Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Elvira - 15 januari 2009 23:43

I våras nån gång, eller kanske något tidigare..när jag hade suttit fast lääänge med mitt tredje steg, å det väl lossat, ja, när det gick upp för mig vad jag faktiskt hade i min hand, å hur stort det va, så gick jag omkring i ett saligt lyckorus i veckor.


Typ frälst, men utan någon religiös tro på det viset..mer som riktigt lyckobubblig..ähh, svårt att förklara.

Minns hur jag hade ett lååångt samtal med min "självvalda pappa" (Ja han har näst intill adopterat mig , för nåt år sen). Han har en riktigt djup äkta gudstro, som jag ibland nästan avundats honom, å plötsligt hade jag faktiskt åxå fått en" egen" insikt, som såg annorlunda ut, men va sååå stark.


Minns att jag sa till honom, att jag påbörjat mitt livs resa,  men att det va en i särklass dyrköpt inträdesbiljett..

Han log, å han förstod exakt vad jag menade.

Utan tvekan så va biljetten, å ÄR, den fortfarande värd det.


Å varför tänker jag på det nu, när jag ska sova?

Hehe..som vanligt..*suck*


Jo, för att jag precis blev lite jordad igen..

Insåg, när min inkorg fylldes av hjälpsamma mail, att jag ALDRIG kommer vara ensam.

Mailen handlade om inkorgstrubbel jag har, men isikten, om att det faktiskt går att be om hjälp, va helt enorm..WOW!

Så tryggt, så värmande gosigt tryggt..TACK


Never alone..*ler* 


Love E




Av Elvira - 15 januari 2009 20:21

Vi kom överens om att skippa designeriet..men lilltroll gav sig liksom inte, utan första kokta bilden ska visst vara med ändå..fastän jag inte behöver ny presentationsbild..


Hehe..å då ser ju alla att jag tänkt göra om min blogg till något superseriöst..


Nåja, skippar tänket nu, vassego lilltroll, be happy!

Av Elvira - 15 januari 2009 19:46

..min blogg-vad det heter..typ design?

hehe..bloggdesign..låter ju bra..

Hur som helst..Min dotter har faktiskt fått hjälpa mig innan, för jag fattar inte riktigt hur man laddar in bilder till ramen..

I vilket fall så måste man ju ha en bild, å det va stort ståhej här..fan..jag gillar verkligen iiiinte att vara med på bild..så jag sa att "ta en bild, när jag inte är med på det..men gör mig snygg" *ler*


Haha..heh..resultatet ser ni här..

Min dotter tycker att jag är som snyggast när jag inte syns tror jag..

Så jag tänkte, att jag tar det där med bloggdesignen en dag, när jag har tålamod istället.


Men nu fick jag nyss en avhyvling för att jag inte satt in bilden iallafall..så vassego då för bövelen lilla söta troll, å tack för hjälpen..vi fixar det annan dag-oki?

Mamma är aningen för kort i tålamodet..som du vet..sorry!*skäms*


Lång story om inget..nä, återgår till tv´n istället.

Kramisar


Av Elvira - 15 januari 2009 12:38

..skulle jag ha idag, det va vad jag lovade mig själv innan jag somnade iallafall..å vet ni..?

Det verkar funka!!=)

Har tagit itu med saker som stört mig, lite motiga jobbiga, men så fort det va klart, så har det känts som frid i själen lite..*ler*

Ja, jag veeet att det är så jag behöver göra, men att veta vad man bör göra, å att verkligen göra det är ju en viss skillnad..

Men nu har jag inga jobbiga måsten kvar, kan använda dagen till att bara softa om jag känner för det..hehe, latmaskjag älskar den känslan..


Har ändå fortfarande liite tankar på om det är dags att tänka vidare lite, ingen flyktsoda idag, utan mer en sansad tanke, att jag vill vidare..men vet inte riktigt hur än...


Jobbistjejen har med sig skolböcker idag, å sitter å pluggar, å jag blir lite sugen..

Har läst igenom Carinas uppsats i dagarna, som hon ska lämna in snart, å blev lika sugen av det..

Tänk att jag som missade hela högstadiet, plötsligt drabbats av sånt skolsug?*ler*

Har ju fått plugga in det efter..shit..har ju egentligen pluggat en jäbbla massa, med tanke på det destruktiva liv jag ändå levt samtidigt..

Märkligt att jag lyckades hålla mig kvar i studierna många gånger..huhh


Nåja, ska återgå till arbetsuppgifterna en stund, samvetet kallar:)


Ktamisar



Ovido - Quiz & Flashcards