Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Elvira - 10 januari 2009 23:30

..ja det gör det faktiskt.

Rökningen ÄR inte så in i helvete hemsk längre...


Men det märkli´ga är, att jag faktiskt tänkte skriva något helt annat..å nu minns jag inte vad..hehe

Så är det, det säger*poff*bara..


Hur som helst, dan har varit bra idag, inga större utfall mot någon oskyldig stackare..eller njae, hmmm, ett yttepyttelitet..men det va bara för att två försökte prata med mig samtidigt, å då slog det lite slint, men bara en bråkdels sekund, å sen sa jag förlåt-på riktigt!


Har jobbat några timmar idag..skrivit in några fler ungar, faktiskt haft en riktigt fin kväll på mitt jobb.

Har ju varje lördag några timmar helt själv med kidsen, å det är såååå guld värt, de ger mig massor.

Kan bli lite frustrerad, för jag har ju artikeln från tidigare idag i färskt minne, och samma politikers val, att inte ha oss kvar..blir helt sjukt, att tänka sig dessa finungar på driven igen..vill inte, vill inte...*sorg*


Nåja,nu tänker vi så klart grejja det här ändå, än är definitivt inte sista ordet sagt..men man önskar ju att tokarna som tar besluten, skulle komma in en lördagkväll, å titta med egna ögon..


Har faktiskt varit jäbbla skitduktig å gått rasktaktspromenad idag åxå,

ca 6 km..fan, börjar ju nästan bli hurtig, he he, 3 dar i rad.. *mallig*


Nu ropar sängen på mig, så nattinatt "mina fina alla" där ute..

Kram


Av Elvira - 10 januari 2009 14:55

Jätte underligt..humm

Lilltroll kom just med måttband i högsta hugg, ville bli mätt..så vi mätte, å hon va precis lika lång som sist hon mättes hos skolsyster.

Inte lustigt på något vis...


Men så får ungen för sig att vi måste mäta mig åxå, vilket kan verka onödigt..jag har ju liksom slutat växa.

Hur som helst så kollar vi..för "säkerhets skull"..

Å jag som varit 1.72 de sista 20 åren..va plötsligt 1.71..!!?

Alltså, klart jag hört att man krymper på äldre dar, men detta va väl att ta i, redan?

 Å nu står hon precis å frågar

-Mamma, är du normal för din längd?

*skratt*


Av Elvira - 10 januari 2009 14:36

..till mig, som varit SÅ jäbbla duktig, å inte rökt ett enda bloss..

Jag har låtit bli att förpesta mina lungor med ca 300 cigg, sparat närmare 500 spänn, förlängt livet med..ja, säkert flera minuter..kanke tom dagar, jag har faktiskt inte gått upp ett gram..nåja, inte ett hg (kan inte se mindre enheter på min våg) Jag har fått en bundisbroder i Halmstad ( Lycka att du finns Peter) Jag har fått stolta kids, jag ...well..eh..jag luktar gott-faktiskt, tom grannarna under kramade på mig igår, för att jag luktade gott..(Fniss, eller så va det för att jag inte gjorde ett stort klagomål efter drabbningen sist..men de sa att jag luktade gott) =)

Jag har varit galen, arg, helhispig å fullständigt rubbad..men inser att jag nog är lite så , med eller utan bloss..


Men jag är fortfarande jääääbbligt röksugen..å jag ser fram emot att de tre första veckorna gått snart.

Jag förstår att jag inte ska "känna efter" men vet ni..det är faktiskt fortfarande jobbigt..stundvis..

Hade nog räknat med att det skulle vara över nu, fastän jag ju vet att det tar tid, shit vad jag ogillar att vara så torsk..huhhh.

Samtidigt så är ju faktumet att jag ÄR beroende, en jättedrivkraft för att låta bli..jag VILL vara fri, så är det, och jag SKA bli fri, no matter what!

Kramisar



Av Elvira - 10 januari 2009 14:29

..är ta mig fan en stor konst ibland!!

Iallafall när man läser sånt här i lokala dagspressen..F U C K!


http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4690998


Jäbblar i havet, va svårt det är att inte skriva en kommentar, men jag har ju såpass mycket självinsikt, att jag förstår att det skulle bli tvärfel..

Så jag skriver här, väldigt lugnt å VÄLDIGT jävla försynt, att..

- Ähum, jag trodde att det va just vad Finspångs kommun skulle spara in på?

Jag blir såååå glad att läsa, att man på politikernivå plötsligt insett vikten..


Grrrr....


Men så slår jag upp min vanliga morgontidning, å känner kärlek igen!


http://www.folkbladet.se/nyheter/finspang/artikel.aspx?articleid=4329206


Det finns hopp om livet ändå...<3


Ovido - Quiz & Flashcards