Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Elvira - 16 januari 2009 23:12

Å stort GRRRR!!!

Nu ska ni få veta hur begåvad JAG är..fan!

Hade problem igår, vissa mail kom inte in i min inkorg, så jag fick rådet att skaffa en ny adress att använda, skitbra-vips-så funkade det.


Har varit glad för det en hel dag, å så tänkte jag vara ännu slugare då, å länka över från den nya till den andra, alltså få mailen vidarebefodrade per automatik..

Har lyckats göra det med min mail på skolan för några år sen..Meeen, nu va det inte lika lätt.

Har för närvarande lyckats röra ihop mina adresser, å kommer fan inte in i någon..


Står i valet å kvalet att kasta datorn..hehe, hade det varit för en vecka sen, så hade jag antagligen gjort det..eller låtit bli idiotiska projekt..


Skiter i det nu..nu ska jag va riktigt sur en stund, sen, sen ska jag fixa det..om jag kan..


Kloka jag? Humpfr..finns inte

Av Elvira - 16 januari 2009 14:44

Det är verkligen helt underbart att ha en dag i veckan, som jag slutar tidigt!

Sånt som gör mig lycklig..verkligen..att gå hem när det fortfarande är ljust, ha en massa tid över till..eh..till...hmm


Pratade med en tjej idag, som fortfarande är ganska nydrogfri,eller hur det nu heter, å hon hade bekymmer med att det va fredag.

Hon funderade på vad människor som inte dricker gör, när de vill ha skoj.

Jag tyckte att det va en ganska kul fråga, men förstod den väldans väl..


Kan ju säga att det för min tid väldigt sällan hänt att jag lyckats med konststycket att BÅDE dricka och ha skoj,kanske en gång på 10..å då är det nog högt räknat..( då räknar jag in ångesten efteråt åxå)


I nästa andetag så talade hon om att den dag jag kliver ut å börjar knarka, så ska hon minsannn göra det åxå..å jag log..skrockade lite..

Minns när jag själv va i samma sits, min drogfrihet va fortfarande inte särskilt självklar..shit, fel ordval, för självklar är den då definitivt inte nu heller, men ganska inte så lång ..*ler*svårt att hitta orden, nåja,

jag hade åxå en föreställning om hur jag skulle hålla mig drogfri, med hjälp av andra, å knarkar den å den, så kan jag ju åxå göra det..


Som ett barn verkligen..


Sånt får mig å inse att jag faktiskt växt..MASSOR, sedan dess.

Idag finns det ingen som skulle få mig att stoppa i mig något, inte på det viset. Idag är det bara å enbart mitt eget aktiva val, som kan göra mig påtänd.

 Kan tycka livet är lite upp å lite ner, å ibland tom ganska tufft ibland, men när jag får en stund, som idag, med en tjej som denna då, så inser jag snabbt, å med en stor lättnad, hur mycket "bra" som faktiskt hänt under mina snart två år..


Å det är coolt...


Tänk tänk, nån gång kanske jag har varit rökfri så länge åxå..men än så länge är jag lite barn i det här, å röker Peter, ja då röker minsann jag med.

 *ler*

Kramisar

Ovido - Quiz & Flashcards