Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Elvira - 14 oktober 2008 20:46

Min unge har prov i morgon, Norden handlar det om..å visst, det kändes ju hur enkelt som helst när hon sa det, men, ärligt, finns det någon som är över trettio här, som ärligt kan minnas skillnaden på en fjord å en havsvik..? Hehe, jag gjorde det INTE kan jag säga..

Har haft en bra dag på jobbet, känner hur hoppet börjar återvända lite, tankar å ideer om hur det ska kunna utvecklas på ett bra sätt osv..Hade kört fast en hel del ett tag, orkade inte ens tänka på det, kändes som att gå i fängelse att gå dit vissa dagar..men nu har det som sagt börjat släppa.

Fick ett rent vansinnesutbrott innan, som ni kanske kunnat utröna av inlägget under..

När det tog slut med J, så kom vi överens om att inte använda div media som släggor mot varann, men tjiii där fick jag, med besked, å med en sanning så förvrängd att jag fick hicka..

Hur som helst, gick över till min närmaste tjejvän, som jag bott ihop med tom under flera år, å berättade hela grejen, å hon tystnade, tittadre på mig, å brast ut i ett riktigt äkta skratt, å så kramade hon mig jättehårt...

Haha, ja, å då släppte ilskan, för det va så på riktigt bara dumt..


Vi reflekterade lite över våra liv, å var vi är, å faktiskt,det va inte så länge sedan jag satt inlåst, misstänkt för grovt narkotikabrott, å blev släppt med nöd å näppe efter månader i isolering för att inse att både

 barn å hem va borta..19månader sedan..drygt ett och ett halvt år

sedan.. Idag har jag en egen lägenhet , min unge är tillbaks, jag har ett fast jobb med fast inkomst, fina vänner som finns 24/7, jag kan knappast önska mig mycket mer va? jo, jag kan önska mig ett lugn, att inte överreagera på saker jag inte rår över, att lära mig att sätta gränser, å framför allt, att inte ta allt så förbannat på blodigt allvar..men det kommer nog med tiden..

Förresten, skillnaden, för er som inte vet, en fjord blir till av smälta glaciärer, å den är mycket djupare än en havsvik.. 

Tjingeling;)

Av Elvira - 14 oktober 2008 17:53

..i all hast dock, eftersom jag är på väg ut, å har lite bråttom!

Jag läste ett inlägg i Johnnys blogg, som va en riktigt skev eftehandskonstruktion å ett märkligt försvar..nåja, hur som helst, så länkar jag gärna till bloggar å annat som jag känner har något positivt innehåll, å här va ett direkt påhopp, ett klockrent försök att misskreditera mig, å hoppsan va jag är småsint om jag inte ställer upp på det-visst-det får vara så, men jag känner, att jag lämnat det  livet, där hämnd, besatthett, förklaringar, lögner å framförallt skeva försvar är "luften man andas"

 jag tänker definitivt inte läsa den själv mer, å jag tänker då heller inte länka till den..

Hoppas ni som ev hittat till bloggen via min, hittar en annan väg!

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards