Alla inlägg under april 2009

Av Elvira - 2 april 2009 21:31

Alla svordommar jag kan, räcker dåligt, för att beskriva känslan av förlust just nu.


Har precis insett att jag inte haft ett enda nr på kortet, ALLA har legat i mobilen..det är närmare 300 nr som är borta..alla vänner , alla viktiga jobbnummer, alla myndigheters satans direktnummer som är minst sagt knöliga att komma åt..


"Släppa taget" va det ja...förstånd att inte stånga sig blodig, när jag inte kan göra något åt det..men svära kan jag, å det gör jag..HÖGT!

Av Elvira - 2 april 2009 17:30

..att förändra det jag kan...


=)

Av Elvira - 2 april 2009 14:41

Det är självaste f*n att inse hur beroende jag är av tekniken, precis när jag inbillat mig att jag är såååå fri..*suck*


Min mobil kraschade i morse!

Jag har kalender funktion i den, alla datum som jag inte skrivit över i kalendern är puts väck..


Alla telefonnummer som jag lagt i de senaste 6 månaderna, är puts väck..om nu inte mobilreperatören kan rädda dem..*håller tummarna*


Alla foton ligger visst på minneskortet..men det är liten tröst just nu..

Skiiiiit!


Fick ett totalt psykbryt på jobbet innan, totalt alltså..stormade ut, å va galen i säkert en timme..hmm..försökte säga upp mig, men det va inte att tänka på sa chefen. =)

Jäbbla tur det då..för nu har jag lugnat mig en stund..igen..å nu ska jag göra nytta här, reda upp det som ska redas upp, så att jag inte lämnar de ogjort, om jag nu säger upp mig imorgon igen..*ler*


Pratade med min sponsor, ytterst motvilligt, och stortjutandes, i telefon..

Jäbbla tur det, annars hade jag nog fortfarande varit galen..

Hon är bäst!! Heeelt bäst! Å Roger åxå..å Böcke..jag har många fina människor åxå, lätt att glömma det när det svartnar..


Nåja, nu lyser solen, å jag har en lånetelefon, å så har jag en ny fin trave körskoleböcker, å förhoppningsvis hela körkortet inbetalt.. =)


Kram



Av Elvira - 1 april 2009 22:21

..liten historia för mig, låten alltså..


Va ju på kurs förra veckan, bland en massa helt "vanliga" människor, alltså, inga med min bakgrund, mer än han som höll i kursen, men det va ju inte direkt nån merit där, om jag säger så..


Hur som helst, så hade jag ju haft en minst sagt jobbig vecka innan, och behövde mer än något annat ett möte.

Så på morgonen dag två, så började Ali, som han heter , ,med att fråga om det va ok att spela en låt för oss..å där satt vi i en urhäftig kurssal, med fönster runt om hela väggarna, med en hisnande vacker utsikt, jättehögt i tak, å megaljud i stereon..å så spelade han den, JÄTTEHÖGT..


Jag är ju lite så, att när något känns lite jobbigt, så flyr jag gärna in i HÖÖÖG musik,( gissa om min omgivning är tacksam för att jag har mp3 ibland?*ler*) men jag kan lika gärna "toppa" en bra känsla på samma vis..å just där, just då, så kändes den bara så rätt..


Som att jag fick ett slags morgon möte, bland en massa människor som säkert fattade noll *ler*


Kanske borde förtydliga då, för er som aldrig varit på ett NA-möte, att Sinnesrobönen alltid finns med , på dessa, likaså texten "vem är en beroende" som är med nån stans i mitten av låten..


Hehe..undrar varför jag ändå har en känsla av att jag skriver ett fullständig obegripligt inlägg här.. :)


Kram

Av Elvira - 1 april 2009 21:34

..snälla bara lyssna...


http://janinge.se/mer%20musik/fejkeN%20&%20jan%20inge%20-%20ge%20mig%20sinnesro.mp3



Å nu ska jag bara hitta snubben som tonsatt den då...på med detektivmanteln*ler*

Tack för det uttrycket Helena, användbart!;)

Av Elvira - 1 april 2009 16:39

..fick jag här innan, när jag lite snabbt loggade in från cafeet efter mötet vi haft.


En liten analys av vem jag är, å hur jag är mot andra, hur jag kan upplevas.


För övrigt första gången jag fått kritik mot hur jag är som person, här på min blogg..å vet ni, jag blev nästan lite exalterad så..*ler*


Tack till "jag" som fick mig att reflektera..

Ju mer jag kan se mig själv utifrån, desto större möjlighet har jag ju att förändras..

Inte för att vara andra till lags, utan för att vara tillfreds med mig själv, och ibland kör jag ju fast i invant mönster, kanske mänskligt?

Well, poängen va att jag iallafall fick tänka till..



Kram



Ovido - Quiz & Flashcards