Alla inlägg under mars 2009

Av Elvira - 26 mars 2009 21:26

Läser ju fotbollsfruns blogg, inte alla dagar, men när jag missat, så läser jag "ikapp"..

Verkar vara en jävligt känslig sak att nämna vad som är kvinnlig/manligt, hon får en skopa ovett hur hon än gör eller uttrycker sig..


Hur som helst så undrar jag om jag är lite bakom flötet..?


Jag är Elvira, först å främst.

Jag är kass på att hålla ordning hemma, kan bara sticka räta maskor, å har inte frysen full med hembakade bullar..


Men det är inte alls för att göra kvinlig revolt, eller för att jag är särskilt manhaftig..


Har läst en del,  när jag läste sociologi,om genusperspektiv hit å dit, å jag må vara en dålig kvinnosakskvinna,

för jag tycker det är såååå  trist- faktiskt!



Men någonstans känns det som att det inte ses med blida ögon, för man ska vara så prettorätt, å engagera sig..nä, jag är, å vill vara människa, en bra människa, å det stör faktiskt inte mig ett dugg att det finns fler manliga chefer, å bla bla bla..så länge de gör bra jobb, varför bry sig?


Nåja..svammeltanke bara..

Kram


Av Elvira - 26 mars 2009 19:37

...jag varit idag!

Eller känner mig iallafall sabla duktig..


Har lyckats få undan en massa jobb som gnagt på mig en tid, satte mig helt enkelt å dumglodde på datorn i ett par timmar, sen bestämde jag mig för att göra något åt det, sluta skjuta upp, helt enkelt..

Jag är förbannat bra på att skjuta upp saker annars, eller bra..mår ju inget vidare av det, men har ibland svårt att ta mig för tråkgörat..


Sen har jag bollat med trafikskolor, å till slut bestämt mig för en, å ringt å bokat in mig, å beställt ett lite "hemsnickrat"( egensinnet-igen) paket, till kanonpris =)

Det har kommit en ny obligatorisk kurs, om alkohol å droger, som alla måste gå..känner ju på ett sätt, att DET kan jag ju redan..men nåja, ska göra som de säger, annars blir det tji körkort..å det är ju inge bra.


Min älskligsgrabb på jorden fyllde 12 idag..har ätit tpårta å bullar så det är på väg ut genom öronen nästa..äckligt gott*ler*


Nä, ska va lite sällskaplig nu, så ha en finkväll alla


Kram


Av Elvira - 25 mars 2009 17:49

...vilken hejdundrande härlig föreläsning jag va på idag, för att inte tala om workshopen efter...hu jeda mig, va ballt!

Fick som en hel verktygslåda med mig..


Den handlade om  "Nonviolent Communication" eller "giraffspråket" på svenska.

Att kontakten med oss själva å vår självempati, öär grunden för att förstå egna å andras behov...


Dö flummigt, så enkelt å klockrent, men såååå svårt..

Å det märkliga i det, va att det är utvecklat från Gandhis teorier..andra gången på kort tid jag hamnar i något som utgår ifrån samma filosofi, om vårt inre medfödda sanna jag..


Är faktiskt helt lyrisk, som att få nycklar till en ren å sann väg..

hmm..hur skumt lät inte det då?

Nåja..är skum idag kanske..men lycklig, å full med tro, hopp, å kärlek.


Ska försöka få i mig och mitt lilltroll något att äta, missade våffelmixen, så jag lär få traska iväg igen, så här på våffeldagens kväll


Massa kram


ps. Ett litet tillägg i efterhand, hittade en länk, som ger en liten beskrivning

http://www.ledarskapsutbildningar.se/giraffspraaket/marshall-rosenberg/

Av Elvira - 24 mars 2009 23:53

..en liten rapport, från det ena till det andra, har övningskört idag.


Jag har ett par bekymmer med det faktiskt,  för det första så är det jääävligt mycket vänstersvängar inne i Norrköping, nästan onaturligt många. Å sen så finns det oproportionerligt mycket som är enkelriktat..å blir det plötsligt, typ mitt i vägen så..dumt.

