Alla inlägg under februari 2009

Av Elvira - 23 februari 2009 21:23

..är man nog, när man sitter å sjunger för full hals till lejonkungen..?

Hehe..men egentligen, så letade jag ju efter godnattvisa av nåt slag..en fin ville jag ha..med stjärnor, å om fina drömmar..som känns som en mjuk smekning..nån som vet någon åt det hållet..?

Pleaase..?

Av Elvira - 23 februari 2009 19:31

..har jag haft..


Känner mig som ett stord vandrande eko..eller vaccum kanske..?

Hade ett möte idag, som gick hur bra som helst..började med att tala om vad som rörde sig i mitt huvud, att jag hade svårt att vara "här å nu", å bad om lite tålamod med mig..tror ändå jag höll ihop ganska bra..tills mötet va slut, för sen har det varit rena rama luftade ballongen..ni vet en sån där som man släpper upp knuten på å den far mellan golv å tak, med ett långt tjuuuuut...?

För att falla platt ner!

Pladask platt i backen platt typ..huhh

Ja ni fattar nog...å jag känner mig bara så jävla ekande tom..pratade med min sponsor en stund, å när vi lagt på kände jag mig bara ännu mer tömd..slut helt enkelt.


Förresten kan jag nu tala om att jag in i minsta detalj kan beskriva hur ett riktigt drogsug känns..!

Har liksom aldrig försökt analysera känslan innan, utan bara motarbetat den med näbbar å klor..å det va länge sen den va såååå påtaglig som idag, kom från absolut ingenstans, å anföll mig när jag satt på bussen hem nyss..

(ja, jag skolkar, åkte hem två timmar tidigare..)

För första gången kunde jag faktiskt nästan "roa"mig, med att känna på det..hur sjukt det nu än låter..?


Men att acceptera det , är en jäbbla stor grej för mig..har varit livrädd för dem innan, äkta livrädd..inbillat mig att det betyder nog att jag kommer kliva ut snart igen , ja att jag nästan är där rent av..

 Förnekat, förträngt, flytt ur, ja alla möjliga sätt har varit bra, utom att bara stanna å riktigt känna in det..


Å nu när jag skriver det så ler jag i tanken iallafall, tror det har varit dåligt med leenden på utsidan idag, men nu känner jag ett inuti..lite spirande så..

*suck*

Det hjälper mig verkligen att svammelskriva av mig här känner jag...


Blev ombedd att följa med på möte imorgon fm, med politiker, soc  o div folk, om var A-laget i byhåla ska vara, eftersom det inte passar sig, att de har parkeringshuset i centrum som värmestuga..

Vet inte vad det är tänkt att jag ska tillföra, å är jag tillbaks i vanlig form igen, så lär jag förmodlkigen ha fullt skägg med att hålla tyst..nåja, har lovat att komma, så jag får väl gå dit lite förutsättningslöst. Pratade med jobbistjejen om att det förmodligen blir några uppsmällda baracker utanför själva centrum, där man får hålla till..

I min by har vi ett STORT A-lag, typ 20 man iallafall..går väl åt minst tre baracker då...


Så  hon frågade om jag menade allvar, eller skämtade..eller bara va

sarkastisk, å NU kom jag på att jag  faktiskt fortfarande inte svarat henne..ska ta å ringa å göra det på en gång...


Stor kram, från en mycket mer lik-sig Vira, än den som började skriva det här inlägget..*ler*-på riktigt!




Av Elvira - 23 februari 2009 08:09

..att vara här å nu, å sätta ena foten framför den andra...


Vaknade tidigt som fan, eller vaknade är kanske inte helt sant, men slutade sova då..


Ska ner tidigt till jobbet idag, börjar ju egentligen inte förrän kl 13 på måndagar, men idag har vi vårt månatliga regionsmöte i Finspång, så det blir en låååång dag..inbillade mig igår att jag längtade till jobbet, men i morse va den känslan puts väck :S


Nä, ska försöka ta mig in i duschen nu, å hoppas att jag vaaaknar..


Puss&kram


Av Elvira - 22 februari 2009 10:06

Sista dan nu, på vecka 8, snaaart är den över...


Har försökt klura ut, sen jag vaknade, varför jag har ett sånt massivt motstånd, mot anstaltsbesöket idag..eller mot alla hitintills för den delen..?


Jag vet att det är bra för lilltroll att träffa pappan, jag vet att det bara är två timmar, å när jag verkligen försöker klura ut varför jag har känslan, får jag närmast hjärnblödning, för jag kan inte komma på det.


Det märkligaste i den här historien är, att jag ska till samma anstalt snart, för att vara med å hålla i en studiecirkel, å DET ser jag fram emot massor..

Skitskumt ju!!?


Det har alltså inte med varken murar, metallbågar, visitationer å miljön att göra..å Thomas pratar jag ju med nästan varje dag, så det har ju knappast med honom heller att göra..blir inte klok på det..


Nåja, ska försöka pallra mig in i duschen nu, å komma igång här.


Kram kram



Av Elvira - 21 februari 2009 21:46

..fick en utmärkelse av Synne!!
Tackitack..:)


Å nu är det tänkt att jag ska utmärka vidare..

 Paula har ju redan fått en..nåja, kan få en till, för att hon tveklöst förtjänar det, liten, söt..men inte alls så ond.. Å så Peter..makalösa människa..läs själva, det är KÄRLEK på högsta nivå där..å så Kicki för att hon strålar värme så det går igenom en dataskärm..och "min" Helena..min första bloggvän, som är på väg till Thailand nu..lyllos..å så vansinnigt vacker på både ut å insida..å  Sniglon, för att jag aldrig i mitt liv sett någon som har en sån otrolig förmåga att få ner känslor i ord..*hjärta*

Å så självklart Synne..som "simmar i samma båt"som jag..å simmar jäbbligt bra dessutom;) !


La ni nu alla märke till att jag lärt mig att göra hyperlänkar?

*hoppar jämnfota av lycka*


Jag lär mig fortfarande..å jag älskar den känslan!

Love E

Av Elvira - 21 februari 2009 21:31

..ska jag imorgon, å sen är veckan slut å finito!

FAAAN va skönt..nu kan jag göra som jag brukar, sikta in mig på "dagen efter" med gott mod..trots att jag har regionsmöte att leka värdinna för på måndag, och kvällsöppet, så känner jag att det blir stora "hämta andan" grejen..

Jäbbla jäbbla va jag längtar till måndag..:D


Det är mycket musik idag, å det här är en låt i förskott typ..för imorgon..till någon som inte ens kan läsa det..well,men vet om det ändå..Klockrent!

Av Elvira - 21 februari 2009 19:26

Ovido - Quiz & Flashcards