Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Elvira - 20 januari 2009 15:21

..på idealmannen! *fniss*

Det här va fasen riktigt skoj, lite fjortisaktigt kanske, men på fullaste allvar ändå..sån är jag!

Å där va en ytterligare sak, att jag vill kunna vara som jag är..PRECIS den jag är, i alla lägen..

Klart jag inte vill ha mina sämsta sidor framme,men jag är en vanlig människa, med en massa sidor..å jag vill kunna vara precis som jag är, kunna vara..våga vara..för faktiskt, för det mesta tycker jag ju om den jag är..så det måste han åxå göra.


Shit vilken dundersnubbe jag målar upp..


Ska tänka vidare, för det här va lite skoj =)


Kramisar

Av Elvira - 20 januari 2009 09:52

..att det är en fördel om han inte är pedant..

 *ler*

För hur mycket jag än önskar det, så kommer jag nog aldrig kunna bli så där duktig som jag önskar..

Hos mig äääär det rörigt, å ibland tom väldigt rörigt..enda gången i livet jag haft perfekt ordning, är när jag mått riktigt kass..å det vill jag ju slippa..

Vill kunna vara en trollruffsig, rörig, halvtokig..


Å så ska han kunna prata..aldrig tiga ihjäl mig..

Människor som inte kan tala om vad de känner skrämmer mig, big time..vill inte bli skrämd!! Vill va trygg jue..

Prata, prata, prata med mig..en sån vill jag ha!


hehe..det börjar bli ganska tydligt..att det kommer bli svårt det här..*ler*

Av Elvira - 20 januari 2009 08:55

..han jag gifter mig med, måste gilla mig i trollruffsigt hår kom jag på, för jäbblar vad ofta jag missar hårborsten på morgnarna..*ler*


Av Elvira - 20 januari 2009 06:55

Låg å vred å vände i sängen i natt..till 3..huhhh..å så vaknade jag vid  6 i morse, å kunde inte somna om..

Nä, så jag har roat mig med att fundera ut hur mannen jag gifter mig med bör vara..:D

Fullständigt normalt, visst?

Klura ut sin idealman sådär, till frukost, en mörk å kulen Januarimorgon..


Tror det är största insikten om att jag faktiskt förändras, att jag kommer på mig med att ens tänka tanken..*skratt*


Sista dagarnas funderingar (å kommentarer från andra, någon nämnde att jag va galen igår, som ens tänkte Dalai Lama..för han fååååår ju inte gifta sig..hehe..som att det vore det största hindret då, men det innebär ju att folk omkring mig läser min blogg, å "hjälper" mig att tänka..hmm)

Ehhh..var va jag nu..jo, sista tidens funderingar ja.


Jo då, jag ska minsann gifta mig..har inte riktigt tänkt på det förr, känns som romantiskt dravel lite, men det är faktiskt ganska fint..om inte annat så firar man ju sällan sin kärlek annars..eller?

Kan vara jag som missat nåt..well..jo, jag vill absolut bli giftad : )


( har ju faktiskt varit det, ett kort tag, för många år sen..men det va knappast vidare romantiskt..eller vidare kärleksfullt heller kanske,,humm, en annan story dock)


Det jag iallafall kommit fram till är att det måste vara en stark människa, alltså inte muskelstark, utan i huvudet, om ni förstår..för jag är det nog, å när jag "drar iväg" så behöver jag någon som kan bromsa mig lite..eller iallafall så att han inte "går sönder"..

Å så måste det finnas en massa tillit, att jag kan lita fullständigt på, å bli litad på tillbaks..(har haft fullständigt tvärt-om förhållanden, å det är iiiinte bra)


Å nu pysslar lilltroll här så jag tappar fokus..ska puffa iväg henne till skolan..Hennes klass ska vara med i "vi i 5-an" idag, å lilltroll är första reserv om någon av de två ordinarie är borta( Gissa om hon är nojjig) å så är hon utsedd till nån slags expert som de två som tävlar, får använda EN gång under programmet...humm..å jag fattar nada, så det ska bli spännande att höra..

Stoooor kiddo..femman..huhh..stort!


Äh, jag återkommer senare..

Love E



Ovido - Quiz & Flashcards