Alla inlägg under mars 2009

Av Elvira - 8 mars 2009 23:11

..va utan tvekan, att man ska passa sig jäääävligt noga för att påtala vad som  "är sanningen"...

men lik förbannat, kan jag inte låta bli, detta mina vänner, ÄR sanningen:


"Amor Vincit Omnia"


Eller översatt då, "Kärleken övervinner allt"


Nattinatt

Av Elvira - 7 mars 2009 13:06

..har jag idag...


Sitter å kollar på nån clarovoyant kvinna på tv med Maritha, muttrar om hur lite jag tror på det ..å så kollar jag till på Maritha å inser, att hon faktiskt tror på det hon ser..

Nåja, jag har ju valet att gå ifrån tv´n..å jg gör så..å sätter mig vid datorn i stället..

Jag har en låt i min mp3, kom jag på från det ena till det andra..som får mig att börja grina om jag har den tillräckligt högt i lurarna..men bara om den är riktigt högt...(fattar inte hur den hamnade där, för jag minns inte att jag lagt in den..vad jag vet hade jag inte hört den på många år..?)


Terapeuten jag träffade i Onsdags sa lite underfundigt, att man kan undra vad jag flyr i från, när jag måste ha musiken på så högt så att den känns istället för hörs ..ja, bra fråga, för så jag gör jag..när det är oro inuti, jag fyller alla mina celler med riktigt hög musik..

Nåja, idag har jag ingen oro inuti..känner mig bara lite lagom ovillig att jobba i kväll, men det är ovilja, inte oro..


Näe..Vira mår faktiskt ganska bra..trött, men mår bra..

Somnade ju här som en stock i soffan igår kväll ( "Här" är alltså hos Maritha å Roger i Norrköping)

Önskar jag va ledig nu, det har varit en ganska tuff vecka ändå..*suck*

Nåja, är ledig imorgon...lääängtar... :)


Kram


låten som får mig att grina då...men som sagt, bara när den är RIKTIGT högt

Av Elvira - 5 mars 2009 21:32

..är inte ett dugg farliga..jag vet det, men ändå är jag fantastiskt bra på att mota alla "dåliga" så långt jag bara kan..

Undrar om jag någonsin blir så frisk att jag bara kan låta mig översköljas av jobbiga känslor, å inte få en känsla av att vilja fly..?

Hmmm...


Skumt det där..

Va på en helt underbar kurs igår..eller en typ låååång föreläsning, med en låååång diskussionsrunda, om beroende, dysberoende..å vedisk filosofi..

Så häftigt, men oj oj oj vad det satte fart på tankar i mig..inga otäcka jobbiga, utan väldigt hoppfulla, kan känna att jag i mångt å mycket faktiskt är på rätt väg..

Nu mera kan man faktiskt gå "intensivkurs" en vecka, för att fixa till gammalt groll i ryggsäcken..kanske vore en bra ide, tänker jag..


Fick en hel drös aha-upplevelser igår..massa poletter trillade på plats..


Min jobbistjej som va med uttryckte att hon blev hjärntvättad, så vi hade ett långt samtal på hemvägen om begreppet "hjärntvätt"..


Så negativt laddat ord, men faktiskt, å det får nog stå för mig, vad är så farligt med att omprogrammera en i åratal,för min del  i mer än halva livet, felprogrammerad hjärna..?

Eller "hjärna"..hmm...snarare "vilja" eller "egot i mig"..


Man blir ju långt ifrån hjärntvättad, så som i att någon annan,än jag själv har glädje av det...


Å så har jag börjat tänka på varför i hela friden jag fick bensodiazepiner utskrivna som nybliven tonåring..har inte ens funderat i undermeningen i det, att man på något vis ger signaler om att "ät medicin-det är fel på dig"


Då, när jag fick dem tyckte jag att jag hade en jäbbla hyvens doktor..

Idag, iallafall efter gårdagen funderar jag på om jag någonstans bara fick nån slags känsla, av att "inte duga som jag va-känsla" bekräftad...?

Att det va ett okej sätt att må bra  på  , att preparera bort allt som kändes dåligt...?


Eller är jag bara tillfälligt hjärntvättad nu, i mina funderingar..?


Fick blommorna idag, som blivit inringda för en vecka sen..på adresskortet utanpå stod det skrivet med bläck "Obs! Inget kort"

Tre röda, vackra rosor.. Å det är bara jävligt ledsamt..

Kan inte bli arg längre, för ett år sen hade jag blivit vansinnig å gjort smulor av dem, för två år sedan hade jag..njae..då hade jag definitivt inte fått dem, å för tre år sedan hade jag grinat av en helt annan anledning , men idag tycker jag bara att det är sorgligt..tre röda rosor, betyder på blomsterspråk "jag älskar dig" å blomsterspråket är absolut något thomas kan, å känner till, å alltid använt sig flitigt av...jag har fått kaktusar-ja!


( Utan att skvallra på nån kan jag säga från säker källa att de kommer från Thomas)


Å jag har egentligen inga problem med att bli älskad..eller nåja,men  det hör inte riktigt till saken, men i det här fallet, så handlar det om riktigt missbukad feltillverkad kärlek..å det är sorgligt, på riktigt bara så ledsamt...


