade besök av min vän från Norge en stund igår,han som vann en massa hundra tusen, å påstod att det va för att han läste böcker av Paolo Coellho..(eller så hade det med dianetik att göra, hehe)

Hur som helst så berättade jag, att jag nu åxå läst alla hans böcker, så jag väntar med spänning på min storvinst..


Så hade jag besök av en journalist åxå, så imorgon är Vira i tidningen igen..shit, man kan nog nästan tro att jag har en exhibitionistisk ådra..

Well, ska hoppa i kläderna straxt, ha en finfin söndag alla!

Kram


Av Elvira - 8 november 2008 15:44

..är jag, som in i hel-te, suck!

Roade mig med att lägga in en presentationsbild, litte på sniskan så där, eftersom jag för det mesta ändå är ganska ramsned! Fniss!

Nu spelar lilltroll sin andra match, å jag skriver alltså med hållda tummar-det ni, testa själva, inte så enkelt som man kan tro!:)

Ovido - Quiz & Flashcards