Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Elvira - 13 oktober 2008 22:16

Älskar att lära mig nya saker, användbara saker framför allt, å det fick jag verkligen idag, å dessutom träffa en hel hoper underbara människor(blivande kollegorna i Linköping och de båda kursledarna-TOPPENBRA)

Kursen va tänkt för att hålla i en slags studiecirkel "Bättre Framtid" å är i första hand tänkt att bedrivas på anstalter, främst för intagna med längre straff..

Tror faktiskt på den, till 110%...

Har ju som bekant en ganska nära anhörig som sitter på långt straff nu, å när jag satt med pärmen i famnen vid utvärderingen på slutet av dan, så sa jag att det kändes som att sitta med en pärm full med "hopp"..-att detta faktiskt kan funka..

Ja, Thomas ja, hur det än är, så önskar jag ju av hela mitt hjärta att han ska välja en annan väg när han muckar, i Juli 2010..lustigt, men det känns faktiskt som att det är ganska "snart"..när domen kom, minns jag att det kändes som att han fick livstid..

Hoppas han får komma till en anstalt där de kör programmet snart..eller de,

menar såklart vi ;) även om jag själv knappast vore lämpad i just hans fall..får köra ett eget påverkansprogram där:)

Nu ska jag lägga mitt trötta huvud på en kudde å sova riktigt gott har jag tänkt, hoppas ni gör det samma

Kramisar

Av Elvira - 13 oktober 2008 07:56

,,är jag, med ALLA mina arbetskamrater, i Linköping!

Sååå skoj, ska det bli!!

När jag varit på jobbkurs förut, har det oftast varit långt bort, å så har jag bara fått med mig en, eller vid enstaka tillfälle två, men just idag ska vi va tillsammans alla 7, roligt!

Så jag skyndar nu, å så återkommer jag ikväll

kramisar


Ovido - Quiz & Flashcards