Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Elvira - 18 januari 2009 21:02

Hade Marit framför mig igår, å sa, väldigt allvarligt..

"Marit..varför ljög du..? "

Å utan att förklara vad jag menat, svarade hon..

" Jag ljög inte, jag sa aldrig att det skulle ha gått över, bara blivit lättare.."


Å det har det..kanske..antagligen..Jo, det har det helt säkert..

Jag kom ju över den "magiska" 3-veckorsgränsen igår..då allt röksug skulle vara puts väck..ciggen historia..å jag skulle vara precis som vilken ickerökare som helst..


Sanningen är, att JA, det är lättare..

Men jag glömmer ibland varför jag skulle låta bli ciggen.

Har verkligen bundit upp min ickerökning på en massa yttre lustiga saker..

å nu tex så har jag stora bekymmer med att Peter inte finns i sin cyberhörna å rapporterar,,så varje gång jag blir röksugen, så är jag som en av Pavlovs hundar(Ni vet-betingade reflexer) å så går jag till datorn..tittar på hans sida, å så är han inte där..å så skickar jag ett sms istället..stackarn måste tro att jag är en galen "stalker"..*gulp*


Gräla på Marit om att jag är röksugen funkar inte..


Pratade med Henrik häromdan, å då talar han om att han blir röksugen ibland..å det är MÅÅÅÅNGA år sen han slutade..Tack!!

Nåja, bara ytterst sällan sa han ..men ändå..


*ler*

*suckar*

Men jag är faktiskt ändå sååå stolt..för det funkar, å jag får väl vara en grinollegrälande stalker ett tag till då..å sen får jag göra en lååång lista på folk att gottgöra..å det blir fel ordning, å jag är bakvänd, men jag är rökfri å jag är förbannat bra!

SÅ är det!!


Kramisar



Av Elvira - 18 januari 2009 17:49

..diskuterade jag med en vän idag..


Är nog inne i en period , där allt utifrån, sätter sig direkt i skallen på mig, å ligger kvar där..å snurrar, å snurrar..


(Brukar vara ett tydligt tecken på understimulans)

Hur som helst, så kände jag att det blir kanske lite mycket ibland, att man så klart i all evighet kan sträva efter att bli bättre, så klart, men det kanske inte får bli det enda man gör..


Jag har den sjukdomen, visst, å är jag inte uppmärksam, så är jag snart tillbaks..jo det vet jag, men att ha en sjukdom är ju inte det samma som att vara en sjukdom?


Alltså, har jag diabetes så ska jag tex passa mig för socker,. å väga upp det med insulin, å det är nåt jag måste göra alltid, hela livet..men det betyder ju inte att jag är diabetes?


Verkar väl helt försnurrat, taget ur sitt sammanhang..så jag släpper det just nu..hmm..måste börja använda huvet igen känner jag..tydligt..


Carina tyckte att det kan vara bra att läsa en kurs vid sidan av, å det skulle ju kunna funka,,på typ halvfart, på distans..Ska verkligen kolla upp det..


Har min stora sötunge här, så jag ska släppa datorn, å krama på henne istället..

Kramisar



Av Elvira - 18 januari 2009 12:53

..men vet ni vad jag nyss gjorde?

Jo. jag kollade reprisen på körslaget, alltså slutet, BARA för att se hur jäbbla glada de blev som kom vidare!!!

Team Magnus alltså, de va såååå säkra så att det stod i pannan på dem, att de skulle åka ut! Vilken lycka..jag kan ju säga att lilltroll tittade på mig, å sa att "-du är ju knäpp mamma..Rebecca, kolla morsan-hon gråter ju!!"

hehe..å då va det alltså reprisen, alltså andra gången jag såg det! *Fniss*

Sån är jag, å det står jag för..

Av Elvira - 18 januari 2009 12:32

..å Vira fastnar än en gång..

 Älskar texten i refrängen..(eller vad det heter i slutet precis)


Varför har de inte den här i körslaget? Låter ju som en körslagslåt..=)

Ovido - Quiz & Flashcards