Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Elvira - 29 oktober 2008 22:57

..smäktande musik..

"..I´ve cheated and I´ve lied , but I never really tried..." Hörs en lite småhes stämma skråla, å texten fastnar rakt i märgen..

Å så tänker jag, att sån har jag nog varit åxå, aldrig VERKLIGEN kämpat för något, alltid släppt det jobbiga å tagit den enklare vägen, kanske låter lustigt ändå, när det kommer från någon som levde i ett totalkaos med en man i tio år, men faktiskt..som det såg ut då, så va det inte någon större kamp, inte i jämförelse mot vad det hade varit, att ärligt se på mig själv, å göra något åt det..Huuua, va djuplodande jag blev nu då...hehe, sorry!

Men faktiskt, ..never really tried..!

Nåja, EN sak gav jag mig fan på, å det va att få hem mitt lilltroll igen, å det gick ju faktiskt bra, antar att det mest berodde på att jag inte såg något annat alternativ, det va inte frågan om "OM, å men å kanske" utan hon skulle helt enkelt bara vara med mig-punkt!

Undrar om det finns någonting man som människa kan totalt misslyckas med, om man bara verkligen 100% försöker..?

Just i denna sekund kommer jag inte på nåt alls...

Nattikramen

Av Elvira - 29 oktober 2008 19:59

..eh, approppå? aproppå? haha..brukar jag stava illa förresten..?

Nåja, sak samma, skiter i det ordet, utan så här..;angående Johnny.

Läste just hans blogg, så tänkte berätta storyn hela vägen, för er som undrar, jag vet ju att jag har ett par, som tänkt en del på det..

Jo alltså, jag läste den nyss, å ser att han är kär å lycklig, å vet ni, det känns ingenting..skulle nästan vilja sätta frågetecken här, för jag fattar inte riktigt varför det inte gör det..hmm..borde ju göra det..?

Har jag verklligen kommit förbi detta helt nu?

Betyder det att jag är reparerad å färdig? Gillar känslan, massor, men är ändå förvånad...

Vi människor är fantastiska, jag har ju plötsligt mig själv som exempel, på att sår läker, säkert tar de olika lång tid, men de läker, hur omöjligt det än verkar just när såret är nytt!

Det enda jag faktiskt kände va sorg, men å tjejens vägnar, verkar vara lite trasig å tilltuffsad, men kanske är det då, han funkar å mår som bäst, när han får vara stöd..å den "starkare" ..hoppas innerligt att han hittar lyckan, var den än må finnas..!

Känns lite som att jag hållit andan, men kan pusta ut..som sagt aningen förvånad..??

 Alicia lyssnar i skrivande stund, på smäktande blödiga lovesongs, som jag va tvungen att stänga av för bara ett par veckor sedan, men nu tom nynnar med i..tycker tom de är lite fina!


Förresten, har tydligen hela KRIS fått Facebook-fnatt, får en massa "invitations" å "friend requests"..har ju aldrig gillat facebook, men ska ge det en chans tror jag... Å du, lejonninan, jag heter Lindell, om du finns där..så kan vi ju bli kompisar?! ouiih va det vore bja ju...:)Kjam t dig, å kram till alla andra också-så klart!!



Av Elvira - 29 oktober 2008 19:07

..har jag idag, massor...

Sitter å lyssnar på låtar på Youtube, tänkte lägga in en här, men det funkar ju inte..? Nåja, länka går ju alltid..fiffigt!

http://www.youtube.com/watch?v=yPNVOsZDoKw


Ja, å vad energin beträffar, så är det nog som vanligt, lagom motstånd och inspirerande utmaningar på jobbet, gör att jag går igång istället för som man kan tro, bli trött..

Äh, en sanning med modifikation kanske, blir såklart trött åxå, men i kroppen, inte i själen, å det är stooor skillnad det.

 Å trött i skallen, hehe, när jag kom hem från jobbet idag, slog det mig plötsligt att jag lovat att titta till en katt, vars matte va på kryssning i natt, skulle åkt dit efter Ullared igår, å fatta paniken jag fick, när jag insåg att jag glöömt kissen!!!

Huu

Ringde Anni, som hon heter, samtidigt som jag lubbade däråt med jackan på trekvart, gråten i halsen, å fötterna bara snabbt instoppade i dojjorna, å Alicia hack i häl...En syn vill jag lova!!:D

Hur som helst skrattade hon bara, sa att det inte va nån fara, att han hade dubbla vattenskålar, en massa torrfoder, å ändå "bara" varit ensam sen igår em..men ändå..ett helt dygn!!

Kände, å känner mig RIKTIGT dum kan jag lova..

Börjar bli allt för beroende av kalendern, det som inte står där finns inte..men nu ska jag skriva upp ALLT, å då menar jag verkligen ALLT!!

Skulle åkt till Örebro med ett gäng från jobbet, men valde att stanna hemma med lilla troll, alltså, vi skulle åkt båda, men så bestämde vi att vi skulle vara hemma å umgås bara hon å jag..å här sitter jag å umgås..framför datorn..?

Ehh..nä, jag ska nog resa rumpan från stolen på direkten..

Kram så länge

Ovido - Quiz & Flashcards