Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Elvira - 15 oktober 2008 21:22

Va föreläsningen..riktigt tänkvärd då! Handlade om att växa genom vila, att man måste låta sin själ få andrum.. Hehe, precis vad jag behövde tror jag.. Thomas Sjödin hette han som pratade, tydligen har han skrivit en massa böcker, å sommarpratat flera år, å jag hade faktiskt aldrig hört talas om honom..lite pinsamt kanske? Man kan ju å andra sidan inte vara hur kultiverad som helst..när man bor i Finspång dessutom..haha

Nu är jag helt slut, å ska dessutom upp tidigt, jobbar på en workshop

på Kris i Norrköping imorgon, så kram å nattinatti alla!

Av Elvira - 15 oktober 2008 17:04

..har haft en del funderingar  senaste dygnet, på hur det kommer sig att jag ibland låter tankarna gå baklänges..?

Får allt som oftast små flashar från förr, från tiden innan jag la av med droger.. I perioder mindre, i andra perioder mer, å nu är jag inne i en period av "mer"-helt klart..

Inte så att jag överväger att ta något, utan mer av gamla minnen av hur det va, å då va det mestadels kaos, men jag tänker inte ljuga å säga att det inte fanns delar i det som va positivt, hade det varit så, så hade jag ju aldrig fastnat där?

Kanske beror det jag är i nu, på att tillvaron svängt kraftigt på sistonne...?

Kanske på att jag i jobbet, på senare tid haft aktivt beroende så ,mycket närmare?

Kanske för att jag ju alltid förr kunnat döva känslor effektivt så? å även om jag inte har någon önska alls om att göra det, så kan det kanskle ändå på något bakvänt vis trösta?

För er som läst J´s blogg, så blir det nog ganska klart vad jag tänker på..

Å det är sant, vi pratade om det, på samma vis som vi pratat om så väldigt mycket annat..men aldrig att det skulle vara mer än prat..

På samma vis som någon med dålig ekonomi, kan vräka ur sig, att- jag

rånar snart en bank!! Eller som en hungrig, som säger- jag skulle kunna äta en hel häst!!

Det underliga i det, är att jag under min tid som aktiv narkoman, aldrig uppskattade sex, jag hade helt enkelt fullt upp med helt andra saker,men ändå så tog jag så mycket åt mig av det han skrev..å jag vet inte varför..kanske mest, för att jag kände att jag blev utlämnad, i ett känligt ämne, helt mot min vilja..

Nåja, som Carina sa, när hon skrattat klart å kramat mig igår, att både du å jag vet, hur långt ifrån "Elvira"det är-släpp det nu!

Å en annan vän, som läst det, ringde å frågade om jag gick igång, med ett skratt, å en inflikning om att det förmodligen va poängen med det..

Det tror ju inte jag, inte alls faktiskt, å egentligen, så är det ju precis sånt här jag inte ska gå in i, för att det bygger bo i mitt huvud...grrrrr

*ler*

Fan va ja e korkad ibland..

Nä, nu ska jag straxt bege mig, ska på en föreläsning som heter" Att låta själen gå i morgonrock och tofflor" Visst låter det lite spännande? Jag vet att jag har en speciell läsare här, som jag önskar så mycket kunde vara med, för jag tror vi är lite "samma lika" många gånger.. Nåja, vad vet jag, men det är bara en "känsla" jag har...

Hoppas ni får en bra kväll, å är det intressant så kommer jag helt säkert vara uppe i varv helt lyrisk, å återkomma ikväll..Kramisar

Ovido - Quiz & Flashcards