Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Elvira - 23 oktober 2008 22:17

...som ingen läste, där jag kunde skriva vad som helst, utan att bli straffad, eller dömd, så skulle jag berätta för er om min "lillebror"...

Jag har ingen biologisk riktig bror, inga syskon alls faktiskt..men för en massa år sedan hittade jag en unge, ja, jag tyckte han va en unge, fastän han bara är ett par år yngre än mig, ha ha..

Har ni nåhgonsin kännt en slags omedelbar närhet till någon?

helt utan förklaring, men ändå så självklar å stark?

Så , precis så känner jag, och har kännt från första stund med honom...

Å genom alla år av missbruk., så har jag kännt en viss skyldighet att "ta hand om honom", ta hand om och ha honom nerbäddad hemma, när det svängt runt om, att alltid "tänka på", och "sörja för" liksom...


Sen slutade jag att knarka , bytte liv, ville annat, men" lillebror" va kvar där, i misären , i det tunga, kalla, hårda...

Men idag, ser jag liv i ögonen på honom igen,"lillebror" är på G..

Så snälla , fina, underbara D-

-håll dig kvar här, så ska jag ta ner månen åt dig, om du ber mig!!!

Jag tror på dig, andra tror på dig, så snälla, för helvetes förtvivlan, HÅLL UUUUUT!

Suck!

Det finns verkligen så mycket mer för dig, för din vackra tjej-för ER!!!


Precis så skulle jag skriva, i en hemlig dagbok, som ingen såg..

Å precis så skriver jag i en blogg som alla ser..*skratt*

 inget konstigt alls kanske, men för mig så äkta viktigt...

Få människor, iallafall för mig, har blivit och förblivit närmast livsviktiga, men de som verkligen fastnar hos mig , gör det nog för alltid tror jag...

På gott och ont!!


Det är vad som snurrar i mitt huvud , det som är viktigast för mig just nu...

..å så saknar jag Roger massor, min bästa finvän som dragit till Turkland å har det bra-rätt åt honom!!!

Har varit med lilltroll hos Carina å ätit, mysigt, måste lära mig att vara kärleksfull mot hennes val av sambo dock-skitsvårt ibland, men jag anstränger mig ska ni veta, idag gick det riktigt bra faktiskt..hehe

Nu ska jag bädda ner min lilla vackra trollunge..

så godnatt, å kram alla

Av Elvira - 23 oktober 2008 15:25

..så är länken till "intervjun" jag menade i förra inlägget  här:

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.685346


Kram kram

Av Elvira - 23 oktober 2008 08:25

..ihop med en "ärad kollega" från Uppsala.

Tyckte de va superbra, å jag känner mig nästan lite löjligt stolt, hehe

Det va så sakligt å bara väldigt sant, det de sa...

Det brukar inte vara min grej att skicka mail till kändisar, men nu kände jag verkligen att tjejen borde få allt stöd och uppmuntran hon kan få, för som Danne(som va med)sa-det hörs att hon är på G!!

Har själv varit där, skulle kunna skriva under på varje ord..

I vanlig ordning har jag bråttom;)

 så kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards