Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Elvira - 25 januari 2009 21:05

..har jag framför mig..å jag har vääääldigt svårt att behålla lugn å sans, iallafall när ekonomin är i obalans..å då är det i underkant att kalla den obalans..


Så vad händer?

Jo, jag tappar helt konceptet..å grälar på stackars Roger, som faktiskt inte har ett dugg med min ekonomi att göra, utan som bara råkade vara i närheten..


Men jag kom ner på jorden igen, ganska ordentligt (å då hade jag redan kommit in på de mest idiotiska lösningar som att "jag kan lika gärna sälja knark, för då har man iallafall inga ekonomiska bekymmer")

Herre jäbblar, snacka om galenryck!!

*skäms*


Kan ju säga att en av de största svårigheterna med att leva drogfritt å Svenssonliv..eller nåja, men jag tycker nog att jag gör det..så nära Svensson en Lindell kan komma då..*ler* helt tvekllöst är ekonomin..


Fattar inte hur jag kan bli sååå blockerad att jag ens säger något så idiotiskt..skrämmande, men Roger va en sann pedagog..å förstod..

Å påminde mig om vissa baksidor..

Å så tänkte jag till själv..å vad fasen har jag för glädje av pengar, när jag förmodligen sitter i finkan snart?

När lilltroll blir omhändertagen?

När jag blir världsfrånvänd, elak, sjuk, ensam ?

Jag skulle tappa alla mina viktiga människor?


Nä, vid närmare eftertanke är jag glad att jag är fattig, eller nåja, men hellre fattig ett tag, å rik på fina vänner, ett definitivt inte välbetalt jobb, men ett jobb där jag gör skillnad...


Å plötsligt får jag hjärnsläpp..


Fan..jag är knäpp, så är det ibland, men jag har säkert 50 argument till att hellre vara fattig än att sälja död å förstörelse ..å jag skääääms..för att jag va just där , för inte allt för länge sen..

För att det va precis just andra människors lidande, som bekostade mina alla laster å nycker..


Baahhh,,det är just såna här knepiga blogginlägg jag funderar på att inte spara..men som åxå är jag!

När jag inte är sansad å förståndig alls..

När alla knepiga gamla ideer studsar tillbaks till mitt huvud, å jag för en stund är tillbaks till den där otrevliga, egoistiska känslsabbade människan jag så gärna vill slippa vara igen..någonsin..


Skka krama på mitt lilltroll nu, som är världens sötaste finaste, och komma ihåg, att inte ta något av det jag har för självklart..


Men nu när jag skrev ner det, så blev jag vips lite jordad igen..



Kramis..








Ovido - Quiz & Flashcards