Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Som att punktera en ballong..

Av Elvira - 1 oktober 2008 20:29

..kan jag likna min sinnesstämning vid just nu..

Låg å läste en bok i soffan, invirad i filtar med tre kuddar under, i godan ro, när lillan kom in å höjde volymen på tv´n -Idol uttagning tydligen..

Och jag insåg att jag tagit helt slut, det är helt tomt på Vira nu..

Småbrudar stylade å sminkade framför smäktande lovesongs, å jag vill formligen kräkas på dem, å på allt som är runt mig..

Hur gick det till då?

Ingen aning..

Fick ett sms förut, en av mina "medlemmar" eller vad jag ska kalla dem bad om hjälp, mår tydligen skit, och vad gör jag?

Anstränger mig för att inte haspla ur mig ett rungande "dra åt helvete med ditt ", å istället vänligt skriva tillbaks, att han är så välkommen till jobbet i morgon istället, å han svarar å tjatar, å jag skriver samma sak igen..

För jag pallar inte med människor just nu, för jag håller på att ta slut, å jag ger blankaste fan i dem..

Så ödmjukt å fint å kärleksfullt va?!!

Å faktiskt, ger blankaste f-n i det åxå just nu, för om jag nu ska känna efter vad min inre röst säger, å det ska jag ju, så säger den"VARNING FÖR HÄRDSMÄLTA"

Så är det, tänker inte ta hem mitt jobb, hemma är jag ledig, det jävliga är att jag nästan hade samma känsla på jobbet idag..att jag inte riktigt räcker till åt folk, men att jag inte varken vill eller orkar försöka heller..

Suck! Dagens text sa nåt om att smärtan är viktig för att växa å bli starkare,

men just nu känner jag bara att sista dagarna gjort mig avstängd å

kylslagen, å som sagt, fattar inte riktigt hur-å bryr mig nog inte heller :-S 

Somna sött sen-Kjam

 
 
Ingen bild

Hasse

2 oktober 2008 09:52

Inte så konstigt att du känner som du gör, men tanke på vad som hände med J... Lycka till iaf och hoppas att ni kan fortsätta att ha glädje av varandra och stötta varandra.

 
Ingen bild

Elvira

2 oktober 2008 11:09

jaa, tack snälla, kanske är det så att det är vad som just nu tar fram mina sämre sidor..
Hoppas någonstans att vi kan det åxå, men känner med mig själv att jag inte är så stark, att jag klarar synen jag ibland möts av där, så, well, men visst-jo, det hoppas jag åxå..

 
Ingen bild

Hasse

2 oktober 2008 13:57

Har full förståelse för dina känslor då jag själv levt väldigt nära en missbrukare, men för att klara av att se saker man helst inte vill så krävs det mer styrka än man som människa besitter... Det är ju hemskt att säga (och speciellt när jag skriver till dig som verkar ha varit där själv) men jag mår underbart som slipper dessa hjärnspöken numera. Att veta att som jag lämnat hemmet när jag åkte så ser det också ut när jag kommer hem. Och det jag har planerat att göra också kommer att bli... Vet vadjag kommer att hitta när jag kommer hem och livet är nästan utan "överraskningar".Mina barn mår också betydligt bättre även om om naturligtvis tänker, men dom slipper se sina mamma tampas med demonerna dagligen åtminstone. Så kämpa på!!!! Du kommer att fixa det, även om du får göra det utan J. Jag håller på dig!!! Keep up the good work. Barnen kommer att vara dig evigt tacksam om du förblir drogfri!!! kram till dig från Hasse

 
Ingen bild

Elvira

2 oktober 2008 14:12

Stort tack!Precis vad jag behövde läsa precis just nu..Tack, påminnelsen om varför jag sitter här just nu, å känner som jag gör.. Lustigt det där, i svagare stunder tenderar man bara minnas det bra, å som sagt, jag pendlar rejält mellan stark å svag nu-men NU känns det genast bättre igen..
Kram tillbaks

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards