Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Elvira - 5 oktober 2008 19:54

så utbrast lilltroll precis, helt taget ur luften..

-får jag inte tag på en bläckstråleskrivare snart så får jag hydrodampet!

hmm...jag tror att det betyder att hon blir lite upprörd, men är inte helt säker..

Va kommer alla uttryck ifrån? Man säger att barn lär sig språkbruk hemifrån, men det där är INTE nåt jag lärt henne..

Av Elvira - 5 oktober 2008 19:36

..min älskade tonårsdotter är här, hon har pratat oavbrutet i telefon i snart 3 timmar*skratt*

Jag har undrat hur det skulle vara att ha tonåring hemma på heltid, gissat att det skulle kunna betyda högre teleräkning-nu VET jag att det är så..

Fniss, men det är ok, eftersom hon lovar att INTE ringa mobil på hemtelefonen..tycker det är lite gulligt, jag va precis exakt likadan..

Bye for now

Av Elvira - 5 oktober 2008 13:04

nä, min text va visst bara röd när jag skrev, kanske för att jag klistrade in citatet, hur som helst, så blev den svart som synden i bloggen, som det ska va alltså ;)

Väntar just på att min stora kicka ska komma, lilltroll kommer nån timme senare, så va den barnledigheten slut!

Känner att jag verekligen fått ut mesta möjliga av helgen, har typ varit nere i kolkällaren å vänt igen, känslomässigt alltså..

Himla skönt att ungarna får andrum från deppmamman då, å får komma tillbaks till en mer stabil dito..?

Rebecca ringde å ville komma å sova över, men jag förklarade att jag va på rymmen å inte ville vara hemma , och hon tog det jättebra, sen igår när jag haft mobilen av, så förklarade jag att jag varit på möte, och vad det va för slags möte, att det va ett sånt där människor hjälper varandra att låta bli knark å alkohol, så då va det helt ok att komma idag istället, som att ungen är så stor å klok att hon förstod vikten av att gå på möte istället för att träffa henne då..

Min unge det, min kloka vackra stora tjej..huu så fiiiin


Av Elvira - 5 oktober 2008 13:02


"Either kill me or take me as I am, because I'll be damned if I ever change..." /Marquis de Sade, November 1783

Utan att lägga värderingar whatsoever i det, så va det tänkvärt, på flera vis..

Men alltså, min text är röd..? hmmm

Av Elvira - 5 oktober 2008 10:09

Vaknade nyss..efter en faktiskt riktigt god natts sömn.. :)

Åkte aldrig in så att jag hörde P spela å sjunga som jag tänkt, va helt enkelt alldeles för "seg i starten" igår,  men blev hämtad av bästaste vännen lite senare, så va va ute å åt, å så åkte jag med honom in till norrköping.

Va på möte, riktigt bra, å när jag satt där med alla människor kring mig så kände jag verkligen så starkt, hur jag än en gång blir buren igenom kriser å "jobbigheter",men förstår idag bättre än att analysera sönder det, -låter det vara så bara, och känner en jättestor tacksamhet för det..

Va hos finaste Annikla åxå,hon hade bäddat ut sin bäddsoffa i vardagsrummet när vi kom, så vi låg alla tre framför tvn, supermysigt!

Nästan så jag önskar att jag åxå hade en bäddsoffa att bädda ut när det kommer gäster.. hihi

Läste en blogg som jag vet att jag borde gett f-n i, men efter en kvart så kändes det som att , ok, jag behövde verkligen läsa det( antar att det va den biten du läste Hasse), reagera på det(bara lite;))för det släppte ganska plötsligt, och byttes ut mot en stark känsla av att "va det inte viktigare än så här, så får det vara", och tårarna försvann, har inte haft en enda brännande känsla bakom ögonen efter det heller..skumt, men som sagt, är tacksam för insikten å för kraften jag helt tydligt har inom mig ändå..

Nu ska jag dra i gång perculatorn, bre en macka å softa lite, med regnet smattrande mot fönsterrutan..mysfaktor 10 jue..*ler*

Kramis




Ovido - Quiz & Flashcards