Å sen att jag måste försöka vara här å nu på parkeringsplatser, så att jag fattar lite bättre, att rakt fram egentligen betyder sväng vänster.


Å sen så kommer jag inte få ha nåt solskydd att plocka med, eller ha stereon på, om jag inte börjar titta på ALLA hastighetsskyltar. Tycker ju att det kan räcka med att kolla på dem som stämmer med bilens hastighet..skumt det där.


Och det viktigaste av allt, att om Rogers snyggfälgar blir fyrkantiga, pga för höga trottoarkanter, så är det färdigkört!


Tack Roger för att du riskerar liv å lem, jag loooovar att försöka lyssna.

 Till nästa gång ska jag försöka komma ihåg vem av oss som vet bäst..släppa egensinnet heter det visst? *ler*

I Love U!


Kram

Av Elvira - 24 mars 2009 21:59

JÄÄÄÄÄVLAR så arg jag blev, precis nyss!

Så sjukt blixtrande dundergalen, så att jag inte lyckades lugna mig, å därmed missade hela House..å det i sin tur gör mig ännu argare...


*andas...låååångsamt*


Min tretimmars regel, att alltid bita ihop i tre timmar,

innan jag uttalar mig funkade INTE!!!


Å nu känner jag , att jag är beredd att fläka ut en idiotiskt äckligt snaskig historia på min blogg, å kabla ut över världen...

*suck*

Ska sansa mig, lovar att berätta,,å svara på kommentarerna från förra inlägget, när jag lugnat mig en smula..


Kram

Av Elvira - 23 mars 2009 07:35

..heter det inte så?

Har för mig det..


Har sovit max 2 timmar i natt, men i korta stunder, har haft riktigt jobbiga mardrömmar, som jag vaknat av varje gång..fuck..


Vill ju hemskt gärna vara i mitt esse, eller iallafall inte känna mig som ett äkta urvattnat jag-vet-inte-vad.


Nåja


Tollare folkhöskola-here I come


Får bli lite som det blir, har aldrig lyckats somna drogfri på en lektion förr, lär nog inte göra det idag heller;) Huhh..DET vore fan hemskt.


Ha det bäst alla..kram

Av Elvira - 22 mars 2009 19:32

,,människor, som råkar älska samma låt!


Ja, faktiskt..sålänge man inte lyssnar på texten, så kan man ju tycka att det är en glad låt!


=)


Av Elvira - 22 mars 2009 17:44

..är jag!


Det är fan att vara en "allt eller inget"-människa ibland..

Svart eller vitt -alltid


Blir ju liksom bökigt när det är som mörkast, för då finns det noll ljusglimtar.


Hur som helst, så känns det bättre nu, mycket bättre, än en gång har jag blivit nästan "lyft" ur, å "buren"upp  ur det svarta.

Det finns verkligen en mening, sen att jag inte kan se den just nu,har ju inge större betydelse, tilliten är tillbaks.

I stunder som denna kan jag nästan känna mig en smula religiös..helt hänförd över att ha blivit "räddad"

:) 

Har varit ute å övningskört idag, fiiii fan va nojjig jag va innan..ler..men det gick bra, jag tycker faktiskt att jag va riktigt duktig, med tanke på att jag inte suttit bakom en ratt på flera år.

Å Roger va inte rädd..iallafall så va han bra på att inte se rädd ut.TACK


Har varit nere på jobbet en sväng å skrivit en tidrapport, så att jag inte blir utan lön. Satt som en liten igel på Daniel, å hjälpte honom att fixa å skicka in sin, men missade min egna, lite jag i ett nötskal.


Ska upp till Stockholm imorgon, tidigt, å vara borta till tisdag. Ser fram emot det massor, till skillnad från igår, när jag va inställd på att skita i kursen å uppsöka psykvården istället. ..*suck*

 Som sagt, väääldigt "antingen eller" är jag, men det får nog vara så, för det är ju "jag"..å jag gillar att vara just "jag" idag...


Kram




Ovido - Quiz & Flashcards