Nåja, ska fixa till tvätten nu, å sen ta mig in i en snabbdusch..

Ska fan uppp vid 6 imorgon igen..men utbildningen i morgon kommer jag bergis ha nytta av i resten av livet, har en bestämd känsla av det, så bestämd att jag ringde som en besatt å nästan tvingade in mig, fastän den va fulltecknad..hehe..Vira kan!:)


Massa kramar

Av Elvira - 5 mars 2009 11:11

..facebook!

Eller idiotgrejen där man ska svara på frågor, för att få veta vem som sagt vad om mig..


Det spelar ingen roll att 3 vill åka jorden runt med mig, å 4 tycker att jag är karismatisk, nä EN hade svarat nej , på frågan "tycker du att Elvira är en bra kompis" å NATURLIGTVIS va jag tvungen att luska ut vem..hehe..såååå sjukt..


Det visade sig dessutom vara någon jag träffat en gång på ett möte, så va kunde han annars ha svarat..?


Funderar annars på att skippa styrelsetjofräset ikväll i norrköping, ska ju tusan åka hemifrån före 7 imorgon bitti, för att va på utbildning i Stockholm..å va hemma sent efter en så häftig kurs igår..nä, det blir för många sena kvällar känner jag..för mycket helt enklelt..


Nu ska jag rusa ut en stund, men önskar alla en bra dag..

Kram

Av Elvira - 3 mars 2009 18:01

Alltså..hmmm...pratade just med en snubbe, en sån där teleförsäljare ni vet..det han skulle kränga idag va en bröstcancerförsäkring..


Va fan...


Talade om att jag inte ville ha nån..å 10 sek efter känner jag såklart, att jag absolutr kommer drabbas av just bröstcancer..hypokondriker jag..


Men om jag nu istället lämnar motsvarande summa till cancerforskningen..gills det då tro?

Känns ju mer troligt att pengarna kommer rätt då..eller..fan..peppar,peppar...



Av Elvira - 3 mars 2009 16:41

Har sett att jag har ett missat nr, på min nummerpresentatör några dagar, men tänkt att det nog är en kompis till lilltroll..


Nu tog jag mig iallafall tid att lyssna av svararen, å det visade sig att det va ett bud, från en blomaffär här..så jag ringde upp, å ville såklart veta från vem, å det FICK JAG INTE!!!

Blir tokig av nyfikenhet, på riktigt galet tokig..nåja..nu kommer budet på torsdag, eftersom jag är borta heeela imorgon..måste alltså gå å undra i 2 dygn..det är nästan övermänskligt kan jag tycka..hmm


Åker vid 7 på morgonen imorgon, å är hemma vid 23..låååång dag, men attans spännande, ska på kurs om beroendesjukdommen typ (i väldigt korta drag då..)


Nu ska jag ta en kvick powernap som det så snitsigt heter.. ;)

Även kallat "låta latmasken bita mig"


Kram



Av Elvira - 3 mars 2009 15:35

..fiskarnas horoskop för Mars..

He he..


Det stod att mars under de sista 5 åren innehållit stora förändringar för mig..å det kan jag då verkligen skriva under på..jag började ju mitt drogfria äventyr en väldigt vacker marsdag för två år sen..

Året innan slogs hel a min värld, som jag såg det då, i småspillror, i mars..


Ska bli spännande att se vad mars har för förändring åt mig år..?


Gimme gimme..*ler*

Av Elvira - 2 mars 2009 20:34

...mitt turhjärta, mitt stora silvriga halsbandshjärta, som varit på driven sen igår..


Eller på driven, glömde det i ett skåp i omklädningsrummet, när jag tränade igår..å hade panik halva förmiddagen, när jag inte lyckades nå någon per telefon, som kunde kolla om det va kvar..


Nu ska man ju inte fästa nån större vikt vid materiella ting, men det här hjärtat har faktiskt tur med sig, så är det bara, för mig funkar det iallafall, så oron va stor..


Men nån vänlig själ hade lämnat in det, visade det sig, när jag rusade in där med bultande hjärta..*lycka*


Hittade en lite mysig hemsida nyss, som jag fastnade i..fanns en del klokskap att hitta..vet inte om man får göra så, men gör det ändå.. http://www.123minsida.se/friheten/15916704


Tror inte någon har en hemsida, om det inte är meningen att folk ska se den förresten, så det är nog okej..


Ska faktiskt parkera i min soffa framför tv´n nu. Har varit med lilltroll i Norrköping å lyckats med konststycket att hitta ett par jeans som föll damen i smaken innan jag fick ett psykbryt!!:)

Kan ju säga att jag haft det som mantra en stund innan vi klev in i första affären.. "jag ska inte tappa besinningen, hur många affärer vi än måste kolla, jag ska inte tappa vett å sans.." å det funkade..*ler*

Tror å andra sidan att det mest berodde på att mitt turhjärta va tillbaks då...


Inte tappa bort igen, inte inte...






Ovido - Quiz & Flashcards