Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Elvira - 10 oktober 2008 22:12

på när Ilskna mamman bloggade..så här ser det ut!

Notera att det ser ut som att jag försöker prata in inläggen..fniss


Av Elvira - 10 oktober 2008 21:51

..stå ut en liten stund, ska genast ordna till den bättre, eller i morgon för jag får straxt "hydrodampet" Haha, tack Alicia som lär mig bra användbara ord, när vokabuläret tryter..fniss

Av Elvira - 10 oktober 2008 21:12

Ja, så in i helv...fel ordning, jag vet, men precis så funkar jag!

Morrrrrrrar å biter mig hårt i knogarna!!!

Gick igång så det slog gnistor nyss, läste blogghelvetet som jag ju vet att jag ska låta bli, så varför gör jag det då?

Hur som helst så ser jag saker i den som svider, va fan, jag vill ju såklart vara sörjd å saknad, men icke sa nicke picke pö, inte ett dugg, snarare kvickt utbytt..jaha, så vad gör jag?

Jo, eftersom jag sitter vid datorn, inloggad på msn, så jag talar om vad jag tycker å tänker, å får ett jävla anklagande tillbaks slängt i ansiktet, å så loggar han ut..

HAH!! Som att få luren i örat, å det är PÅ RIKTIGT det värsta jag vet..

Samtidigt ringer det på dörren här å jag får besök, men är ju helt frustrerad å galen så hade inte besöket kännt mig så väl, så hade jag nog framstått som ännu mer tokig i skallen..

Å till råga på allt får jag ett sms från ett gammalt prassel, som jag nappar på direkt, å planerar en date med..

Nåja, nu sitter jag här å faktiskt skrattar åt mina riktigt galna reaktioner ibland, å undrar hur i hela friden jag ska ta mig ur det här lite snyggt..

Herregud, jag trodde jag skulle bli frisk, klok, lugn å sympatisk av att sluta med drogger, få frid å ro, men shit, stundvis undrar jag om det inte bara blivit värre?

Njae förresten, för då såg jag inte på mig själv så här grandskande å kritiskt som jag ändå gör

Min nästa uppgift här i livet blir nu att träna på att byta plats på "handling-reaktion" så de hamnar i en ordning som jag sen åxå kan leva med konsekvenserna av..hehe..önska mig gärna lycka till här!!


Av Elvira - 10 oktober 2008 13:17

Har jobbat färdigt för dagen, men inte för veckan, imorgon har kidsen x-box turnering i lokalen, så det blir en heldag där igen..

Hade besök av en jobbarkompis från stan idag, skönt att ha någon att dryfta lite saker med, känndes nästan som att sitta i lite terapi eller så;)

Det blir ju väldigt mycket att "ta in" en massa av andras bekymmer, så det va skönt att faktiskt få ventilera mina egna lite istället..

Å som vanligt när jag gör det med Maritha, så får jag bara bekräftat att jag faktiskt är ganska sjuk..haha, alldeles för ärlig är hon..

Men jag har ju haft lite uppånervecka, eller två då, som jag  inte kunnat föreställa mig riktigt, så jag hade ju ingen beredskap..eller för den delen, ingen aning om hur jag skulle hantera "känslostormarna".

Inser iallafall tydligt, att jag inte kan kväva sorgen efter Johnny, genom att klampa med stora steg in i något annat, att det skadar både mig och den det berör då..

Det va verkligen så att jag skrämde mig själv en stund, i Onsdags när jag va "ensam hemma", hur jag faktiskt körde igång som värsta narkomanen, på jakt efter lindring.Eller ännu värre, "jag blev sårad, så nu ska mina sår läkas till varje pris..."

Nåja, nu är det inte så allvarligt heller, men jag måste verkligen ta i tu med mitt stundvis sjukliga bekräftelsebehov,,eller vad det nu är, hmmm..

Känner mig som en urusel människa när jag ser det i skrift så här, suck..

Samtidigt är jag lite stolt över mig själv, för att jag ser det själv, å faktiskt hejdar mig, istället för att styras av mina impulser..

Så jag tar det lugnt, ska gå på möte ikväll tror jag, eller kanske bara slappa här hemma..får se, återkommer lite senare..

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards