Alla inlägg under mars 2009

Av Elvira - 15 mars 2009 00:06

när man har små "hacker-barn"..

Inte ens bloggen får jag ha ifred..suck..


Av Elvira - 14 mars 2009 23:58

Hallå där!

det är jag som är alicia. jag kollade faktiskt på mammas blogg o såg de här, tyckte det var dyng coolt. o mamma fattade inte hur man print scrn så jag fixade de :) eftersom att mamma tyckte de var nördigt att ens spara en sån grej så fick ja göra de själv. de ni!

 hejdå.

( om ni inte fattar så står det 12345 i siffersak alltså )

Av Elvira - 14 mars 2009 23:33

..av min stora sötunge idag..

 =)

Så jag tog med henne till jobbet, å det va verkligen sååå mysigt att ha med henne där, bland de andra jobbiskidsen.Flera av dem går ju i samma skola, även om de är ett par år äldre. Märktes direkt vilka, för hon blev jättefint omhändertagen..


Lite gulligt så, hon höll sig väldigt nära, å va väldigt noga med att tala om att jag va "hennes" ..men lite snyggt så, bara när någon annan kom lite för nära!


Jaha, melodifestivalen då..skrev ett sms till Roger i början å talade om att operatjejen skulle vinna,,så två år i rad har jag satt vinnarlåten, inte för att vara skrävlig då..*ler*

Själv röstade jag på "snälla snälla", å hon vann ju typ nästan!


Nu ska jag fixa en kopp the..å snart, om en stund, packa mig upp i hyvelbänken..


Love E


Av Elvira - 14 mars 2009 19:58

..tabletterna jag äter heter Reductil.


De är inte sinnesförändrande, inte narkotikaklassade, inte centralstimulerande..

Det jag vill säga är att jag knarkar inte, jag testar ett alternativ att blockera mitt sötsug, å hitintills verkar det fungera.

Kan jag på det här viset rensa ur lite av sockertorsken i mig, så gör jag..


Jag har kollat, dubbelkollat å för att vara riktigt säker, låtit andra åxå kolla åt mig...


Det jag märker, förutom att sötsuget är väck, är att jag har huvudvärk, kraftig sådan..å det kan vara en biverkning, det kan lika gärna vara bristen på socker, men i övrigt absolut ingenting!


Kram

Av Elvira - 14 mars 2009 13:27

..vid vikt, sa jag till Carina, när vi kom in från en mini promenad nyss..


Börjar misstänka att det mesta jag tar mig för, blir en fix ide´..


Att sluta röka har i precis denna minut, inneburit att jag lagt på mig prick 2,7 kg..

Knappast nån katastrof, men i mitt huvud är 2,7 hg katastrof.

Inbillar mig att idiotin kan försvinna om jag skriver om det här..eller att jag själv kan se det, som jag ju vet är absurt..


Så vad gör jag åt det? Jo, jag illstirrar på vågen, morgon å kväll, å går raka spåret till skafferiet å spanar..


Å jag VET vad jag måste göra, jag måste röra mig..gå ut å gå, det funkar, jag veeeet, men nähe, jag sätter mig tex här å gnäller  istället..


Å det är inte hela sanningen, nä, för jag inbillar mig att jag har en magisk kur mot detta..

Fick en karta med tappa-kilo-piller av en vän, för ett par dagar sen,

som jag tänkte testa.

Slog upp dem på nätet, efter att ha hört en massa märklig skrämselpropaganda om dem, å det visade sig vara illasinnade rykten, ingen har dött, inte vad jag kunde se iallafall.

Å helt klart händer det något, va i affären med Carina, å impulsköpte inte en enda godisgrej..

Har ingen hunger känsla, inget sötsug (å för att vara jag är det absolut annorlunda) . Fick nästan tvinga mig att äta upp hela mackan i morse, så visst funkar det..


Men så börjar jag nojja iallafall..å inse hur dum jag är mot mig själv..

Skulle jag själv gå till läkaren,, skulle jag aldrig få dem utskrivna, för det behövs det ganska många kilon mer än vad jag har..

Å kanske har jag egentligen lite för mycket kunskap om hur det blir när man laborerar med hormoner, för att stoppa i mig dem med helt gott samvete..


Fan!


Antar att det här inlägget säger en satans massa om mig,  och  min inre diamant..*ler* Alltså-den är liiite svår att nå ..

(min inre diamant, är mitt sanna jag, enligt den vediska filosofin, som jag blivit lite "förförd" av..)

Om jag förändrar det yttre så får jag ett mycket lyckligare inre,  återstår att se..men nånstans så tycker jag mig redan ha genomskådat min egna bluff här..


Annars då, ja, jag ska jobba ikväll, vi ska göra Tacos med kidsen..

Inbillar mig att de blir många, lite skoj, men jag tänker faktiskt lätta i tid, för att kolla melodifestivalen med mitt lilltroll..

Har lovat att stödrösta ju.. :)


Kram kram




Av Elvira - 13 mars 2009 21:06

Vad är det som händer??!!

Nu är Helena åxå borta ju...?


Hallå?


Var är ni?

Av Elvira - 13 mars 2009 16:23

..hemma igen!!


Som det ska..back on track, men shiiit att det va en jobbig känsla..å nu, när det löst sig, känner jag mig närmast drogad..


Antar att det är anspänningen som släpper, att det är därför..

ELLER, så är det klurifaxbantningspillrena jag så nyfiket stoppade i min mun...hmm..i vilket fall som helst, så är saker lite "mer rätt" nu...


Ska skrubba kylen å byta ut sakerna där nu..å veckans lärdom är att aldrig ta saker för givet..never ever!


Kram




Av Elvira - 13 mars 2009 11:57

..har mitt lilltroll inspirerat mig..

Hennes stoooooras idol, Amanda Jenssen..nån stans efter 2 minuter...hon är fasen duktig, för att inte ens va 20 bast...


Å elen då..ja, den är betald, avtal å kvitton är faxade, så nu handlar det om is i magen, positivt tänk..å tillit!

Tuffa bitar ibland..


Ska göra en stor sanering i lköket på jobbet nu, skingra tankarna...


Love E

Ovido - Quiz & Flashcards