Alla inlägg under februari 2009

Av Elvira - 21 februari 2009 15:45

..från ett köksgolv i byhåla

-jag är fortfarande livs levande!!


Läste ett inlägg nånstans nyss, å fick en tankeställare..funderade på om jag kanske blivit lite trist..så jag gjorde den ultimmata testen..hehe..

Drog på musik på HÖÖÖÖG volym i köket, å dansade som en galen..å när lilltroll kom ut för att kolla vad som pågick, så log hon bara å dansade med mig!!

*pust*

Hade jag varit tråkmorsan så hade hon reagerat annorlunda..eller hur?

Typ blivit lite ställd,förvånad.. eller så..tror jag?


Hade jag gjort samma sak innan jag blev drogfri, så hade hon blivit förlägen å stängt av musiken..nä, det är nog fortfarande höga poäng på livs-levande skalan..;D


love E

Av Elvira - 21 februari 2009 15:10

..står det två paket guldbrun snyggfärg å väntar, på att få hamna i mitt hår..


Jag har en sminkshopbutik, som är äkta asbra på att få mig på humör..iallafall en stund, så dit rappade jag mig efter begravningen igår..


Hur som helst, så har jag nu ett nytt slags bekymmer..Jag har hittat ett grått hårstrå!!!

Ett supervackert skimmrande silvergrått!!!

*stolt*

Så hur gör jag nu..?

Kan ju liksom inte färga bort det..?


Kanske ska donera färgen till nån annan då..tänka, tänka..


Kram

Av Elvira - 20 februari 2009 18:27

Av Elvira - 20 februari 2009 12:41

..skitskumt!!!?

Ville bara tala om att jag håller ihop, att det ui dagsljuset nu känns mer hanterbart, och att jag återkommer...


Nåja, har brådis nu..hinner inte skriva om det, men lägger in en låt..


Som det känns lite...


*kärlek*

Av Elvira - 19 februari 2009 22:25

*suck*

Jag har ett program att ta till, å någonstans i bakhuvudet så ringer det små klockor.."att acceptera det jag inte kan förändra.."  det är kanske något jag borde försöka mig på..?

Istället för att galet stånga mig blodig, blundandes, och skrikandes -Jag vill inte!!, om och om igen..


Är inget bra på det i praktiken kan jag säga..att acceptera, nä ta mig fan, jag vill kunna ändra alltihop genast, å det jag inte kan förändra, det kan dra åt hel.... å helst på en gång.

Sån är jag!


Jag vill inte ha morgondagen, jag kan inte förändra den, så den kan dra...


Men.. jag kommer ställa min klocka i mobilen på ringning, jag kommer vakna, stiga upp, trycka igång kaffebryggaren..precis som alla andra fredagar..


Men det är ingen vanlig fredag, det är ..det är...


Bahhh..ge mig styrka, lyft mig, led mig , bär mig what ever..men jag ska på ett eller annat sätt igenom..men jag har fastnat just nu,

i ett ekande jävla "-jag vill inte"..


just nu är det precis där jag är..å jag tar mig inte loss,  i vanliga fall brukar det hjälpa att skriva ner det, men nu tycks inte ens det funka, så jag skiter i det här nu, jag lägger mig..å hoppas att jag vaknar..först på lördag!


kramar







Av Elvira - 19 februari 2009 21:10

..just nu..!

Mitt lilltroll spelar på sin tvärflöjt i vardagsrummet,just den här låten..

..å jag sitter i ett annat, framför datorn, å griiiinar..



Av Elvira - 19 februari 2009 20:48

..har överlevt dagen! Tjohoooo!

Å faktiskt mer än överlevt, den har varit riktigt bra!!!

Tack snällaste Roger å Marita för allt..

Blev väckt i ottan i morse av kaffe på sängen vänner, med paket å tårta å heeeela rasket *kärlek*


Sen somnade jag om, med besked..å sen skönslappade jag typ halva eftermiddan å hade det så jäbbla bra..på riktigt bäst, å inte en enda gång har jag kännt av någon fylla-år-ångest, inte ett dugg, förrän jag kom hem..men det är typ bara lite light " om-jag-känner-efter-ångest", så jag låter bli..


Egentligen så handlar det nog mer om morgondagen än idag..jag är fortfarande jävligt förbannad, vill inte alls stoppa min vän i jorden..

VILL IIINTEEEE..

 " Hallå där, vi va inte riiiktigt färdiga här, så kom bums tillbaka..."

..Men det funkar ju inte riktigt så..å det stör mig..mycket!!!



Åkte förbi kyrkogården på hemvägen..alltså förbi, man gör ju det på vägen in i Byhåla..å drabbades av akut motstånd..huhh.


Nåja, ska packa upp lite här, å titta lite på tv´n..skingra tankarna, för snart är det måndag, älskade måndag..början på en ny vecka, å allt bök ligger bakom i tiden..ja, jag gör just så, jag siktar på måndag istället!!


:)


Av Elvira - 17 februari 2009 19:58

..å upp igen..


Vaknade efter några timmars slummer, å kände bara en massa märklig oro.

Å jag VET ju, att om jag inte följer min mat-o-sov-klocka,

så blir jag äkta loco..å lik förbannat..så ska jag ju bli såååå väldigt förvånad när det händer..?


Men så när jag satt här å kände mig värdsfrånvänd, å tyckte sjukt synd om mig själv, å hade klurat ut en massa kloka anledningar till oron, så får jag ett gulligt sms (tack!) ungefär samtidigt, som jag kommer på att House börjar med nya avsnitt i dag..å House är ju som bekant ALLTID terapi..


Å när jag känner hur oron bleknar bort nästan helt, ja först då inser jag att det förmodligen kan ha med sömnbristen att göra, eller iallafall det lite omvända dygnet, för sovit lite har jag ju...


Skulle önska att jag kunde göra ett försvinningsnummer, resten áv veckan..

Jag som varit ta mig tusan nästan världsbäst på att försvinna i perioder, inser att det inte funkar så längre, well..i ärlighetens namn så har det ju inte direkt funkat "bra" förr heller, men jag brydde mig knappast om det då..


Har en skitvecka framför mig, två saker, en födelsedag, å en begravning.

Eller tre förresten..


Födelsedagar har jag aldrig gillat att fira, inte mina egna rättare sagt, för andras tycker jag ju massor om (jaja, finns en hel massa bra förklaringar, men ganska oviktiga här o nu), så det jag brukar göra är att sikta in mig på första dagen efter..i vanliga fall då, för den här gången är det ju ingen direkt skoj dag då heller..


Känner att sorgen efter Micke börjar komma ikapp lite..känner att jag är heligt förbannad på honom..

Helt egoistiskt å fullständigt utan rim å reson, men jag är arg! Riktigt arg!

Vill mest skälla å skrika å gapa..å gärna dra till med en örfil för att understryka det hela, å då är jag inte ett dugg våldsam annars..men NU skulle jag faktiskt viljka lappa till så det hördes!

Fan..jag är nog bäng..å jag vet ju att ilska är så satans snusförnuftduktighetsvetenskapligt naturligt, men det hjälper inte..

..inte ett jävla dugg, för jag vill fan ha honom tillbaks, å det ta mig fan nu..

Å jag svär ..å jag bankar faktiskt in orden på tangentbordet nu..*ler*..och *suckar*


Å till råga på detta då, så ska vi till Thomas och hälsa på honom på Söndag, på hans "nya" anstalt..å det är förstås bra för lilltroll å allt det där, å det ska bli sååå jävla skoj..ja visst..


(SARKASM- MED STORA BOKSTÄVER!)


Å när jag ändå är inne på stort å långt gnällinlägg, så kan jag ju fortsätta..jo, han (Thomas) har förklarat för lilltroll, att efter det här första besöket, så kan man få sova över vid besök, typ i nån lägenhet de har på anstalten..

Ta mig f-n va??!!

Att prata över min skalle så gör mig galen, men det va väl typ enda minsta chansen möjligen, för NEVER EVER att min dotter ska sova på anstalt!

Va ska det va så jävla bra för? Vem umgås på nätterna?

Nåja, mina jobbkids då ;) men normala folk sover ju då, å jag för min del tänker tväääärvägra!

Ja, hade nu lillan velat det, så hade man kanske kunnat klura ut nåt sätt att greja det, möjligen.., men JAG har ingen som helst anledning att göra det!

Å hon vill inte..å jag hoppas innerligt att jag inte färgat hennes vilja i det här, jag tror faktiskt inte det..men det är en befängd ide känner jag..


Nåja, snart House..märker ju själv att jag är i tydligt behov av terapi..Houseterapi..


Kram


Ovido - Quiz & Flashcards